Suomen Cup jatkui perjantaina Forssassa kun Palloseura ja Imatran Ketterä ratkaisivat lopullisesti puolivälieristä jatkoon menevän joukkueen.

Palloseuran ensimmäinen maalipaikka oli toisella minuutilla jolloin Mikko Lahtelan johtama kakkoskenttä nousi väkevästi ylös, puolustaja Joona Vainio pääsi laukomaan ruuhkan takaa mutta veto osui maalivahti Severi Auvisen patjoihin.
Ketterällä oli hetkeä myöhemmin mahdollisuus maalintekoon kun Jesse Liuksiala oli irti mutta laukoi ohi.
Palloseura pääsi ylivoimalle kun jo avausosassa pari jäähyä istunut Yegor Chizhikov joutui huitomisesta jäähylle ajassa 4:33. Palloseuran ylivoima pyöri hienosti ja vajaan minuutin pyörityksen jälkeen Jere Jokinen nosti takatolpalta kotijoukkueen 1-0 johtoon Miku Ronkaisen ja Totte Mobergin esityöstä.
Ketterä pelasi erän puolivälin paikkeilla 2 minuuttia ylivoimaa, kun Otto Nieminen joutui kiinnipitämistä jäähylle. Palloseuran alivoima oli hyvää eikä Ketterä päässyt maalipaikoille.
Täysilukuiseksi päästyään Palloseura kehitti hyvän maalipaikan joka päättyi Miska Ronkaisen tolppalaukaukseen.
Ketterä onnistui tasoittamaan ottelun ajassa 13:40 kun se iski nopealla 2vs1 vastaiskulla pelin tasoihin. Yegor Chizhikov syötti ja Niko Kautiainen viimeisteli maalinedustalta.
Erän loppupuolella Palloseura kehitteli pari hyvää maalipaikkaa, ensin nelosketju Kannisto-E.Moberg-Laiho pyöritti hyvin mutta ei saanut survottua kiekkoa verkkoon ja hetkeä myöhemmin Valtteri Suni karkasi läpi mutta laukoi päin Severi Auvista. Kuusi sekuntia ennen eräsummeria Miska Ronkainen nousi vahvasti laidalta kohti maalia ja Ketterän Leevi Karjalainen joutui rikkomaan kiinnipitämällä.

Palloseura pääsi siis aloittamaan toisen erän ylivoimalla joka tuottikin tulosta. Otto Nieminen laukoi komeasti one-timerilla Mika Huhtasalon ja Paavo Tynin syötöistä ajassa 21:42.
Pari minuuttia myöhemmin maalintekijä Nieminen joutui korkeasta mailasta jäähyaitioon. Aivan jäähyn lopulla Ketterä kehitti maalinkulmalle pahan hässäkän mutta Palloseura selvisi Petrus Lintosen ja Eetu Mobergin ansiosta.
Palloseura sai illan kolmannen yv mahdollisuuden kun Elmeri Kaksonen joutui jäähylle ajassa 32:10. Illan kolmas yv-maali jäi kuitenkin syntymättä, Mika Huhtasalon ylärima vetoa lähemmäksi ei tällä kertaa osuttu.
Ketterä pääsi vuorostaan kokeilemaan ylivoimaa kun Mika Huhtasalo joutui kiinnipitämisestä jäähylle nelisen minuuttia ennen erän loppua. Ketterän ylivoima pyöri nyt mallikkaasti mutta ilman tulosta.

Kolmannen erän toisella minuutilla Miska Ronkainen joutui melko heppoisin perustein jäähyaitioon ja nyt Ketterän yv peli onnistui, puolustaja Mikko Haaparanta nousi siniviivalta ja tykitti pelin tasoihin ajassa 41:17.
Ketterän Olli Korhonen puolestaan syyllistyi ajassa 42:39 päähän kohdistuvaan taklaukseen ja sai 2+10 minuuttisen. Palloseuran yv ei tuottanut tulosta ja tilanne oli edelleen 2-2.
Palloseuralla oli loistopaikka tehdä johtomaali kun Karri Forsblom löysi takatolpalta Mika Huhtasalon mutta Severi Auvinen onnistui torjunnassaan.
Palloseura piti kiekkoa hyvin hyökkäysalueella mutta Ketterä iski vastaiskuilla ja onnistui maalinteossa ajassa 52:51 kun Jesse Liuksiala onnistui etukulma vedolla yllättämään Petrus Lintosen. Hetkeä myöhemmin ,ajassa 53:42 alkoi olla jo ratkaisun makua kun Topi Piipponen onnistui vauhdikkaalla vanhanaikaisella yllättämään Petrus Lintosen ja tilanne oli jo 2-4.
Tämä jäi ottelun viimeiseksi osumaksi joten Palloseuran Suomen Cup taival päättyi puolivälieriin ja Ketterä jatkaa neljän parhaan joukkoon.
Petrus Lintonen torjui ottelussa 40 kertaa ja Ketterän Severi Auvinen 29 kertaa.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi päättynyttä Cup taivalta seuraavasti: Suomen cupissa saadut pelit valmisti hyvin kauteen. Kohdattiin kaksi Mestiksen kärkijoukkuetta ja saatiin erittäin hyvää infoa joukkueesta ja pelaajista.
Vantaa peli osoitti, että harjoiteltuja asioita pystyttiin viemään peliin. Ketterää vastaan oltiin lähellä, mutta pienet hetket ratkaisi pelit Ketterälle. Tästä on hyvä jatkaa runkosarjaa kohti. Näimme, että joukkue pystyy vastaamaan Mestiksen kärjen tasoon.

Kuva ja teksti FPS Mediaryhmä / TT