kuva:Darren Rose

Palloseuran viikonlopun toinen ottelu pelattiin Iisalmessa. Palloseura ei tällä kaudella ole hävinnyt kahta ottelua putkeen eikä hävinnyt tässäkään viikonvaihteessa!

Ottelu Iisalmessa alkoi kotijoukkueen kovalla rynnistyksellä ja Palloseuran maalilla Eetu Nieminen sai heti avausminuutilla venyä parhaimpaansa jotta numerot säilyivät maalittomana. Palloseura joutui kolmannella minuutilla alivoimalle kun Mika Huhtasalo joutui 2+10 minuutin jäähylle päähän kohdistuneesta taklauksesta. Alivoimasta selvittiin mutta kotijoukkueen painostus jatkui. Helpotusta tuli yhdeksännellä minuutilla kun isäntien Julius Grönroos joutui istumaan estämisestä. Ylivoimalla ei tulosta tullut ja jäähyn jälkeen ote oli taas kotijoukkueella ja ajassa 12:56 IPK otti 1-0 johdon kun Pekka Suhonen pääsi viimeistelemään hienon kuvion päätteeksi.

Palloseura onnistui kuitenkin tasoittamaan ottelun vielä avauserässä. Mika Huhtasalo syötti Miska Ronkaisen vauhtiin ja Miskan melko kaukaa lähtenyt veto yllätti IPK-vahti Cody Porterin.

Toisen erän viiden minuutin kohdalla Topi Hägg törmäsi Porteriin ja joutui jäähylle. Alivoimalla Miska Ronkainen katkoi hyvin oman siniviivan tuntumassa ja avasi pelin Mikko Lahtelalle. Lahtela syötti takaisin Miskalle joka onnistui tuikkamaan kiekon ohi Porterin ja Palloseura meni 1-2 johtoon ajassa 26:29.

IPK oli lähellä tasoittaa erän kahdeksannella minuutilla, mutta Eetu Nieminen torjui hienosti Aku Kinnarin yrityksen. Ja heti seuraavasta hyökkäyksestä Palloseura meni 1-3 johtoon. Mika Huhtasalo ja Karri Forsblom rakensivat ja Paavo Tyni haki hienosti itselleen laukaisupaikan. Tarkka veto etukulmaan yllätti Cody Porterin ja ajassa 28:00 tilanne oli 1-3. IPK otti samalla aikalisän. Palloseura pääsi hetken kuluttua vielä ylivoimalle, mutta lisäosumia ei syntynyt.

Erän puolivälin jälkeen IPK kavensi numeroiksi 2-3. Samuel Timonen syötti kulmasta ”luukulle” ja Palloseuran epäonneksi kiekko painui puolustuksen kautta etukulmasta ohi Eetu Niemisen ajassa 30:44. Tästä pari minuuttia eteenpäin ja tilanne oli 3-3, Julius Grönroosin veto lipui ruuhkan läpi ja yllätti Niemisen. Tasoituksen jälkeen Palloseura joutui vielä alivoimalle kun Leevi Kannisto joutui kampituksesta jäähylle. Alivoima sujui tänään eilistä paremmin eikä lisäosumaa syntynyt. Kolmisen minuuttia ennen eräsummeria kehitti IPK vaarallisen hässäkän josta Palloseura onneksi selvisi.

Kolmas erä ehti vanheta seitsemisen minuuttia kun IPK nousi vahvaan vastahyökkäykseen. Aku Kinnari löysi hyvällä syötöllä nukahtaneelta forssalais puolustukselta irti päässeet Pekka Suhosen joka ohjasi kiekon ohi Eetu Niemisen ja tilanne oli 4-3.

Palloseura sai loppua kohti enemmän otetta ja haki viimeisellä minuutilla tasoitusta ottamalla Niemisen pois maaliltaan. Tällä kertaa riskin otto kannatti. Karri Forsblom esitti lopussa upeaa suorittamista , ensin kaatuessaakin syöttö siniviivalle josta Anssi Rantanen siirsi poikittain Paavo Tynille. Tyni laukoi ja Porterin eteen torjumassa kiekossa oli ensimmäisenä jälleen Forsblom joka pyöräytti kiekon verkkoon ajassa 59:24 ja tilanne oli 4-4. Ottelu eteni jatkoajalle näissä lukemissa.

Jatkoaikaa oli jäljellä noin puolitoista minuuttia kun Mikko Lahtela voitti hyökkäyspään aloituksen Miska Ronkaiselle. Miska jatkoi taakse Paavo Tynille joka nousi b-pisteiten väliin ja tykitti kiekon vastustamattomasti ohi Porterin varmistaen Palloseuralle maukkaan lisäpisteen ja vierasvoiton numeroin 4-5.

-Tänään hiukan vaikea alku, mutta toisessa erässä löydettiin hyvä vieras pelaaminen. Kolmas erä oli tasaista jossa IPK puolusti tiiviisti. Maltti piti ja uskottiin voittoon. Hieno päätös ja hyvästä asetelmasta maajoukkueviikolle!
IPK erittäin laadukas joukkue, mutta me osoitettiin kovaa taistelutahtoa kommentoi valmentaja Eemeli Parikka FPS Mediaryhmälle.

Ottelun CMore maalikooste löytyy TÄÄLTÄ

teksti: FPS Mediaryhmä / Timo