Palloseuran ottelutahti jatkuu kiivaana, tällä viikolla Vihreäpaidat hyppäävät kaukaloon kolmesti otteluiden merkeissä.

Keskiviikkona Palloseuraa matkaa Turkuun jossa kohdataan TUTO Hockey neljännen kerran Mestiksen runkosarjassa. Palloseura on voitoissa toistaiseksi niskan päällä numeroin 2-1. Viimeisimmän kamppailun voitti kuitenkin TUTO joka haki ennen vuodenvaihdetta Forssasta pisteet maalein 1-5. Turussa kauden avausottelusta Palloseura haki 3-0 voiton ja ensimmäinen Forssassa pelattu ottelu päättyi Palloseuran 4-3 jatkoaika voittoon.

TUTO Hockey on tasaisilla otteillaan noussut sarjassa jo kolmanneksi. Joukkueen saldo on 33 ott/ 60 pst.

Oskari Siikin vahva vire jatkuu ja mies on noussut TUTO:n kultakypäräksi tehoin 12+20. Miika Tiihonen on toisena tehoin 8+24 ja aina luotettava, ex Palloseura peluri Karri Forsblom on pisteen perässä tehoin 8+23. Toinen ex-FPS peluri Erkki Laiho on tehnyt 1+2.

TUTO maalilla Jere Huhtamaa on pelannut 16 ottelua (7-5-3), torjuntaprosentti hänellä on 90,39. Emil Vuoriolla on 1 ottelu enemmän, saldon ollessa 8-4-5, Vuorion torjuntaprosentti on 88.91.

TUTO:n edelliset ottelut : Hokki – TUTO 2-3, Hermes – TUTO 5-2, TUTO – KOOVEE 2-1, K-Espoo – TUTO 1-2, TUTO – Ketterä 0-1

TUTO Hockey – FPS Keskiviikkona 24.1-24 Rajupaja Areenalla Turun Kupittaalla klo 18.30 , MTV Katsomo

Perjantaina Forssaan saapuu Mestiksen kärkijoukkue Iisalmen Peli-Karhut, joka juuri menneenä lauantaina nollasi Palloseuran Iisalmessa numeroin 5-0. IPK on voittanut myös 2 muuta keskinäistä kamppailua. Iisalmessa 4-1 ja Forssassa 6-2.

IPK on pelannut vahvasti läpi kauden, joulukuussa joukkueella oli hieman heikompi jakso jossa he hävisivät 4 ottelua putkeen, mutta viimeisestä seitsemästä ottelustaan IPK on hävinnyt vain yhden, senkin voittolaukauksilla KeuPa HT:lle. IPK siis johtaa sarjaa, 33 ott/ 76 pistettä.

Ludwig Persson ja Alex Berardinelli tekivät molemmat lauantain ottelussa 1+1. Persson kantaa IPK:n kultakypärää tehoin 9+36, Beradinelli seuraa numeroin 20+21. Juuso Heikkilä tulee koilmantena tehojen ollessa 11+22.

IPK:n maalilla Paavo Kohonen pelasi lauantaina kauden toisen nollapelinsä, edellinen oli viikkoa aiemmin Jokereita vastaan niin ikään 5-0 voitossa. Otteluita hänellä on yhteensä 29 ja saldo 20-5-3. Kohosen torjuntaprosentti on 91,69. Olli Taimi on pelannut neljässä ottelussa, 1-0-1, torjuntaprosentti hänellä on 91,69.

IPK:n edelliset ottelut: IPK – FPS 5-0, IPK – RoKi 7-3, IPK – Jokerit 5-0, KeuPa HT – IPK 5-4(vl) K-Espoo – IPK 1-3 . Ennen Forssaan saapumistaan IPK pelaa torstaina Kiekko-Vantaan vieraana.

FPS – IPK Perjantaina 26.1-24 Forssan Jäähallilla klo 18.30

Lauantaina Forssaan saapuu Kokkolan Hermes. Ottelu on joukkueiden välillä kolmas. Palloseura voitti kotonaan voittolaukauksilla numeroin 2-1. Loppiaisena Hermes oli Kokkolassa pelatussa ottelussa voittovuorossa numeroin 6-3. Hermes pitää tällä hetkellä sarjassa kiinni kuudennesta sijasta, jolla pääsisi suoraan pudotuspeleihin. Joukkue on kerännyt 34 ottelussa 51 pistettä. Joukkue on viime aikoina hienoisessa alavireessä, sillä FPS voiton jälkeen joukkue hävisi 5 seuraavaa ottelua, joista tosin 2 varsinaisen peliajan jälkeen. TUTO voitto viime perjantaina katkaisi putken.

Hermeksen kultakypärää kantaa Kalle Matikainen tehoin 10+23. Sisu Yliniemi seuraa numeroin 14+16. Topias Liljamolla on 6+23. Ex-FPS peluri Veikka Kärjä on tehnyt 2+7 pistettä.

Hermes maalilla Jesse Haukka on pelannut 18 ottelua (7-6-4) hyvällä torjuntaprosentilla 91,16. Kärppä-laina Visa Vedenpää on ollut tolppien välissä 9 ottelua saldolla 4-0-5, hänen torjuntaprosentti on 87.00.

Hermeksen edelliset ottelut: Hermes – TUTO 5-2, K-Espoo – Hermes 5-2,  Jokerit – Hermes 5-4 (ja) , Hermes – K-Vantaa 4-5, JoKP – Hermes 3-2 (vl) ennen Forssaan saapumistaan Hermes kohtaa tiistaina RoKi:n Rovaniemellä ja pelaa vielä perjantaina KOOVEE:tä vastaa kotonaan.

FPS – Hermes Lauantaina 27.1-24 Forssan Jäähallilla klo 17.00

Palloseuran viime viikonvaihteen pelireissu meni pelillisesti penkin alle, en tiedä oliko liikaa mietitty etukäteen Hokki ottelua, mutta esitys oli kauden saamattomampia, avauserässä ei yhtään laukausta kohti maalia ja koko ottelussa vain 8. Iisalmen pelissä sentään lauottiin 14 kertaa kohti maalia, vaikka vastus oli kovempi. Joka tapauksessa tämän viikon otteluihin pitää saada jokaisen paremmin itsestään irti jotta tappioputki saataisi poikki!

Palloseuran Kultakypärä siirtyy Viljami Jokirinteen lyhyille kutreille, jos ja kun hän saa lomaa tammikuussa aloittamastaan armeijasta. Vilun tehot ovat 3+10. Justus Ojalalla on tehot 3+8. Risto Saarinen seuraa tehoin 4+5.

Maalilla Alex Mäkelä joutui Iisalmessa melkoiseen tulitukseen, torjuntoja kertyi tasan 50. Axun torjuntaprosentti on nyt 89,68. Ville Viskari availi luukkua, Villen torjuntaprosentti neljässä pelatussa (kolme aloitettua) on 84,73.

Palloseuran viimeisimmät ottelut: IPK – FPS 5-0, Hokki – FPS 4-0, FPS – Ketterä 1-6, K-Espoo – FPS 4-1, Hermes – FPS 6-3

Poissa vahvuudesta:

Otto Pasonen / toipilas / päivä kerrallaan