Kuva: Shaun Duncan

Mestis pyörähti Palloseuran osalta Turkuun suuntautuneen vierasottelun merkeissä. Tasaisen avauserän jälkeen kotijoukkue TuTo Hockey onnistui toisessa erässä kolmesti ja nappasi lopulta avauspisteet maalein 4-1.

Avauserässä Palloseura oli hyvin pelissä mukana, toki erän loppua kohti paine Petrus Lintosen vartioiman maalin tuntumassa kasvoi. Erän viimeisellä minuutilla Eetu Moberg joutui jäähylle ja TuTo pääsi aloittamaan toisen erän ylivoimalla.

TuTon ylivoima tuotti tulosta ajassa 20:43, Joonas Larinmaa siirsi nopean syötön ja Mark Viitanen laukoi b-pisteen kaarelta suoraan syötöstä maalin kattoon ja isännöt ottivat johdon.
Joonas Larinmaa onnistui karkaamaan Palloseuran puolustukselta Niklas Konttilan oivallisesta roikkusyötöstä ja laukoi varmasti 2-0 maalin ajassa 24:22.
Myös TuTon illan toinen ylivoima tuotti tulosta. Atso Lehtisen istuessa kaksi minuuttista pääsi TuTon Olli Valtola laukomaan komeasta poikittaissyötöstä numeroiksi 3-0.

Kolmannessa erässä Palloseura sai otetta pelistä ja TuTo-vahti Jere Huhtamaa joutui torjuntatehtäviin. Karri Forsblom syötti Otto Niemisen nokikkain Huhtamaan kanssa mutta Otto ei onnistunut maalinteossa, tästä alkoi kuitenkin pyöritys joka päättyi Palloseuran 3-1 kavennusmaaliin. Kiekko pelattiin siniviivalta keskelle nousseelle Joonas Uimoselle jonka tarkka veto yllätti Huhtamaan ajassa 44:48. Maalin syöttivät Otto Nieminen ja Mika Huhtasalo.
Palloseuran kiri kuitenkin tyrehtyi kun Karri Forsblomille tuomittiin huitomisesta jäähyä, Karria huidottiin ensin, mutta tuomaristo huomasi vain pikku koston. Tällä kertaa Palloseuran alivoima kesti ja olipa Mikko Lahtela lähellä av maalintekoa hyvän karvauksen päätteeksi päästyään kahdesti yrittämään maalintekoa. Sen sijaan erän puolivälissä Eetu Mobergin huitomisjäähy koitui kohtalokkaaksi kun Juho Virtanen pääsi laukomaan ajassa 50:01 loppunumeroiksi 4-1.
Petrus Lintonen torjui ottelussa 21 kertaa ollen TuTon hyvin viimeisteltyihin maaleihin täysin syytön.
TuTon maalilla Jere Huhtamaa torjui 25 kertaa.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavin sanankäännein: Ottelu oli pääsääntöisesti tarkkaa pelaamista ja sarja-avaus näkyi pienenä hermoiluna. Ei ihan tarvittavalla tasolla saatu hyökkäyspelaamista käyntiin ja vastustajan ylivoima oli tänään tehokas.

Mutta katse kohti huomista ja kotiavauksessa on sitten karstat pois koneesta!

Palloseuran seuraava ottelu on heti lauantaina 25.9 jolloin KOOVEE saapuu Forssaan klo 17 alkavaan otteluun.