Palloseura pelaa alkaneella viikolla kaksi kovaa ottelua. Keskiviikkona käydään Espoossa kohtaamassa Kiekko-Espoo. Lauantaina puolestaan Imatran Ketterä saapuu Forssaan.

Keskiviikon vastustajan Kiekko-Espoon Palloseura on kohdannut tällä kaudella 2 kertaa. K-Espoo on voittanut molemmat ottelut, eikä Palloseura ole onnistunut vielä maalinteossa viime kauden Mestis mestaria vastaan. Molemmat ottelut ovat olleet kuitenkin tasaisia, Forssasta K-Espoo haki 0-3 voiton, ottelussa joka oli vielä 50 minuutin kohdalla maaliton. Espoossa K-Espoo voitti 2-0. Molemmissa otteluissa viimeinen maali syntyi tyhjään maaliin. Kiekko-Espoon sijoitus sarjassa on viides, joukkue on kerännyt 47 pistettä pelaamissaan 28 ottelussa. Joukkueen yv on ollut melko hyvää , joka neljäs yrittämä on tuottanut maalin. Samoin alivoima on toiminut, sillä 86,26% on Mestiksen paras lukema.

Espoolaisten kultakypärää kantaa Arttu Tuomaala tehoin 10+15. Puolustaja Vili Laitinen seuraa tehoin 6+17 ja Joni Piipponen tulee kolmantena 8+13. Tommi Takaveräjä on noussut hienosti Espoolaisten pörssissä viidenneksi tehoin 7+8. Tuomas Suoniemi on pelannut edustuksessa 4 ottelua, 1+0 (ainoa maali syntyi Forssassa)

Espoon maalilla ovat Jani Lampinen ja Oskari Parviainen pelanneet melko tasaisesti. Lampinen 14 ottelua (8-2-4 / 89,52%) Parviainen 12 ottelua (6-0-5 / 88,70%)

K-Espoon edelliset ottelut : K-Espoo – Hokki 4-0, K-Espoo -IPK 1-3, K-Espoo – K-Vantaa 0-5, K-Vantaa – K-Espoo 4-6, K-Espoo – JoKP 4-2

Kiekko-Espoo – FPS Keskiviikkona 10.1 -24 klo 18:30 Metro Areena, Espoo. MTV Katsomo

Lauantaina Forssaan saapuu Imatran Ketterä. Joukkueet ovat kohdanneet myös kaksi kertaa tällä kaudella. Ensin Forssassa oli tasainen ottelu jossa Palloseuran 3-1 johto kääntyi lopulta Ketterän 3-5 voitoksi. Imatralla Ketterä hallitsi selkeästi ja voitti numeroin 6-1. Ketterä on sarjassa toisena. Pisteitä on kertynyt 32:ssa ottelussa 62. Joukkue on voittanut 4 viimeistä otteluun, eikä vähiten Miku Ronkaisen ansiosta, sillä Miku teki molemmissa RoKi otteluissa voittomaalit.

Ketterän kultakypärä on itseoikeutetusti Miku Ronkaisen kutreilla tehoin 14+18. Miku on Mestiksen pörssissä sijalla 7. Akseli Mäkinen on tehnyt 11+13, Aleksi Sinkkosella on 11+10. Riku Tuomolan kauden saldo on 4+14.

Ketterän maalilla Santeri Lipiäinen 20 ottelua saldolla 9-3-8 torjuntaprosentin ollessa 90,69. Reima-Ville Roos omaa paremman voittoprosentin sillä hänellä on 13 ottelua saldolla 9-1-2, torjuntaprosentin ollessa 89,01.

Ketterä pelaa ennen Forssaan saapumistaan keskiviikkona Imatralla Kokkolan Hermestä vastaan ja perjantaina Turussa TUTO Hockeyn vieraana.

Ketterän edelliset ottelut: RoKi – Ketterä 4-5 (ja)  RoKi – Ketterä 2-3, Ketterä – JoKP 4-0, JoKP – Ketterä 4-6, KeuPa HT – Ketterä 3-1

FPS – Ketterä Lauantaina 13.1 -24 klo 17:00 Forssan Jäähalli. Otteluisäntänä OP Lounaismaa

Ennen ottelua Forssan Jäähallilla on OP Perheluistelu 13-16, perheluisteluun vapaa pääsy. Mukana menossa pelaajia!

Palloseuran puolustuksessa tapahtui muutos , kun Jakub Michalek palaa kotimaahansa. Uutena pelaajana Forssaan saapuu alkukauden Kokkolan Hermeksessä puolustanut Sveitsiläinen Thomas Moreno. Myös Kanadalainen Devon Skoleski saapuu Forssaan tällä viikolla. Skoleski on hyökkääjä.

Palloseuran kultakypärä säilyi edelleen puolustaja Viljami Jokirinteen päässä, Vilun tehot ovat 3+10. Kokkolan vierailulla kertyi 1 syöttöpiste. Justus Ojala nousi parilla syötöllään Palloseuran toiseksi parhaaksi pistemieheksi tehoin 3+7, Risto Saarinen on tehoissa 4+5.

Maalilla Alex Mäkelä joutui antautumaan kuudesti Kokkolan vierailulla, torjuntaprosentti on nyt 90,03. Ville Viskari jatkoi varamiehenä. HPK-laina Juho Markkanen on myös käytettävissä ainakin K-Espoo ottelussa.

Muina HPK-lainoina jatkavat Jiri Pärssinen ja Miro Karjalainen.

Palloseuran edelliset ottelut: Hermes – FPS 6-3,  Jokerit – FPS 4-1, FPS – TUTO 1-5, FPS – Jokerit 2-12, FPS – Hokki 5-2

Pois vahvuudesta:

Malte Hasselgren alavartalovamma / päivä kerrallaan