Palloseuran vuoden 24 ensimmäiseen kotiotteluun vieraaksi saapui Imatran Ketterä, mukanaan Forssalaispelurit Miku Ronkainen ja Riku Tuomola

Uusi kanadalaishyökkääjä Devon Skoleski järjesti heti avausvaihdossa maalipaikan, mutta Ketterän maalilla Reima-Ville Roos torjui Tomi Palon vedon.
Ketterä meni 0-1 johtoon kun Jimi Rönkkönen pääsi iskemään reboundista kiekon ohi Alex Mäkelän ajassa 5:34.
Ketterän toisen maalin teki Miku Ronkainen , joka ajoi voimalla maalille ja sijoitti kiekon ohi Mäkelän ajassa 13:33.
Palloseura kesti Justus Ojalan rangaistuksen. Erän lopulla Skoleski joutui jäähylle joka jatkui toiseen erään. Avauserässä Miro Karjalainen taklasi pari kertaa puhtaasti ja kovaa, nämä olivat Palloseuran parhaat suoritukset avauserässä Skoleskin pelinrakentelun ja Mäkelän torjuntojen lisäksi.

Toisessa erässä Palloseura pystyi luomaan maalipaikkoja huomattavasti ensimmäistä erää enemmän. Tätä auttoi Ketterän kolme rangaistusta, tulosta ei kuitenkaan syntynyt. Parhaat paikat olivat Miro Karjalaisella ja Tomi Palolla. Erän lopulla Ketterä sen sijaan onnistui ylivoimalla siirtymään 0-3, maalintekijänä Jimi Rönkkönen illan toiisella maalillaan.

Kolmannen erän viidennällä minuutilla Ketterä siirtyi 0-4 johtoon. Oskari Lahtinen istui korkeasta mailasta saamaansa jäähyä ja Jami Virtanen, joka on Ässistä lainassa Imatralla, pääsi laukomaan ensimmäisen Mestis maalinsa.
Palloseura sai kuitenkin heti seuraavalla minuutilla kuparisen rikki kun Juuso Fagerström sijoitti vastustajan pakin kautta kiekon verkkoon ajassa 45:15 ja tilanne oli 1-4.
Palloseura kehitteli vaarallisia tilanteita, mutta Ketterä teki nopeasta 2vs1 vastahyökkäyksestä numeroiksi 1-5 Mikko Haaparannan ollessa maalintekijänä ja numerot 1-6 syntyivät 4vs4 tasavajaalla ajassa 53:48 Jani Taskulan ollessa maalintekijänä. Lopussa Palloseura pääsi 2vs1 hyökkäykseen , mutta Reima-Ville Roos torjui hienosti Erik Heikkilän vedon joten loppunumerot olivat siis 1-6.

Alex Mäkelä Palloseuran maalilla torjui 35 kertaa. Ketterän Reima-Ville Roos torjui 26 kertaa , joista toisessa erässä 15 kertaa.

kuva: Kari Vahaniitty
teksti: Timo Tukia