Palloseura lähti kauden ensimmäiselle yön yli reissulleen perjantaiaamuna seitsemän aikoihin ja illalla oltiin Joensuussa jossa Kiekko-Pojat pääsi vasta nyt ensimmäisen kerran kotikaukaloonsa hallin loppukesän tulipalon takia.

Palloseura sai otteluun hyvän startin kun reilun neljän minuutin pelin jälkeen vieraat siirtyivät 0-1 johtoon. Joona Vainio katkoi siniviivalla JoKP hyökkäykseen lähdön ja pelasi kiekon Karri Forsblomille joka jatkoi Miska Ronkaiselle. Miska puolestaan tavoitti takatolpalta Mika Huhtasalon joka nosti kiekon maaliin yli Leevi Nikkisen.

Heti seuraavassa vaihdossa Niko Kuiri laukoi vaarallisesti mutta Petrus Lintonen torjui tilanteen ja jatkossa maali siirtyi pois paikaltaan kovan härdellin päätteeksi. Hetkeä myöhemmin Aaron Millerin ranneveto kilautti Palloseuran maalin tolppaa.

Palloseuralle tarjottiin mahdollisuus lisäosumaan kun JoKP syyllistyi väärään vaihtoon. Ylivoima pyöri kohtuullisesti mutta ei tuottanut maalia. Erän puolivälissä Karri Forsblom syötti hienosti Mika Huhtasalon läpiajoon pakkien välistä mutta Leevi Nikkinen onnistui torjumaan Huhtasalon yrityksen.

Aaron Miller yritti harhauttaa karkuun päästyään Petrus Lintosta mutta ei onnistunut ja jyräsi maalialueella olleen Lintosen. Selkeä maalivahdin estäminen jäi kuitenkin täysin käsittömättömästi tuomaristolta tuomitsematta..

Kiekko-Pojat tulivat tasoihin ajassa 12:45 Rasmus Heljankon siniviivan tuntumasta lähteneellä vedolla. Petrus Lintonen oli melko pahasti peitetty tilanteessa eikä nähnyt vetoa. Seuraavassa vaihdossa Mico Luoto taklasi rumasti Karri Forsblomia Kiekko-Poikien maalin kulmalla. Neljä raitapaitaa oli kaukalossa ja kukaan ei nähnyt päähänkohdistuvaa taklausta, omituista.

Sen sijaan Aapo Alapuranen joutui puoliminuutia myöhemmin huitomisesta jäähylle. JoKP ei jättänyt tilaisuutta käyttämättä vaan meni 2-1 johtoon. Teemu Siironen haki maalille syöttöä mutta kiekko kääntyi tsäkällä Paavo Tynin luistimista ohi Petrus Lintosen.

Palloseura pääsi vielä avauserässä hakemaan ylivoimalla tasoitusta Miska Hattusen joutuessa jäähylle huitomnisesta. Parhaat paikat olivat Mika Huhtasalolla ja Miska Ronkaisella mutta tulosta ei syntynyt.

Toisen erän alkupuoli oli Palloseuralle painajaista. Eetu Moberg joutui jäähylle koukkamisesta ajassa 22:25 ja vajaan minuutin pyörityksen jälkeen syntyi 3-1 maali. Joel Kerkkänen pääsi lyömään irtokiekon verkkoon hässäkän päätteeksi. Ja samalla minuutilla syntyi jo 4-1, kokenut kapteeni Esa Lehikoinen laukoi tarkasti takayläkulmaan. Samalla Palloseura otti aikalisän ja Asko Rantanen herätteli joukkuettaan vaihtamalla maalille Eetu Niemisen. Nieminen ehti olla maalillaan vain puoli minuuttia kun hänelle tuomittiin kampituksesta 2 minuuttinen. Palloseuralle oli alivoimalla hyvä kavennuspaikka, Miska Ronkainen toi hyvin kiekon ylös ja tavoitti maalilta Mikko Lahtelan mutta Nikkinen onnistui peittämään Lahtelan vedon. Niemisen jäähyn kärsinyt Miku Ronkainen nousi jäähyltä päästyään hyvään paikkaan maalinkulmalle mutta haki vielä takatolpalle syöttöä ilman tulosta.

JoKP saivat illan toisen väärästä vaihdosta tulleen rangaistuksen. Erkki Laiho laukoi vaarallisesti mutta Nikkinen kesti. Alivoimalla puolestaan Nicolas Werbik yritti karkuun mutta Miku Ronkainen häiritsi hyvin. Mika Huhtasalo puolestaan joutui jäähylle ja hetken mentiin tasavajaalla. Täyteen päästyään JoKP meni 5-1 johtoon Werbikin tarkalla vedolla. Heti seuraavassa vaihdossa Miku Ronkainen yritti maalin kulmalta mutta Nikkinen sai ponttoonin eteen.

Palloseura onnistui vihdoin maalinteossa ajassa 31:27. Paavo Tyni nosti kohti maalia josta Eetu Moberg ohjasi, kiekko putosi Topi Häggille joka teki kauden toisen maalinsa.

Erän loppu jäähyiltiin eikä lisäosumia enää syntynyt joten kolmanteen erään numeroista 5-2.

Heti kolmannen erän alussa Nicolas Werbik joutui poikittaisesta mailasta jäähylle ja tällä kertaa Palloseuran ylivoima toimi..tai Paavo Tyni sooloili komean maalin.Tyni lähti vauhtiin omalta alueelta ja pujotteli kentän läpi nostaen kiekon yli Nikkisen maalin kattoon ajassa 41:11, tilanne siis 5-3.

Kiekko-Pojat onnistuivat kuitenkin 2vs1 hyökkäyksen päätteeksi lisäämään numeroiksi 6-3 ajassa 46:18. Eemeli Jeskanen syötti ja Rasmus Heljanko laukoi kiekon verkkoon ohi Eetu Niemisen. Maalin jälkeen suurin into peliin oli ohi ja ottelussa ei enää tilastomerkintöjä tarvittu vaikka pari jäähyä olisi voinut ehkä puhaltaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti: Tänään oli kiivastunnelmainen peli. Aloitettiin hyvin, mutta maltti hiukan petti toisessa erässä. Vastustaja oli myös erittäin tehokas. Alivoima ei tänään toiminut, mutta 5-1 tilanteessa löydettiin keino tulla peliin mukaan. Huomenna taas kova peli ja lähdetään parantamaan tästä.

CMore maalikooste löytyy TÄÄLTÄ

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa