Palloseura sai viikon toiseen otteluunsa vieraaksi sarjan kärkijoukkue Iisalmen Peli-Karhut.

Avauserä oli tasainen, torjunnat Alex Mäkelä 9, IPK:n Oskari Parviainen 11. Erän ainoan maalin teki kuitenkin vieraiden Julius Vesaaja joka keskialueen aloituksen jälkeen eteni laukaisupaikkaan ja tykitti kiekon yläputken kautta ohi Alex Mäkelän. Palloseurasta lähinnä maalintekoa oli Viljami Jokirinne jonka veto kilahti tolpan kautta ohi. Erän parhaan Forssalaissuorituksen teki kuitenkin Alex Mäkelä joka hienolla räpsätorjunnallaan nollasi Viljam Sandvikin laukauksen parisen minuuttia ennen erätaukoa.

Toisessa erässä Palloseura joutui jäähyjen myötä vaikeuksiin ja tämä kostautui. Ensin Mika Huhtasalo joutui jäähylle, ja Joonas Virtaselle oli jäähy tulossa kun IPK meni 0-2 johtoon Juuso Heikkilän laukauksella. Virtasen jäähyn aikana Palloseuralla oli hyvä tilanne alivoimalla, mutta Risto Saarinen ei onnistunut viimeistelyssä. Sen sijaan kun Virtasen jäähy päättyi pääsi IPK:n paras maalintekijä Alex Berardinelli tekemään lähietäisyydeltä vieraiden kolmannen osuman. Erän puolivälissä Austin Alger pääsi tekemään tekemään vieraille neljännen osuman.  IPK:n jokaisen maalin syöttäjänä toimi Ludwig Persson.
Jere Ohtonen laukoi vaarallisesti , mutta Oskari Parviainen selvitti. Palloseura pääsi IPK:n väärän vaihdon seurauksena yrittämään ylivoimaa ja saikin painostuksen aikaiseksi, mutta  kaivattua kavennusta ei syntynyt joten kolmanteen erään mentiin 0-4 tilanteessa.

Kolmannenkin erän ensimmäisen maalin teki vierasjoukkue, Juuso Heikkilä nosti kiekon maalinkulmalta verkkoon. Tilanne tarkastettiin videolta, mutta epäiltyä maalivahdin häirintää ei havaittu ja kiekko vietiin keskelle ja tilanne oli 0-5.

Palloseura pääsi ylivoimalle Juuso Heikkilän joutuessa istunnolle korkeasta mailasta, yv ei tuottanut hyvistä tilanteista huolimatta tulosta, mutta muutama sekunti jäähyn päättymisen jälkeen syntyi 1-5 kavennus, Risto Saarinen ja Devon Skoleski, jolle piste oli ensimmäinen suomessa, syöttivät ja Joonas Virtanen viimeisteli Parviaisen suojien kautta kavennuksen ajassa 50:12. Puoliminuuttia myöhemmin Saarinen joutui jäähylle, mutta Palloseura onnistui alivoimalla tekemään illan toisen maalinsa. Viljami Jokirinne syötti ja Erik Heikkilä viimeisteli takatolpalta numeroiksi 2-5. Ajassa 52:28 syntyneen maalin toinen syöttäjä oli Justus Ojala. Palloseura pääsi vielä kertaalleen ylivoimalle, mutta hyvästä yrityksestä huolimatta lisämaaleja ei syntynyt joten pisteet lähtivät kärkijoukkueen matkaan numeroin 2-5.

Alex Mäkelä torjui ottelussa 30 kertaa. Tällä kertaa myös Palloseura työllisti vastustajan maalivahtia, sillä Oskari Parviaiselle kertyi 33 torjuntaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia