Palloseura vieraili keskiviikkoiltana Espoossa Metro Areenalla Kiekko-Espoon vietaana.

Kotijoukkue K-Espoo meni toisella minuutilla 1-0 johtoon, kun Juuso Jämsenin tarkka veto painui takakulmaan ohi HPK-laina Juho Markkasen.
Palloseura pääsi pelaamaan puolitoista minuuttia 5vs3 ylivoimaa. Vetoja tuli, mutta Petteri Rimpinen K-Espoon maalilla torjui Miro Karjalaisen,Jiri Pärssisen ja Tomi Palon vedot. Palloseura oli hyvin pelissä mukana, mutta maalinteko oli vaikeaa. Paras tilanne oli Oskari Lahtisella, joka nousi vahvasti maalille.
Erän toiseksi viimeisellä minuutilla K-Espoo onnistui siirtymään 2-0 johtoon , maalintekijänä oli Erno Happonen Tommi Takaveräjän syötöstä. Tilanne avauserän jälkeen oli 2-0.

Toisen erän alussa Samuli Virtanen laukoi hyvin, mutta Petteri Rimpinen torjui. Muita paikkojakin oli, Justus Ojala pääsi ohjamaan Thomas Morenon syötöstä, mutta laittoi ohi. Risto Saarinen pääsi läpi, muttei onnistunut. Samoin Juuso Fagerström pääsi suoraan jäähyltä läpi, mutta ei saanut kunnon vetoa aikaiseksi, kun Rimpinen ehti kiekkoon suunnilleen yhtäaikaa. Erän ainoa maali syntyi ajassa 38:04. Palloseuran pakkipari meni vaihtoon ja mv Petteri Rimpinen huomasi tämän ja avasi keskialueelle Tommi Takaveräjälle joka vapautti Jaakko Heikkisen läpiajoon. Heikkinen sijoitti kiekon ohi Markkasen, joten kolmanteen erään lähdettiin tilanteesta 3-0.

Kolmannen erän K-Espoo aloitti ylivoimalla, kun Oskari Lahtinen joutui toisen erän lopulla jäähylle. Espoolaisten illan toinen yv. tuotti tulosta kun Juuso Jämsen laukoi maalin kulmalta numeroiksi 4-0.
Palloseura kesti Oskari Lahtisen toisen rangaistuksen ja oli lähellä maslintekoa omalla ylivoimallaan.
Kavennus syntyi ajassa 53:25 Erik Heikkilän vedolla, maalin syöttivät Eetu Santanen ja Justus Ojala. Kyseessä oli Palloseuran kauden avausmaali K-Espoon verkkoon. Palloseuralla oli hieno tilaisuus toiseen maaliin, mutta Rimpinen torjui Eetu Santasen läpiajon. Lopussa vielä Tomi Palo yritti maalinkulmalta, mutta onnistumisia ei enää tullut joten loppunumerot olivat 4-1.
Palloseuran maalilla Juho Markkanen torjui 33 kertaa, K-Espoon maalilla Petteri Rimpinen selvisi 14.sta torjunnalla.

kuva: Tytti Tukia

teksti: Timo Tukia