Palloseura kauden 23-24 Mestis miehistö täydentyy kun NAHL-sarjassa kovia tehoja tehnyt ruotsalaishyökkääjä Malte Hasselgren liittyy Forssalaisjoukkueeseen.

North American Hockey League eli NAHL on Yhdysvaltojen suurin juniorisarja. Hasselgren pelasi viime kauden Oklahoma Warriors joukkueessa joka voitti sarjan mestaruuden eli Robertson cupin. Runkosarjan 58.ssa ottelussa syntyi tehot 20+26 ja yhdeksässä playoff ottelussa 1+2.

Brynäs IF:n kasvatti Malte Hasselgren on 20-vuotias ja pelannut keskellä sekä laidassa. Mies laukoo vasemmalta ja on mitoiltaan 175 cm ja 75 kg.

-”Malte on erittäin taitava kiekollinen hyökkääjä, jolla löytyy suuri halu voittaa. Kovatasoisen NAHL-sarjan mestaruus on hieno saavutus. Olemme todella tyytyväisiä saada Hasselgren osaksi joukkuettamme”  kommentoi Urheilutoimenjohtaja Mikko Aho uutta pelaajaamme.

Palloseuran Instagram tiimi onnistui tavoittamaan Malten joka viestitti näin:

I’m very excited for next season, had great talks with both Christer and Mikko. And it felt like the organization is on a very good route and I want to be a part of that.

My own expectations is to help the team win as many games as we can. Come to the rink everyday, get better and have a great season.

The other part I’m very excited about is coming to Finland. Try to learn the language and the culture. It’s going to be a great season.

(”Olen erittäin innoissani ensi kaudesta, kävin hienoja keskusteluja Christerin ja Mikon kanssa. Ja tuntui että organisaatio on erittäin hyvällä tiellä ja haluan olla osa sitä.

Omat odotukseni on auttaa joukkuetta niin monta peliä kuin pystymme. Tule kaukalolle joka päivä , tule paremmaksi ja pelaa mahtava kausi.

Toinen asia josta olen erittäin innoissani on että olen tulossa Suomeen. Haluan oppia kieltä ja kulttuuria. Tästä tulee hieno kausi!”)

Välkommen till Forssa, Malte!

Tervetuloa Forssaan Malte!

Malte Hasselgren ELITEPROSPECTS