Palloseuran viikonvaihteen toiseen kamppailuun saapui vieraaksi TUTO Hockey Turusta.

Ottelun ensimmäinen tilasto merkintä tuli ajassa 1:53 kun Kristian Tuohilampi kolhi oman maalinsa takana Joona Vainiota korkealla mailalla ja joutui 2+2 minuutin jäähylle.
4 minuutin ylivoima ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta ja tilanne säilyi maalittomana.
Hetkeä myöhemmin Joona Tala rikkoi TUTO:n hyökätessä ja joutui koukkaamisesta jäähyaitioon. Vieraiden ylivoima oli yhtä tehotonta kuin isäntien ja Talan tullessa pois jäähyltä tilanne oli edelleen 0-0.
TUTO sai ottelun toisen ylivoimansa kun Juhani Tamminen passitettiin poikittaisesta mailasta jäähylle 8 minuuttia ennen erän loppua. Palloseuran alivoima hoiteli tämänkin varmasti. Avauserän tilastomerkinnät jatkuivat jäähypitoisena loppuun saakka, ensin Tuohilampi ja Jyri Waajakoski väänsivät TUTO maalin edessä ja pari minuuttia ennen loppua Joona Vainio tarjoili puolestaan Tuohilammelle poikittaista mutta maaleja ei avauserässä nähty vaikka Vainion jäähyn aikana Juhani Tamminen karkasi läpi muttei onnistunut ohittamaan TUTO-vahti Severi Soukkaa. Soukka torjui avauserässä 10 kertaa, Petrus Lintonen Palloseuran ehti kiekon eteen 8 kertaa.

Toisenkin erän ensimmäinen tilasto merkintä oli rangaistus sillä Ville Nieminen hölmöili itselleen vihellyksen jälkeen rangaistuksen. Ja nyt Palloseura käytti ylivoimansa hyväkseen ja meni 1-0 johtoon Juhani Tammisen lähietäisyydeltä nostamalla maalilla jonka esityön tekivät Karri Forsblom ja Paavo Tyni. Ottelua oli tuolloin pelattu 24:35.
Nieminen sai hetkeä myöhemmin estämisestä uuden rangaistuksen mutta yv ei tuottanut tulosta. Sen sijaan Juhani Tammiselle tuomittiin maalinteko tilanteen jälkilöylyistä käytöskymppi.
Sen sijaan erän puolivälin lähestyessä alkoi tapahtumaan! Paavo Tyni katkoi syötön TUTO päädyssä ja pääsi laukomaan tilanteeksi 2-0 ajassa 28:41. Ja ennen kuin Jaffa ehti kunnolla kuulutella osuman Paavo Tyni oli taas asialla, komeiden harhausten jälkeen nousu maalille ja vielä mv Soukka solmuun ja tilanne oli 3-0 ajassa 29:03.
TUTO turvautui osuman jälkeen aikalisään ja saikin hieman otetta pelistä. 3-1 osuma syntyi pienen pyörityksen päätteeksi kun Mikke Levo laukoi keskeltä ruuhkan takaa kiekon ohi Petrus Lintosen ajassa 33:20.
Palloseura onnistui lisäämään numeroiksi 4-1 pelikellon näyttäessä aikaa 36:40. TUTO puolustus hidasteli ja odotti pitkää kiekkoa. Teemu Karjalainen nappasi kiekon maalin takana ja pyöräytti ”vanhanaikaisella” osuman.
Palloseura ei silti päässyt kolmen maalin johdossa kolmanteen erään sillä avauserässä jäähyillyt Kristian Tuohilampi onnistui karkaamaan Palloseuran puolustuksella ja laukoi varmasti toisen erän jälkeisiksi numeroiksi 4-2. Toisessa erässä Soukka torjui 8 kertaa ja Lintonen kuudesti.

Kolmannen erän alussa Jukka-Pekka Kurtelius karkasi maalipaikkaan mutta Severi Soukka onnistui torjumaan tilanteen. Seuraavassa vaihdossa TUTO:lle tuomittiin väärästä vaihdosta rangaistus mutta lisäosumia ei syntynyt.
TUTO:n Jonne Jantunen kampitti erän kuudennella minuutilla Vihreäpaidan ja Palloseura sai jälleen yrittää ylivoimalla…ilman tulosta.
Ennen erän puoliväliä Jukka-Pekka Kurtelius käytti nopeuttaan ja ehti ensimmäisenä irtokiekkoon, Soukka onnistui vaivoin torjumaan Jukkiksen rystynoston.
Kuusi minuuttia ennen kolmannen erän loppua Anssi Rantanen joutui kiinnipitämisestä jäähylle ja nyt TUTO onnistui ylivoimalla. Maalintekijänä toistamiseen Mikke Levo ajassa 55:22.
Palloseuran ongelmat jatkuivat kun Juhani Tamminen joutui jäähylle kolme minuuttia ennen loppua keskialueen kampituksesta ja TUTO pääsi yrittämään kahden miehen yv.llä otettuaan mv Soukan penkille reilut pari minuuttia ennen vapauttavaa summeria.  Kahden pelaajan (6vs4 yv)  ja viimeisen minuutin TUTO pyöritys kuudella viittä ei tuottanut tulosta vaan Palloseuran hieno puolustustaistelu Erkki Laihon komeiden blokkien myötä kantoi hedelmää ja kaikki 3 pistettä jäivät lopulta hienosti Forssaan maalein 4-3. Kolmannen erän torjunnat: Soukka 7 ja Lintonen 3.

Hyvä taistelu meiltä, vähän kirpos siinä toisessa erässä. Turhaan annettiin kaverille pari maalia mutta kaikenkaikkiaan hyvä esitys meiltä. Ja tänään saatiin niitä maalejakin aikaiseksi joten ihan mukiinmenevä suoritus! Eilisessä ottelussa tauko vielä näkyi mutta tänään oli tunnetta pelissä ja kaikki olivat vahvasti läsnä, hyviä blokkeja ja hyvää taistelua, tapahtumia riitti kommentoi ottelua Palloseuran päävalmentaja Asko Rantanen Ruutu Urheilun haastattelussa.