Palloseuran viikon ensimmäiseen kotiotteluun saapui vieraaksi Kajaanin Hokki.

Palloseura aloitti terävästi ja heti ensimmäisestä paikasta syntyi 1-0 maali. Justus Ojala avasi hyökkäyksen, Jack Jeffers jatkoi ja Devon Skoleski pääsi tuikkaamaan ensimmäinen Mestis maalinsa ajassa 1:12.
Hokki sai tämän jälkeen otetta, ja ajassa 9:25 Veli-Matti Tiuraniemi laukoi kiekon Alex Mäkelän selän taakse. Palloseuran Joonas Virtanen joutui ajassa 13:53 jäähylle ja Hokki onnistui ylivoimalla siirtymään 1-2 johtoon Tiuraniemen laukoessa pakin paikalta kiekon toistamiseen Mäkelän ohitse verkkoon.
Myös Palloseuralle tarjottiin ylivoimaa, kun Eetusanteri Koivunen kaatoi  Jack Jeffersin. Palloseuran ylivoima pyöri hyvin, Devon Skoleski laukoi tolppaan, tilanne tarkistettiin videolta, mutta tolpassa oli. Aivan lopussa Jere Ohtonen nousi vahvasti maalille, mutta Kristian Tamminen Hokki maalilla torjui ja erätauolle lähdettiin Hokin johtaessa 1-2.

Palloseuralla oli hieno paikka tasoitukseen heti toisen erän avausminuutin lopulla, kun Tomi Palo ehti irtokiekkoon  mutta Tamminen pelasti. Palloseura pääsi toisessa erässä yrittämään riittämiin ylivoimalla Hokin istuessa 4 kaksiminuuttista. Juuso Fagerströmin veto oli todella lähellä, mutta Tamminen sai torjuttua. Myös Justus Ojala laukoi komeasti, mutta Tamminen torjui tämänkin. Kolmanteen erään lähdettiin Hokin johtaessa edelleen 1-2.

Kolmas erä oli Palloseuran hallintaa. Alex Mäkelä joutui koko erässä torjumaan vain 3 kertaa. Justus Ojala karkasi läpiajoon, mutta laukoi ohi kun erää oli pelattu reilut puolet. Palloseura pääsi kokeilemaan kertaalleen ylivoimaa Eetu Selänteen illan toisen rangaistuksen aikana ja tällä kertaa ylivoima pyöri hyökkäysalueella lähes koko kaksi minuuttisen, kuitenkin ilman tulosta.

Viimeiset 1,20 Palloseura pelasi kuudella kenttäpelaajalla ja todella vahvan paineen aikaiseksi 32 ḱertaa torjuneen Kristian Tammisen maalin tuntumaan, mutta tulosta ei syntynyt vaikka Devon Skoleski ja Juuso Fagerström pääsivät laukomaan hyvistä paikoista joten täydet 3 pinnaa lähtivät avauserän jälkeisellä tuloksella tällä kertaa Hokin bussin kyydissä Turun kautta Kainuuseen. Tulos tiesi sitä että Hokille jäi vielä mahdollisuus ohittaa KOOVEE taulukossa ja välttää Palloseuran kohtaaminen karsinnoissa.Mutta Hokin logossa esiintyvän veisten terällä joukkue on , sillä yhtäkään tappiota ei saisi tulla, eikä KOOVEE:lle yhtään pistettä esim huomenna kun joukkue kohtaa Forssassa Palloseuran.

Alex Mäkelä torjui 24 kertaa, Devon Skoleski ja Jack Jeffers palkittiin. Otto Pasosta ei voi syyttää yrityksen puutteesta, sillä mies laukoi ottelussa peräti 14 kertaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia