Palloseuran viikon ensimmäinen ottelu, joka oli samalla viikon ainoa vieraspeli, pelattiin Turussa.

Avauserä vanheni 2:22 kun Usko Laaksonen kauden avausmaalillaan vei isännät 1-0 johtoon. Laaksonen ehti lyömään irtokiekon verkkoon maalin edestä ennenkuin Palloseuran pakit ehtivät hätiin. Palloseuran alivoima toimi hyvin kestöen Devon Skoleskin ja Miro Karjalaisen rangaistukset. TUTO meni 2-0 johtoon kun Onni Korkan veto upposi maalin yläkulmaan ajassa 17:28. Tämän jälkeen Palloseura pääsi ylivoimalle, Jiri Pärssinen laukoi hyvästä paikasta , mutta Emil Vuorio ei ollut yllättettävissä joten avauserän tilanne oli 2-0.

Palloseura pääsi toisen erän kolmannella minuutilla ylivoimalle, kun Niko Himmanen joutui poikittaisesta mailasta boxiin. Palloseuran ylivoima pyöri hyvin ja tuotti vihdoin tulosta. Jiri Pärssinen syötti ja hyviä pisteitä U20 sarjassa takonut  HPK-laina Vili Alitalo laukoi uransa ensimmäisen maalin miesten sarjoissa. Maalin toinen syöttäjä oli Miro Karjalainen.  Molemmat joukkueet pääsivät kokeilemaan ylivoimaa, Devon Skoleskin jäähyn aikana Alex Mäkelä venyi kahteen huikeaan torjuntaan. Palloseuralla puolestaan oli läpiajo alivoimalla, mutta Justus Ojala laukoi yli. Palloseuralla oli pari muutakin hyvää tilannetta jotka eivät tuottaneet tulosta. Erän viimeisellä minuutilla TUTO:n Turo Asplund sai napattua kiekon Palloseuran puolustusalueella ja syötti Onni Korkalle ,joka narutti Alex Mäkelän ja teki numeroiksi 3-1.

Kolmannessa erässä TUTO vei pitkään peliä, Miro Karjalainen joutui jäähylle, mutta Palloseuran alivoima kesti tämän hienosti torjuneen Alex Mäkelän johdolla.
Palloseura otti aikalisän ajassa 56:51 ja samalla Mäkelä komennettiin penkille. Jere Ohtonen voitti hyökkäyspään aloituksen, Juuso Fagerström jatkoi siniviivalle josta Miro Karjalainen antoi tykin laulaa, kiekko verkkoon ajassa 56:54 ja tilanne oli 3-2. Maali oli Palloseuralle (muistaakseni) kauden ensimmäinen ilman maalivahtia tehty. TUTO onnistui kuitenkin kontrolloimaan kiekkoa eikä Mäkelä päässyt uudelleen maalilta pois kuin vasta ajassa 59:32. Kymmenen sekuntia myöhemmin kotijoukkueen Aatu Aarnio taklasi oman maalinsa takana käsittömättömän typerästi kiekotonta Devon Skoleskia päähän, Skoleski ei onneksi loukkaantunut. Miro Karjalainen kävi sen verran antamasta Aarniolle muistutusta että joutui myös jäähylle. Palloseura pääsi vielä ilman maalivahti pelaten laukomaan , mutta tämä ei tuottanut tulosta, joten pisteet jäivät Palloseuran miehekkäästä taistelusta huolimatta Turkuun maalein 3-2.
Alex Mäkelä oli hyvässä vedossa torjuen 32 laukausta, Emil Vuoriolle kertyi 13 torjuntaa.

Teksti ja kuva: Timo Tukia