kuvat: Risto Nuoramo

Palloseuran 90-vuotis juhlaotteluun huipentuva kolmen ottelun härkäviikko alkoi keskiviikon Imatran vierailulle

Avauserä alkoi Forssalaisittain mukavasti kun Leevi Kannisto sai kiekon siniviivan tuntumaan ja karkasi läpiajoon. Tarkka rystyveto alakulmaan ja Palloseura otti 0-1 johdon ajassa 2:38. Maalin syöttivät Aapo Alapuranen ja Anssi Rantanen.

Reilun viiden minuutin kohdalla Ketterän Mikko Haaparanta kolhi Jesse Holopaista korkealla mailalla ja joutui jäähylle. Alivoimalla Ketterän Jesse Liuksiala karkasi läpi , Eetu Nieminen Palloseuran maalilla torjui kuitenkin hienosti.

Palloseura meni 0-2 johtoon ajassa 12:00. Miska Ronkainen löysi tarkalla syötöllä takatolpalta Mikko Lahtelan jolla oli helppo työ siirtää kiekko ohi Santeri Lipiäisen.

Erän lopulla Ketterä onnistui kaventamaan ajassa 18:39. Eetu Nieminen torjui ensin Zdenek Sedlakin vedon mutta kiekko pomppi takaisin Sedlakille jonka toinen veto upposi verkkoon joten avauserän jälkeinen tilanne oli 1-2.

Toisessa erässä, ajassa 27:58 Nieminen torjui hienosti Ketterän yrityksen. Jatkossa oli pientä kähinää, tuomari ei huomannut aloittajaa ja vain Topi Hägg passitettiin jäähylle. Alivoimalla Leevi Kannisto nousi jälleen hienosti mutta ilman tulosta. Hetkeä myöhemmin Ketterä puolestaan onnistui kun Saksasta palannut Arttu Rämö osui Jesse Viskarin oivasta syötöstä.

Palloseuran erän paras paikka oli Erkki Laiholla mutta Lipiäinen onnistui mailallaan torjumaan.

Ketterä meni 3-2 johtoon ajassa 37:41. Henry Karjalainen taklasi kulmassa Paavo Tyniä painavalla taklauksella ja kiekko tuli sopivasti maalin eteen josta Mikko Perttu tykitti kiekon verkkoon.

Erän viimeisille sekunneilla Palloseura pelasi huolimattomasti ja Ketterä pääsi ilmaiseksi kiekkoon maalin takana. Luukulta löytyi Karjalainen joka laukoi numeroiksi 4-2 ajassa 39:54.

Palloseuralla oli hieno tilanne kolmannen erän kolmannella minuutilla mutta Lipiäinen venyi Leevi Kanniston laukauksen eteen.

Seuraavalla minuutilla Atso Lehtinen taklasi keskialueella kiekotonta Mikko Perttua ja tuomaristo passitti Atson pukukoppiin 5+20 minuutin jäähyn myötä.

Ylivoima ehti vanhentua vain vajaa puoliminuuttia kun Elmeri Kaksonen tykitti etuyläkulmaan numeroiksi 5-2. Sama mies oli asialla pari minuuttia myöhemmin kun hän ohjasi Jere Vertasen vedon verkkoon maalin edestä.

Paavo Tyni joutui vielä kampituksesta jäähylle joten Ketterälle tarjoutui lähes kahden minuutin 5vs3 yv. Ketterän suurin nälkä oli jo tyydytetty joten kotijoukkue haki komeaa maalia kuitenkaan siinä onnistumatta. Ketterälle tarjottiin lisää ylivoimaa kun Palloseuralle lätkäistiin rangaistus väärästä vaihdosta. Palloseuran alivoima onnistui jälleen tappamaan jäähyn.

Palloseura kavensi numeroiksi 6-3 Leevi Kanniston illan toisella maalilla. Aapo Alapuranen ja Kannisto karkasivat kahdella yhtä vastaan ja Alapuranen antoi oikea-aikaisen syötön josta Kannisto viimeisteli varmasti.

Palloseura yritti hakea lisäosumia ja Ketterän valmentaja Tuomo Ropo ottikin aikalisän rauhoittaakseen joukkuettaan. Pian tämän jälkeen Ketterä onnistui toimittamaan kiekon verkkoon mutta tämä maali hylättiin videotarkastuksen jälkeen potkumaalina. Minuuttia myöhemmiin kotijoukkue onnistui kuitenkin laukomaan 7-3 osuman Jesse Liuksialan toimesta ajassa 57:06 tarkalla yläkulmavetolla.

Palloseura yritti loppuun saakka ja saikin mukavan palkinnon viimeisellä minuutilla kun Leevi Kannisto laukoi illan kolmannen maalinsa Valtteri Sunin ja Anssi Rantasen esitöistä. Hattutemppu oli Leeville uran ensimmäinen aikuisten sarjoissa.

Loppunumerot siis tänään Imatralla olivat Ketterän voitto 7-4 (1-2,3-0,3-2)

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi mediaryhmälle näin:  Tänään oltiin hyvin valmistautuneita, ja päästiin ansaitusti johtoon. Halvat maalit toisen erän lopussa käänsi pelin. Viimeisessä 5min jäähy päätti takaa-ajon. Nyt suunta kohti perjantaita. Paljon hyvää, mutta voittamisen kannalta tärkeät hetket olisi pitänyt pelata paremmin.
Nyt lepoa ja palautumista jotta pysytään raikkaana viikonlopun peleihin joissa taas pisteitä jaossa.

Leevin hattutempun ja muut maalit näet CMORE maalikoosteesta tästä LINKISTÄ:

Teksti : FPS Mediaryhmä / Timppa