Palloseuran viikon ensimmäinen ottelu pelattiin Metro Areenalla Espoossa. Loppuun saakka tiukka ottelu päättyi lopulta K-Espoon 2-0 voittoon.

Ottelun alussa K-Espoo painoi kovin päälle ja kiekko pyöri omassa päässe itsepintaisesti. Alex Mäkelä oli vedossa ja torjui hyvin. Palloseura kesti myös alivoiman ja erän toisella puoliskolla myös Palloseura sai ylivoiman ja pystyi myös sen jälkeenluomaan pari tilannetta. Avauserä oli maaliton.

Toisessa erässä K-Espoo hallitsi ottelua lukuunottamatta Palloseuran paria painostusjaksoa.  Kotijoukkue otti 1-0 johdon Morten Jürgensin rystynostolla ajassa 26:31. Mäkelän edessä oli melkoinen trafiikki jonka läpi kiekko löysi tiensä verkkoon. Heti perään ja erän lopulla uudelleen vieraat pääsivät ylivoimalle, ilman tulosta. Palloseuran paras paikka oli Janne Laakkosella joka pääsi nokikkain Jani Lampisen kanssa.

Kolmannessa erässä Palloseuralle avautui loistava tilanne tasoittaa ottelu, ensin Juho Koivusaari otti 5 minuuttisen rumasta taklauksesta ja hetkeä myöhemmin Vili Laitinen sai kaksi minuuttisen korkeasta mailasta joten Palloseura sai pelata täydet 2 minuuttia viidellä-kolmea vastaan. Paikkoja pystyttiin hyvin luomaan mutta tärkein eli maali jäi syntymättä.

K-Espoo pääsi yrittämään Jere Ohtosen jäähyn aikana ylivoimaa, Palloseuran alivoima kesti ja jäähyä kärsinyt Erik Heikkilä syötettiin läpi jäähyltä tultuaan, mutta ei tästäkään tulosta. Palloseura kehitteli vielä viimeisten minuuttien aikana hässäköitä K-Espoon maalille, mutta maalialueen läpi lipuneisiin kiekkoihin ei osuttu eikä mv Alex Mäkelän vaihtoaitioon ottaminenkaan auttanut vaan kotijoukkue ratkaisi ottelun Vili Laitisen tyhjään maaliin laukomalla kiekolla ajassa 59:48 joten K-Espoo onnistui nollaamaan Palloseuran toistamiseen tällä kaudella.

Alex Mäkelälle kertyi 29 torjuntaa ja 1 laukaus siis painui maaliin. Espoon maalilla Jani Lampinen torjui 20 kertaa.

Teksti ja kuva: Timo Tukia