Mestis jatkui pitkän tauon jälkeen perjantai-iltana kun KOOVEE saapui Forssan vierailulle.

Minuutin kohdalla KOOVEE kehitteli vaarallisen tilanteen kun Lauri Huhdanpää pääsi puolittain läpi mutta Palloseuran maalilla Petrus Lintonen oli tarkkana ja torjui.
KOOVEE meni 0-1 ajassa 4:00 kun Santeri Sillanpää laukoi 2vs1 hyökkäyksen päätteeksi varmasti kiekon ohi Petrus Lintosen.
Palloseuralla oli hyvä maalipaikka viiden minuutin paikkeilla kun ensimmäistä Mestis otteluaan pelannut Riku Tuomola pääsi yrittämään maalinkulmalta mutta ei onnistunut yllättämään KOOVEE vahti Kimmo Rautiaista.
Palloseura kehitti hyvän painostuksen hetkeä myöhemmin ja Santeri Sillanpää joutui rikkomaan ja joutui jäähylle huitomisesta. Palloseuran ylivoima ei kuitenkaan tuottanut tulosta.
12 minuutin kohdalla Juhani Tamminen toi hyvin kiekon ylös ja syötti Joona Talalle jonka laukaus kuitenkin osui sivuverkkoon.
KOOVEE pääsi ylivoimalle ajassa 12:52 kun Karri Forsblom karvasi turhan terhakkaasti vastustajan maalin takana ja syyllistyi kiinnipitämiseen. Palloseuran alivoima toimi hienosti eikä vieraat päässeet tekopaikoille. Sensijaan jäähyn jälkeen KOOVEE kultakypärä Niko Lahtinen tuli keskeltä vauhdilla mutta laukoi yli maalin.
Palloseura löi ”turhan” pitkänkiekon ( puolimetriä ennen keskiviivaa) ja seuranneesta oman päädyn aloituksesta KOOVEE meni 0-2 johtoon ajassa 18:13. Maalin viimeisteli Petrus Lintosen edestä rebound kiekosta Henri Tuominen.
Aivan erän lopulla Topi Hägg nousi hyökkäykseen mutta osui vahingossa korkealle mailalla KOOVEE peluriin joten vieraat pääsivät aloittamaan toisen erän ylivoimalla.

KOOVEE pyöritti hyvin mutta Palloseura pelasi jälleen hyvää alivoimaa, mm.Juhani Tamminen blokkasi komeasti siniviivavedon.
Ajassa 23:06 Palloseura pääsi ylivoimalle kun vieraat syyllistyivät ”väärään vaihtoon”. Ylivoima pyöri hyvin ja 1-2 kavennus syntyi ajassa 23:58. Paavo Tyni laukoi ja Teemu Karjalainen seurasi hyvin tilanteen ja viimeisteli maalin kulmalta kavennuksen.
Toisen erän yhdeksännellä minuutilla Janne Jokinen oli lähellä maalintekoa mutta Kimmo Rautiainen selvitti läheltä tulleen laukauksen ja tilanne säilyi vierasjohdossa.
Palloseura joutui jälleen alivoimalla ajassa 31:55 kun Joonas Uimonen joutui rikkomaan KOOVEE:n kultakypärä Niko Lahtista. Palloseuran alivoima kesti jälleen hienosti jäähyn.
Teemu Karjalaisella oli hyvä tasoituspaikka ajassa 34:52 mutta Rautiainen onnistui nippanappa torjumaan laukauksen. Seuraavassa vaihdossa Riku Tuomola nousi vahvasti ja levitti sivulle Karri Forsblomille mutta Rautiainen onnistui torjumaan tilanteen.
Palloseuran jäähykurimus jatkui ajassa 36:15 kun Totte Mobergille tuomittiin keskialueen kampituksesta boxia. Jälleen hyvä alivoima piti tilanteen ennallaan. Viime sekunneilla Santeri Sillanpää pääsi karkuun mutta Petrus Lintonen torjui hienosti joten kolmanteen erään lähdettiin vieraiden johtaessa 1-2.

Kolmas erä alkoi Forssalaisittain mukavasti kun KOOVEE:n Matias Haaranen joutui kampituksesta jäähylle. Hyvä pyöritys ei tuottanut tulosta ja jäähyn lopulla puolestaan Janne Jokinen joutui rikkomaan ja lyhyen tasavoiman jälkeen Palloseura joutui jälleen alivoimalle. Alivoimalla Eetu Moberg pääsi laukomaan hyvästä paikasta mutta suoraan ”logoon”. Alivoima oli totutun vahvaa ja tilanne säilyi.
Jäähyt jatkuivat ajassa 47:56 kun KOOVEE:n Nicholas Canade syyllistyi mailasta kiinnipitämiseen. Parhaat tilanteet tulivat aivan jäähyn lopulla mutta Janne Jokisen nosto meni maalin yli.
Erän puolivälissä Santeri Aalto rikkoi Karri Forsblomia mutta tuomari palkitsi myös Karrin sukeltamis jäähyllä.
Jäähyt jatkuivat ajassa 52:24 kun Jesper-Juhani Ilvessuo kaatoi Forssalaispelurin maalin takana, ylivoima ei kuitenkaan tälläkään kertaa tuottanut tulosta, paras paikka oli Teemu Karjalaisella mutta hän ei onnistunut tekemään illan toista maaliaan.
Palloseura otti kolmannessa erässä vain kahdesti torjumaan joutuneen Petrus Lintosen pois maaliltaan jo reilut 2,5 minuuttia ennen loppua ja aloitti vahvan loppurynnistyksen joka ei kuitenkaan lopulta tuottanut tulosta. Toki vieraatkin pääsivät pari kertaa yrittämään kiekkoa tyhjiin mutta eivät osuneet. Palloseuralle hieman jossiteltavaa jäi tilanteesta jossa Santeri Sillanpää kolhi Paul Manushinia aloitustilanteen jälkeen korkealla mailalla naamaan puolitoista minuuttia ennen loppua mutta tuomarit eivät jostain syystä nähneet tilanteessa vääryyttä.

Palloseuran pelit jatkuvat heti lauantaina kun tänään K-Espoolle hävinnyt TUTO Hockey saapuu Forssaan.