Palloseuran viikon toiseen otteluun saapui vieraaksi tuttu vastus, Mestiksen kärkijoukkue Kiekko-Espoo.

Ottelun ensimmäiset viitisen minuuttia mentiin suht tasaisissa merkeissä. Sitten Palloseuran Joni Kuoppala joutui jäähylle ja K-Espoo pääsi pyörittämään, mutta Eetu Nieminen napsi pari hyvää torjuntaa ja Palloseuran alivoima oli muutenkin vahvaa ja tilanteesta selvittiin. Ottelua oli pelattu lähes 8 minuuttia kun Zack Malik laukoi hyvän vedon jonka Waltteri Ignatjew vaivoin torjui.
Joona Vainio passittettiin jäähylle, mutta K-Espoon ylivoima jäi puoleen minuuttiin kun Sakari Turtiainen esti vastahyökkäykseen pyrkinyttä Jere Ohtosta.
Tasavajaalla eikä pätkäylivoimilla tapahtunut mitään mainittavaa.
Palloseura pääsi ylivoimalla ajassa 17:33 kun Eetu Pylkkänen joutui kiinnipitämis jäähylle. Vain 8 sekuntia myöhemmin Topi Hägg pääsi laukomaan kauden toisella maalillaan Palloseuran 1-0 johtoon Konsta Ketelin syötöstä.

Palloseura aloitti toisen väkevällä otteella ja kesti kuutisen minuuttia ennenkuin Eetu Nieminen joutui torjumaan erässä ensimmäisen kerran. Palloseura pääsi toisella minuutilla ylivoimalle, kun Julius Rantaeskola joutui kampituksesta boxiin. Ylivoima pyöri , mutta vetoja ei pahemmin tullut ja tilanne säilyi. Jäähyn jälkeen Miku Ronkainen karkasi läpi, Ignatjew onnistui kuitenkin torjumaan Mikun yrityksen.
Palloseura joutui alivoimalle kun Eetu Moberg passitettiin korkeasta mailasta istunnolle ajassa 32:37. Palloseuran vahva alivoima jatkui ja Palloseuran johto säilyi.
Erän lopulla Mika Huhtasalo karkasi hyvään maalipaikkaan , mutta tilanne purkautui keskialueelle, Zack Malik sai kiekon ja syötti Mika Huhtasalolle joka heitti kiekon kohti maalia. Kiekko painui yllättäen verkkoon ajassa 39:01. Maalin toinen syöttäjä oli Jure Povse Todennäköisesti Ignatjew oli lahdössä pysättämään rännikiekkoa ja tuli töysin yllätetyksi.

Kolmannen erän avausminuutilla Joona Vainio joutui illan toiselle rangaistukselleen, Palloseuran alivoima kesti hienosti.
Paine jatkui , mutta Eetu Nieminen jatkoi hienoja otteitaan Palloseuran maalilla. Zack Malik joutui neljännen minuutin lopulla jäähylle kun nosti epäonnekseen kiekon katsomoon. Nyt K-Espoo onnistui kun Atro Leppänen laukoi siniviivan tuntumasta kiekon kohti maalia ja se muutti hieman puolustuksesta suuntaa ja painui Eetu Niemisen selän taakse, numerot 2-1 ajassa 45:23.
Paine jatkui eikä Palloseura meinannut päästä omalta alueelta pois, lopulta pyöritys tuotti tulosta. Peliä oli pelattu 53:09 kun Tommi Takaveräjä onnistui ohjaamaan Leppäsen vedosta kiekon verkkoon ja tilanne oli 2-2. Kyseessä oli Tommin kauden avausmaali, joka tietysti piti tehdä vanhassa kotihallissa..

Tasoitusmaalin jälkeen Palloseuralle tarjottiin mahdollisuus johtomaaliin kun Aleksi Matinmikko otti parikymmentä sekuntia tasoituksen jälkeen rangaistuksen. Konsta Keteli, Miku Ronkainen ja Eemeli Mäki pääsivät laukomaan, mutta ilman tulosta. Toiseksi viimeisellä minuutilla Matinmikko otti vielä hölmöhkön jäähyn ja Palloseura jauhoi ylivoimaa ensin minuutin verran, kunnes K-Espoo sai kiekon ja onnistui pitämään sitä loppuun saakka joten ratkaisua lähdettiin hakemaan jatkoilta.

Palloseura pääsi ensin ylivoimalla yrittämään puolisen minuuttia ,mutta tulosta ei syntynyt. Miku Ronkainen järjesti vielä Joni Kuoppalalle tilanteen maalin eteen, mutta Ignatjew kesti. Loppu 3 ja puoliminuuttia mentiinkin sitten vieraiden komennossa. Palloseuran puolustus kesti Eetu Niemisen johdolla joten ratkaisu piti hakea voittolaukauksilla.

Vieraat aloittivat ja Aleksi Matinmikko teki maalin, hän jäikin sitten Espoolaisten ainoaksi onnistujaksi sillä Eetu Nieminen nollasi Sakari Turtaisen, Tommi Huhtalan ja lopuksi Jaakko Heikkisen yritykset. Vastaavasti kaikki 3 Palloseuran laukojaa saivat kiekon ohi Ignatjewin. Eppu Varjamo laukoi alakulmaan, Jure Povsen laukaus kirjattiin voittomaaliksi ja viimeisenä Mika Huhtasalo vielä namutteli kiekon verkkoon joten Palloseuralle mukava 3-2 voitto kärkijoukkueesta!

Palloseuran maalilla Eetu Nieminen torjui 37 kertaa ja palkittiin Pizzeria Malin lahjakortilla. Toinen Pizzeria Malin lahjkortin kuittaaja oli Palloseuran avausmaalin laukonut Topi Hägg.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi ottelua näin: Taistelu voitto. Tiivistä pelaamista ja hyvää maalivahtipeliä. Kolmannessa hiukan jäätiin pelisuunnitelmasta. Pelissä paljon hyvää ja pohjaa johon rakentaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa