Palloseura aloitti Kokkolassa hyvin, Risto Saarinen tuli vahvasti maalille, mutta ei onnistunut ohittamaan Jesse Haukkaa. Hermes sensijaan onnitui heti ensimmäisestä paikastaan kun Sisu Yliniemen veto pakin jaloista upposi ja tilanne oli 1-0, erää oli käyty 2:31. Hermes meni pari minuuttia myöhemmin 2-0 johtoon kun Santeri Sulku pääsi tuikkaamaan maalinkulmalta kiekon Alex Mäkelän selän taakse. Erää oli palattu 9 minuuttia kun Palloseura avasi maalitilinsä. Erik Heikkilä taisteli tilanteen loppuun asti ja tuikkasi jäähän kaatuneenakin kiekon ohi Jesse Haukan ja tilanne oli 2-1. Maalin syöttivät Eetu Santanen ja Justus Ojala . Risto Saarinen nousi toisen kerran hienosti maalille, mutta tästäkään ei tullut onnistumista. Pian kuitenkin Palloseura nousi tasoihin noin 6 minuuttia ennen erän loppua kun kiekko pelattiin aloituksen jälkeen siniviivalle josta Samuli Virtanen pääsi laukomaan kauden avausmaalinsa. Myös tämän maalin syöttäjät olivat Eetu Santanen ja Justus Ojala . Tästä eteenpäin ei kuitenkaan menty kun reilu minuutti kun Hermes pääsi rokottamaan 2vs1 tilanteesta johtomaalin. Maalintekijänä jälleen Santeri Sulku illan toisella maalillaan. Avauserän jälkeinen tilanne oli siis 3-2.

Toista erää ei oltu palattu täyteen edes kahta minuuttia kun Hermes pääsi nopeasta vastaiskusta tekemään numeroiksi 4-2. Maalintekijänä oli Kalle Matikainen. Hermes-kasvatti Kasper Seppälä pääsi laukomaan hyvästä paikasta, mutta Haukka torjui. Erän loppua kohti mentiin ilman lisäosumia kunnes ensin Hermes teki numeroiksi 5-2 noin pari minuuttia ennen loppua. Santeri Sulku viimeisteli illan kolmannen maalinsa saatuaan syötön maalin takaa. Palloseura onnistui kuitenkin vielä kaventamaan numeroiksi 5-3. Viljami Jokirinne löysi viivalta Joonas Virtasen , joka laukoi ja maalin edessä Markus Lahtinen ohjasi ensimmäisen maalinsa Fopsin paidassa ja tilanne oli 5-3. Piste oli myös Joonas Virtaselle ensimmäinen Palloseuran paidassa. Toisen erän jälkeinen tilanne oli siis 5-3.

Kolmannessa erässä Palloseura haastoi ensimmäisellä minuutilla hyvin, mutta sitten Hermes otti ohjat eikä Palloseura päässyt kunnon paikoille. Ottelussa nähtiin vielä yksi maali kun Hermeksen Topias Liljamo pääsi läpi ja Alex Mäkelä oli lähdössä vastaan, mutta arveli ettei ehdi kiekkoon ja peruutteli takaisin maalilleen. Liljamo pääsi laukomaan varmasti alanurkkaan numeroiksi 6-3 . Nämä jäivät sitten lopputulokseksi. Alex Mäkelä torjui ottelussa 31 kertaa, Jesse Haukalle Hermekseen maalissa kertyi 21 torjuntaa.

Kuva: Andrea Lindvall
Teksti: Timo Tukia