Palloseuran lauantaiseen 90-vuotisjuhlaotteluun huipentuva viikko jatkui perjantaina Vantaalla.

Avauserä oli pitkään melko tasainen K-Vantaan päästyä kahdesti ylivoimalle. Jäähyt tapettuaan Palloseura siirtyi 0-1 johtoon ajassa 13:54 Valtteri Sunin ohjauksella. Kiekon Sunille maalin eteen toimitti Santtu Hakanen. Kakkossyöttö maaliin Karri Forsblomille. Tuomaristo tarkasti maalia pitkään videolta todeten sen hyväksytyksi.
Erän viimeisellä minuutilla Eetu Moberg ehti ennen latvialaiskorsto Ernests Osenieksin jyrän alle jäämistään syöttää kiekon keskelle Leevi Kannistolle. Leevi eteni hieman ja laukoi tilanteeksi 0-2 ajassa 19:14. Aapo Alapuranen oli maalin toinen syöttäjä. Eetu Moberg valitettavasti loukkantui tilanteessa eikä enää palannut toiseen erään.
Palloseura osui avauserässä vielä kertaalleen, Karri Forsblom löysi luukulta Miska Ronkaisen maalin edestä ja Miska viimeisteli varmasti ajassa 19:29.

Toinen erä alkoi mukavasti, Mikko Lahtela laukoi ensin ohi maalin . Miska Ronkainen haki kiekon maalin takaa ja pyöräytti sen vanhanaikaisella oli Samuli Tervon ajassa 20:19.
Kiekko-Vantaa kavensi Jesse Holopaisen jäähyn aikana pelikellon näyttäessä aikaa 24:29 Erik Embrichin toimiessa viimeistelijänä parista metristä. Ja vajaa pari minuuttia myöhemmin tilanne oli jo 2-4 kun Kiekko-Vantaan kultakypärä Joni Piipponen nousi hyvin ja laukoi kiekon rystyltä ohi Eetu Niemisen.
Kolmisen minuuttia myöhemmin Palloseura otti 2-5 johdon. Aapo Alapuranen antoi hyvän passin Paavo Tynille joka viimeisteli kauden kuuden maalinsa. Topi Hägg oli maalin toinen syöttäjä.
Karri Forsblomin jäähy ehti lähes loppuun kun Piipponen pääsi tekemään illan toisen maalinsa lähietäisyydeltä 31:33.
Santtu Hakanen sammutti vajaata minuuttia myöhemmin Vantaalaisten suurimmat voittohaaveet laukomalla vastahyökkäyksestä numeroiksi 3-6 Aleksi Karlssonin hyvästä jättösyötöstä. Anssi Rantanen avasi oman maalin kulmalta. Tilannetta edelsi kotijoukkueen huikea maali paikka jonka Eetu Nieminen selvitti.

Kolmannessa erässä Nikke Kettukangas hölmöili itsensä jäähyboxiin eikä Palloseura jättänyt tilannetta hyödyttämättä . Santtu Hakanen ja Paavo Tyni rakensivat ja Valtteri Suni laukoi illan toisen maalinsa ajassa 44:50.
Kotijoukkue onnistui vielä kaventamaan Erik Embrichin maalilla mutta lähemmäs Lohipaidat enää päässeet joten koko pelin vahvasti kannustaneen FPS Fan Clubin iloksi täysi pistepotti matkasi Forssaan numeroin 4-7.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi Mediaryhmälle: Työvoitto. Kiitokset FANEILLE!!!! Tänään kova Mestis kamppailu. Paljon tilanteita ja vaiherikas peli. Tästä hieno jatkaa juhlapeliin!

Teksti ja kuva : FPS Mediaryhmä/ Timppa