Mestis jatkui Palloseuran osalta 10 päivän tauon jälkeen kun vuorossa oli Kokkolan vierasreissu Hermeksen vieraaksi.

Ottelu ei olisi voinut alkaa vieraiden kannalta yhtään paremmin, Hermes oli tuskin edes koskenut kiekkoon kun Kristian Tamminen sai kaivaa sen jo verkosta. Peliä oli pelattu 25 sekuntia kun Jere Jokinen laukoi keskeltä terävästi kiekon verkkoon. Mikko Lahtela antoi hyvän syötön kulmasta ja Miku Ronkainen oli toinen syöttäjä.
Palloseuran maalia vartioinut Eetu Nieminen joutui koville neljän minuutin pelin jälkeen mutta selvitti hyvin Juha Rautiaisen yrityksen.
Hieman ennen erän puoliväliä Karri Forsblom syötti vauhtiin Miska Ronkaiselle joka kiersi maalin mutta puolustus ehti pelastamaan ja Miskan veto pomppi sivuverkkoon.
Hetkeä myöhemmin Hermes hyökkääjä kaatui Joona Vainion käsittelyssä melko helposti, tuomari näytti Joonalle kuitenkin jäähypenkkiä. Hermes pelasi vahvaa ylivoimaa mutta Eetu Nieminen oli vireessä ja torjui Erik Ahopellon ja Ville Sippalan terävät yritykset.
Vajaa kuusi minuuttia ennen summeria oli molemmissa päissä tiukka tilanne. Ensin Paavo Tyni syötti kulmasta maalille mutta siellä hyökkääjät eivät osuneet kiekkoon. Ja heti perään Juha Rautiainen karkasi nokikkain Eetu Niemisen kanssa mutta veti ohi maalin.
Minuutti ennen taukoa Miku Ronkainen syötti hyvin ja Mikko Lahtela laukoi mutta yli maalin.
Ensimmäiselle tauolle lähdettiin Palloseuran 0-1 johdossa. Avauserässä Hermeksen Kristian Tamminen torjui vain kahdesti, Palloseuran vedot menivät ohi. Eetu Nieminen joutui kovemmalle ja torjui 13 kertaa.

Toisen erän alussa Palloseuralla oli heti hieno paikka kun Miku Ronkainen tavoitti Mikko Lahtelan Hermes-vahti Tammisen edestä mutta Lahtelan veto osui ylärimaan.
Parin minuutin kohdalla Hermes painoi väkevästi kiekon maalille mutta Nieminen torjui ja Palloseura pelastui lyömällä pitkän kiekon.
Miku Ronkainen karkasi seitsemännellä minuutilla läpi mutta ei saanut kiekkoa verkkoon Tammisen selän taakse. Pari minuuttia myöhemmin puolestaan Mika Huhtasalo murtautui kulmasta Hermes maalille mutta jälleen ilman tulosta.
Erän puolivälissä Paavo Tyni joutui jäähylle kampituksesta ja Hermes sai illan toisen ylivoimansa. Palloseura sai hyvin pidettyä parhaan laukaisusektorin tukossa ja selvisi alivoimasta helposti.
Jäähyn jälkeen Arttu Nevasaari haki ratkaisua vanhan aikaisella mutta Eetu Nieminen piti etukulman kiinni ja tilanne säilyi.
Palloseura sai ensimmäisen ylivoimansa kun Valtteri Hotakainen joutui istumaan kiinnipitämisestä. Palloseura tarvitsi puolisen minuuttia ylivoimaa mennäkseen 0-2 johtoon. Paavo Tyni ja Miku Ronkainen rakensivat ja Jere Jokinen laukoi one-timerilla illan toisen maalinsa ajassa 34:59.
Hetkeä myöhemmin, ajassa 36:36 Palloseuran nelosketju kehitti maalipaikan. Leevi Kannisto syötti päädyssä Aleksi Karlssonille joka löysi maalin kulmalta Eetu Mobergin. Eetu pääsi tuikkaamaan kiekon ohi Tammisen ja Palloseura otti 0-3 johdon.
Erän lopulla Hermes syyllistyi väärään vaihtoon, Miku Ronkainen ehti vielä kilauttaa maalitolppaa. Jäähyä jäi kolmanteen erään 1:46.

Kolmannen erän alun ylivoima ei toiminut ja tilanne säilyi ennallaan. Erän viidennällä minuutilla Palloseura meni 0-4 johtoon. Kalajoelta kotoisin oleva Veikka Kärjä ei parempaan paikkaan olisi voinut uransa ensimmäistä Mestis maalia laukoa! Topi Hägg syötti maalille josta Veikka laukoi komean maalin. Joona Tala oli toinen syöttäjä.
Hermeksen Eemeli Takalalla oli loistava paikka avata joukkueensa maalitili mutta Eetu Nieminen oli jälleen ohittamaton torjuen läpiajon.
Eetu Niemisen nolla ei kuitenkaan kestänyt koko peliä sillä Hermes onnistui avaamaan maalitilinsä ajassa 51:15 Ville Sippalan etukulma laukauksella.
Hermes otti aikalisän ajassa 54:02 ja ottaen samalla Tammisen pois maaliltaan. Reilun minuutin Hermes onnistui pyörittämään kunnes Paavo Tyni tavoitti keskialueelta Topi Häggin joka karkasi viimeistelemään kauden kolmannen osumansa tyhjään verkkoon, numeroiksi 1-5.
Pari minuuttia ennen loppua Veikka Kärjä haki vielä terävästi toista maaliansa mutta laukoi etuyläkulmasta ohi joten loppunumerot Kokkolan illassa olivat 1-5 Palloseuran hakiessa kaikki 3 pistettä Forssaan!
Palloseuran maalilla Eetu Nieminen oli oivassa torjuntavireessä torjuen 34 laukausta. Hermeksen Kristian Tamminen poimi 13 laukausta.

Tänään hyvä ja jämäkkä vieraspeli. Puolustettiin hyvin ja oltiin tehokkaita. Asiat joita tauolla puhuttiin näkyi hyvin. Tästä hyvä jatkaa eteenpäin. Pystyttiin tänään hyvin noudattamaan pelitaktiikkaa ja onnistumiset laajalta rintamalta miellyttää valmennusta. Kommentoi valmentaja Eemeli Parikka Mediaryhmälle Kivistön Bussista kun joukkue oli matkalla kohti Forssaa.

Ottelun CMore maalikooste löytyy TÄÄLTÄ:

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa