kuvat: Kari Vahaniitty

Palloseuran viikon toinen ottelu pelattiin kotikaukalossa, vastaan saapui Joensuun Kiekko-Pojat.

Kiekko-Pojat aloittivat vahvasti ja Petrus Lintonen joutui heti avaus sekunneilla torjuntahommiin. Kesken pyörityksen JoKP puolustaja haparoi hyökkäys siniviivalla. Miku Ronkainen nappasi kiekon ja luisteli karkuun. Päästyään b-pisteiden väliin Miku tykitti vastustamattoman lämärin joka painui verkkoon ohi Leevi Nikkisen.

Maalin jälkeen ote siirtyi Palloseuralle mutta lisäosumia ei syntynyt vaikka esim Miska Ronkaisella oli hyvä paikka. Aleksi Karlsson joutui erän puolivälissä jäähylle hyökkäysalueen koukkaamisesta. JoKP pelasi todella vahvaa ylivoimaa mutta Palloseura selvisi takaiskuitta. Avauserässä Petrus Lintonen torjui 9 kertaa ja vieraiden Leevi Nikkinen 7 kertaa. Palloseura koki avauserässä myös pahan takaiskun kun maalintekijä Miku Ronkainen loukkaantui heti toisessa vaihdossa.

Toisen erän avauspuoliskoa hallitsivat ylivoimien turvin vieraat. Ensin Mikael Tapio joutui kampituksesta jäähylle ja puolisen minuuttia ennen tämän jäähyn loppumista Petrus Lintonen nosti epäonnekseen purkukiekon yli plexin joten JoKP pääsi hetken pelaamaan viidellä-kolmea vastaan. Tämän Palloseura kesti, mutta Tapion jo päästyään kentälle onnitui Aatu Luusuanniemi nostamaan Lintosen edestä verkkoon ja tilanne oli 1-1. Hetkeä myöhemmin Aleksi Karlsson joutui toistamiseen ottelussa jäähypenkille mutta tämän Palloseura kesti. Toisen erän ensimmäisellä puoliskolla Palloseura ei saanut omaa peliään käyntiin eikä Nikkinen joutuvat pahemmin torjuntahommiin. Erän puolivälin Mika Huhtasalo sai kiekosta naamaan ja loukkaantui.Heti seuraavassa vaihdossa Palloseura otti 2-1 johdon. Aapo Alapuranen näki hyvin maalin kulmalle nousseen Anssi Rantasen joka jatkoi maalin eteen josta Veikka Kärjä osui toisessa ottelussa putkeen!

Seuraavassa vaihdossa Palloseuran kolmas osuma Karri Forsblom kilautti ylärimaa ja jatkossa vieraiden Jussi Tammela antoi poikittaista mailaa ja lähti jäähylle. Palloseura pyöritti hyvin, tosin JoKP pääsi alivoimalla 2vs1 vastaiskuun onnistumatta siinä, mutta lisäosumia ei syntynyt. Jäähyltä päästyään Tammela karkasi läpi mutta Petrus Lintonen torjui upeasti.

Veikka Kärjällä oli loistopaikka tehdä kolmas maali saatuaan syötön Miska Ronkaiselta, mutta veto meni yli maalin. Palloseura kuitenkin onnistui vajaa kolmisen minuuttia ennen summeria kun Leevi Kannisto nosti maalin kattoon numeroiksi 3-1. Joona Vainio syötti siniviivalta maalille yksin jääneelle Kannistolle. Toinen syöttäjä oli Mikael Tapio. Toisessa erässä Lintonen torjui 6 kertaa ja Nikkiselle kertyi 7 torjuntaa.

Kolmannen erän alussa neljännellä minuutilla Joensuulaisten puolustaja Ville Puhakka kilautti yläputkea. JoKP onnistui kaventamaan Aaron Millerin laadukkaalla laukauksella ajassa 44:14 numeroiksi 3-2. Seuraavassa vaihdossa Aapo Alapuranen karkasi Paavo Tynin passista karkuun mutta Leevi Nikkinen onnistui torjunnassaan. Ennen erän puoliväliä Leevi Kannisto haki terävällä laukauksella illan toista maaliaan mutta Nikkinen onnistui peittämään vedon.

Ote siirtyi vieraille jotka hakivat hanakasti tasoitusta. Palloseuran tilannetta ei varsinaisesti helpottanut Anssi Rantasen saama jäähy joka tosin onnistuttiin tappamaan. Jäähyn jälkeen paine pysyi Palloseuran päädyssä vaikka Vihreäpaidat onnistuivat ajoittain kontrolloimaan peliä. JoKP sai pelin tasoihin ajassa 55:52. Nicolas Werbik toi kiekon keskelle, ensimmäisen vedon Palloseura blokkasi mutta kiekko tuli takaisin Werbikille joka laukoi pelin vastustamattomasti tasoihin. Varsinaisella peliajalla ei enää lisäosumia nähty vaikka pirteästi pelannut Leevi Kannisto nousi vahvasti laidasta Nikkisen maalille. Kolmannessa erässä Nikkinen torjui vain kolmesti kun taas Petu Lintonen venyi kiekon eteen 8 kertaa.

Jatkoaika loppui heti alkuunsa, Werbik voitti keskialoituksen Aaron Millerille joka kiersi vahvasti maalille laukoen terävän vedon etuyläkulmaan ohi Petrus Lintosen joten lisäpiste matkasi Joensuuhun pelin lopputuloksen ollessa 3-4 (ja)

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi seuraavasti: Tänään tiukka vääntö. Mentiin pienellä rosterilla, mutta joukkue pelasi hyvin. Pienten marginaalien peli joka olisi voinut kääntyä kumpaankin suuntaan. Nyt lepoa ja kohti ruuhkaviikkoja.

FPS Fan Club Ry. valitsi jälleen Hakala Foods palkintojen saajat: FPS Leevi Kannisto, JoKP: Aaron Miller

Ottelun CMore maalikooste löytyy TÄÄLTÄ

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa