Palloseura sai lauantaina vieraakseen Heinolan Peliitat. Molemmat joukkueet ovat tauon jälkeen olleet syksyä paremmassa vedossa.

Peliitat pääsivät ensimmäisenä ylivoimalle kun Eetu Moberg joutui jo reilun puolentoista minuutin pelin jälkeen jäähylle huitomisesta.
Alivoimalla Juhani Tamminen ja Erkki Laiho karkasivat kahdestaan karkuun mutta Tamminen laukoi yli.
Erän puolivälin lähestyessä alkoi tapahtua. Ensin ajassa 9:01 Jere Jokinen harhautti hienosti Peliitta-vahti Kristian Tammisen Maestro Juhani Tammisen oivasta rystysyötöstä 2vs1 hyökkäyksen päätteeksi siirtäen Palloseuran 1-0 johtoon ja vajaata minuuttia myöhemmin tilanne oli jo 2-0 kun Janne Jokinen pienen pyörityksen päätteeksi laukoi kiekon toistamiseen Kristian Tammisen vartioimaan Peliitta maaliin. Tämän maalin syöttäjät olivat Joona Vainio ja Rene Pylvänäinen.
Palloseura pääsi ylivoimalle ajassa 16:39 kun Atte Huhtala kaatoi Jyri Waajakosken. Totte Moberg ja Erkki Laiho olivat yv:n aluksi lähellä maalintekoa mutta tulosta ei syntynyt.
Erän viimeisellä minuutilla Joona Vainio köytti oman maalin puolustamiseen isännän otteita mutta joutui jäähylle väkivaltaisuudesta.

Toisen erän alun Peliitat vyörytti ylivoiman turvin kuitenkin ilman tulosta.
Peliittojen Markus Lahtinen pääsi laukomaan hyvästä paikasta neljännellä minuutilla mutta Petrus Lintonen Palloseuran maalilla jatkoi hyviä otteita ja torjui tilanteen.
Palloseuralla oli puolestaan hieno tilanne erän kuuden minuutin kohdalla mutta Jyri Waajakoski ei onnistunut ohjaamaan kiekkoa verkkoon. Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle kun Peliittojen Erno Ripatin maila nousi aloitustilanteessa Totte Mobergin kasvoihin. Totte joutui paikattavaksi ja Ripatti puolestaan sai 2+2 minuuttisen. Palloseura pyöritti lähes koko neljän minuutin jakson mutta ei onnistunut lisäämään maalisaldoaan.
Seitsemisen minuuttia ennen toisen erän päätöstä Peliitat painoi hyvin päälle ja Petrus Lintonen joutui venymään pariin hyvään torjuntaan. Riku Tuomola joutui koukkamisesta jäähylle ja Peliitat käytti ylivoiman hyväkseen, maalin laukoi puolustajan paikalta Jere Vertanen.
Viisi minuuttia ennen summeria Peliittojen kultakypärä Leevi Tukiaisella oli vapaa paikka tasoittaa ottelu takatolpalta mutta mies laukoi ohi.
Palloseuran vaikeudet jatkuivat kun Joonas Sillanpää joutui jäähylle mutta Palloseuran alivoima kesti vaikka kiekko pyöri melko vaarallisesti maalin tuntumassa. Ja vielä ajassa 38:21 Palloseuran kapteeni joutui koukkaamisesta istunnolle. Alivoiman aluksi Juhani Tamminen oli lähellä päästä tuikkaamaan alivoimamaalin mutta sukunimikaima Kristian Tamminen onnistui pitämään etukulman kiinni. Erän lopun alivoiman Palloseura selvitti vaivatta, jäähyä jäi kolmanteen erään 22 sekuntia.

Peliitat viettivät toista erätaukoa yli minuutin liian pitkään mutta tuomaristo ei jostain syystä tuominnut tästä rangaistusta.
Peliitat pääsivät tasoittamaan ottelun Palloseuran puolutusvirheen seurauksena ajassa 43:11. Kaksi pelaajaa oli jäänyt Petrus Lintosen eteen vapaaksi ja Markus Lahtinen sai pienen syöttelyn jälkeen laukoa kiekon tyhjään maaliin.
Palloseuran vaikeudet jatkuivat kun Peliittojen ylivoima alkoi ajassa 46:58 , Totte Moberg kaatoi maalinkulmalle nousseen Peliitta hyökkääjän. Palloseuran alivoima kesti hyvin ja ennen erän puoliväliä puolestaan Palloseura pääsi ylivoimalle kun Joni Kuoppala lähti kiinnipitämisestä jäähylle. Ylivoimapyöritys ei tuottanut johtomaalia ja jäähyn lopulla puolestaan Anssi Rantaselle tuomittiin kampituksesta rangaistus. Palloseuran av oli vahvaa ja tilanne säilyi tasoissa.
Palloseura meni uudelleen johtoon ajassa 54:19. Jyri Waajakoski toi kiekon alueelle ja Karri Forsblom jatkoi maaliputkeaan siirtäen Palloseuran 3-2 johtoon maalinedustalta. Maalin toinen syöttäjä oli Riku Tuomola.
Tämä ei kuitenkaan vielä riittänyt voittoon sillä Peliitat onnistuivat tasoittamaan ottelun ajassa 55:43 Leevi Tukiaisen tarkalla alakulma laukauksella.
Rangaistukset jatkuivat kun Peliittojen Oscar Lemström törmasi mv Petrus Lintoseen ja joutui maalivahdin estämisestä jäähylle. Palloseuran ylivoima toimi vihdoinkin, Paavo Tyni laukoi siniviivalta Palloseuran johtoon ajassa 56:55. Maalin syöttäjinä olivat Juhani Tamminen ja Karri Forsblom.
Peliitat otti aikalisän ajassa 59:07 ja hakivat kuudella pelaajalla tasoitusta. Juhani Tamminen kuitenkin raapi puolustuspään aloitukset hienosti Vihreäpaidoille ja Palloseura pääsi tuulettamaan kolmatta perättäistä voittoaan loppunumeroiden ollessa 4-3.