Palloseura matkasi lauantaina FPS Fan Clubin tukemana Tampereelle kohtaamaan KOOVEE:n. Valittettavasti kolmekymmentä Tampereelle matkannutta kannattaajaa eivät päässeet juhlimaan voittoa vaan KOOVEE piti pisteet itsellään maalein 5-3.

Avauserän ensimmäinen kymppi oli todella tarkkaa peliä eikä tilanteita ollut kummassakaan päädyssä. Palloseuran ensimmäinen kunnon tilanne oli kun Eemeli Mäki punnersi maalille, mutta laukoi päin KOOVEE-vahti Samu Pakarista. Seuraavasta paikasta syntyi sitten erän ainoa maali, Eppu Varjamo pääsi tuulettamaan kauden avausmaaliaan viime kauden seuraansa vastaan ajassa 12:10. Eppu sai kiekon KOOVEE pakin kautta keskelle ja laukoi sen ohi Pakarisen. Syöttöpisteet kuittasivat Mika Huhtasalo ja Zack Malik.

Kotijoukkueella oli hyvä tasoituspaikka, kun Ville Nieminen karkasi hieman onnekkasti läpi, muttei onnistunut ohittamaan Petrus Lintosta viisi minuuttia ennen avauserän loppua. KOOVEE pääsi ylivoimalle, kun Eemeli Mäki passitettiin jäähylle, Palloseuran alivoima kesti ja tilanne avauserän jälkeen Palloseuran 1-0 johto.

Toinen erä meni Palloseuralta penkin alle. Heti kahdeksan sekunnin kohdalla Rene Pylvänäiselle tuomittiin kampituksesta rangaistus. Samu Markkula luisteli Renen mailaan ja tuomari passitti Pylvänäisen jäähylle. Tämä alivoima sentään kestettiin, mutta seuraavalla minuutilla KOOVEE tuli 1-1 tasoihin kun Aku Kinnarin veto pyörähti Petrus Lintosen kainalosta maaliin.

Pari minuuttia myöhemmin pääsi KOOVEE uudelleen ylivoimalle, kun Konsta Keteli joutui koukkaamaan läpipyrkinyttä Okko Kangasniemeä. Tällä kertaa KOOVEE onnistui, Verneri Metsänen syötti maalin kulmalta taakse josta Samu Markkula tykitti kiekon ohi Petrus Lintosen ja KOOVEE meni 2-1 johtoon.

Palloseura kehitti hyvän paikan toiseen päätyyn. Joona Tala syötti hienosti mutta Veikka Kärjä asetteli hieman liian kauan ja Pakarinen ehti peittämään etukulman. Samassa vaihdossa vielä Palloseura joutui jälleen alivoimalle..Severi Savijoki purki kiekon omalta alueelta ja KOOVEE:n Perttu Aho luisteli mailanheilautukseen josta sitten tuomittiin Severi Savijoelle korkeasra mailasta koko lailla ilmainen jäähy..KOOVEE onnistui tekemään illan toisen YV-maalinsa. Jäähy oli lähes umpeutumassa, kun Markkula ja Kinnari olivat jääneet melko vapaaksi Petrus Lintosen eteen. Markkula syötti ja Kinnari laukoi kiekon parista metristä verkkoon.

Puoliminuuttia eteenpäin ja tilanne oli jo 4-1, Elias Ruusu viimeisteli 2vs1 hyökkäyksen päätteeksi. Palloseura otti maalin jälkeen aikalisän, mutta siitä ei ollut paljonkaan apua kun minuuttia myöhemmin Santeri Aalto siirsi Petrus Lintosen torjunnasta tulleen irtokiekon verkkoon ja tilanne oli 5-1. Samalla Lintonen sai tarpeekseen ja Palloseuran maalille luisteli Eetu Nieminen.

Neljä minuuttia ennen erän päättymistä Eemeli Mäki onnistui saamaan kiekon maaliviivan yli juuri yhtäaikaa kun tuomari puhalsi hätäisesti pelin poikki. Videolta näkee ja kuulee että kiekko on maaliviivan yli silloin kun vihellys kuuluu, mutta tuomaristo tarkisti tilannetta 8 minuuttia ja totesi että maali hylätään koska peli oli vihelletty poikki.

Palloseura onnistui kuitenkin kaventamaan erän viimeisellä minuutilla. Severi Savijoki toi kiekon maalin kulmalle ja syötti maalin eteen josta ensin Eetu Moberg yritti ja jatkossa Eppu Varjamo pääsi tuikkaamaan illan (ja kauden) toisen maalinsa joten tilanne toisen erän jälkeen 5-2.

Kolmannen erän alkupuoliskolla Palloseura pyöritti hyvin, mutta tehottomasti. Tulosta syntyi kun KOOVEE sai pari jäähyä putkeen joten Palloseura pääsi pelaamaan 5vs3 ylivoimaa. Kiekko pelattiin Mika Huhtasalolle joka eteni muutaman metrin ja  tykitti kauden kuudennen maalinsa. Maalin syöttivät Eppu Varjamo ja Totte Moberg. Maali syntyi sopivasti vielä kahden pelaajan yv:llä joten ylivoima jatkui vielä minuutin. Lisäosumia ei kuitenkaan syntynyt. Lopussa Palloseura haki kavennusta ilman maalivahtia, Michal Kvasnican veto oli todella lähellä mennä maaliin, mutta meni maalin editse ohi joten loppunumeroiksi jäivät KOOVEE:n 5-3 voitto.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi seuraavasti: Tänään meillä jäi hiukan vajaaksi peli. Koko viikko valmistettiin ja ei päästy parhaimpaamme. Myös jäähyt meni erikoisesti ja hylätty maali oli tuomareilta hätäinen.

Nyt haetaan parempi lataus ensi viikon peleihin

Teksti ja kuvat : FPS Mediaryhmä / Timppa