Palloseuran viikon viimeiseen otteluun vieraaksi saapui Tampereen KOOVEE

Avauserä oli Palloseuralta täysin pannukakku.  Risto Saarisella oli paikka kolmannella minuutilla, mutta Risto laukoi päin Patrik Hamrlaa. KOOVEE iski 14 sekuntiin pari osumaa, ensin Samuli Vainionpää karkasi läpi ja teki 0-1 ajassa 4:25, ja ajassa 4:39 syntyivät numerot 0-2 kun Nikolai Hakala nosti maalinkulmalta kiekon Alex Mäkelän ohi verkkoon. Hakala teki illan toisen maalinsa ajassa 8:16 poikittaissyötöstä. Palloseura otti tämän jälkeen aikalisän.
Bryce Martin istui erän ainoan jäähyn, Palloseuran alivoima kesti tämän.
KOOVEE onnistui vielä kahdesti, ensin Tomi Purmola laittoi kiekon maalin kulmalta verkkoon ajassa 15:00 ja 12 sekuntia ennen summeria Joona Lehtinen teki joukkueelleen viidenen maalin joten avauserä oli Palloseuralta todella murheellinen KOOVEE:n viedessä sen numeroin 0-5. Alex Mäkelälle kertyi avauserässä 10 torjuntaa. Patrik Hamrla vieraiden maalilla torjui 6 kertaa.

Toiseen erään Palloseuran maalille luisteli Ville Viskari. Hän sai hyvän lämmön kun Oskari Lahtinen joutui jäähylle ajassa 22:40. Alivoimasta selvittiin jälleen. Viskari venyi hetkeä myöhemmin hienoon torjuntaan kun Santeri Aalto pääsi yrittämään poikittaissyötöstä.
Palloseura pääsi ylivoimalle Samu Markkulan kampitettua Bryce Martinin, paras tilanne oli kun Samuel Zahradnik pääsi laukomaan poikittaissyötöstä, Hamrla onnistui kuitenkin torjumaan.
Erän puolivälin jälkeen Palloseuralle tarjottiin todella hyvää saumaa kavennukseen kun KOOVEE sai joukkuerangaistuksen väärästä vaihdosta ja samaan aikaan Kalle Hällfors joutui huitomisesta boxiin. Parin minuutin pyöritys ei kuitenkaan tuottanut tulosta. KOOVEE onnistui minuuttia jäähyn päättymisen jälkeen tekemään numeroiksi 0-6 kun Sever Bilgilin laukaus yllätti Ville Viskarin. Viskari venyi  vielä erän toiseen upeaan torjuntaan kun Samu Markkula yritti maalin kulmalta. Toisen erän jälkeinen tilanne oli 0-6.

Kolmannen erän sävel oli selvä. Palloseura yritti saada maalitilin auki ja KOOVEE halusi nollapelin. Lopulta Palloseura jäi nollille vaikka pääsi kerran yrittämään ylivoimalla, kun Vainionpää nosti kiekon yli laidan. Tuloksena siis murheellinen 0-6 kotitappio joten lopulta yhdeksän pisteen viikosta ei saatu yhtään pistettä. KOOVEE:n voiton myötä ja samaan aikaan Hokin hävittyä TUTO:lle varmistui että Palloseura karsii sarjapaikasta Kajaanin Hokin kanssa.

Alex Mäkelä torjui avauserässä siis 10 kertaa, Ville Viskarille kertyi 13 torjuntaa. KOOVEE:n maalilla Patrik Hamrla torjui 33 kertaa joten Palloseura yritti todenteolla maalintekoa, muttei onnistunut siinä.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia