Palloseura hyppää alkaneella viikolla kahdesti kaukaloon ottelun merkeissä. Torstaina kohdataan vieraissa Kiekko-Espoo ja lauantaina Forssaan saapuu Tampereen KOOVEE

Torstaina Palloseura siis kohtaa Metro-Areenalla Kiekko-Espoon, joka haki syyskuun lopulla Forssasta voiton maalein 0-3. Ottelu oli vielä 50 minuutin kohdalla maaliton. Tällä hetkellä hallitseva mestari K-Espoo on sarjassa jaetulla toisella sijalla kerättyään kahdeksassa ottelussa 16 pistettä. Joukkueen tehomiehenä on häärinyt Janne Hämäläinen tehoin  4+6. Seuraavina Arttu Tuomaala ja puolustaja Vili Laitinen tehoin 3+6. FoPS Junioreiden kasvatti, Forssan ottelussa voittomaalin tehnyt , Tuomas Suoniemi on pelannut 2 ottelua, tehot 1+0. Ex FPS peluri Tommi Takaveräjä on myös avannut maalitilinsä, tehot 1+1, mutta Tommi ei pelaa torstaina koska kärsii yhden ottelun pelikieltoa K-Vantaa ottelun jälkiseuraamuksena.

Maalivahdeista Jani Lampinen on pelannut 5 ottelua (2-1-2) torjuntaprosentin ollessa 91,54. Oskari Parviaiselle on kertynyt 3 peliä torjuntaprosentilla 88,57, Parviaisen ollessa maalilla on K-Espoo voittanut jokaisen ottelun.

K-Espoon ottelut lokakuussa: Hokki – K-Espoo 2-4 ; IPK – K-Espoo 2-1 ; K-Espoo – Ketterä 2-3 ; K-Vantaa – K-Espoo 4-7

K-Espoo vs FPS Torstai 19.10-23 klo 18:30 Metro Areena, Espoo, MTV Urheilu

Lauantaina Forssaan saapuu KOOVEE , jota vastaan on myös revanssin paikka, sillä viime viikolla KOOVEE onnistui kääntämään Palloseuran kahden erän jälkeisen 1-2 johdon omaksi edukseen kolmannessa erässä loppunumeroiden ollessa 5-2. KOOVEE on tähän asti onnistunut voittamaan kaikki vierasottelunsa joten tälle olisi nyt hyvä paikka lyödä piste! KOOVEE on kerännyt kahdeksasta pelistä 15 pistettä, heillä on lisäksi tiistai-iltana kotiottelu K-Vantaata vastaan eli tämän ottelun voittamalla Dynamolla on mahdollisuus nousta sarjassa toiselle sijalle ja sen KOOVEE myös teki sillä K-Vantaa kaatui voittolaukauksien jälkeen 5-4.

KOOVEE:n parhaat pistemiehet ovat keränneet 11 pistettä, Niko Lahtinen 4+7 ja Janne Seppänen 3+8. Palloseuraa vastaan voittomaalin tehnyt Vili Kukkola on seuraavana tehoin 4+3.

Patrik Hamrla on maalivahdeista pelannut enemmän, 5 ottelua (3-0-2) torjuntaprosentin ollessa 88,98. Toinen maalivahti on Verneri Virtanen, joka on pelannut 3 ottelua (2-0-1) paremmalla torjuntaprosentilla 89,81.

KOOVEE on pelannut lokakuussa seuraavasti : KOOVEE – Hermes 3-5 ;Ketterä – KOOVEE 2-4 ;KOOVEE – FPS 5-2 ;KOOVEE – RoKi 1-6; KOOVEE – K-Vantaa 5-4(vl)

FPS vs KOOVEE Lauantai 21.10-23 klo 17:00 Forssan Jäähalli

Palloseura nappasi viikonvaihteessa kaksi hienoa kotivoittoa, molemmissa sai jännitystä koko rahalla sillä Hermes kaatui voittolaukauksilla ja TUTO puolestaan jatkoajalla. Viikonvaihteessa tehoillut Miro Lehtimäki jatkaa kultakypärä päässä tehoin 5+3, TUTO ottelun jatkoaikamaalillaan ratkaissut Michal Kvasnica on nyt tehoissa 2+3. Joel Ratkovic Berndtsson nousi KOOVEE ottelun syötöillään kolmanneksi tehoin 0+4. Janne Laakkonen pelasi ensimmäiset ottelunsa viikonvaihteessa ja onnistui heti kerämään tehot 0+3.

Maalilla Alex Mäkelä on pelannut hienon alkukauden, torjuntaprosentti on nyt 92,45.

Palloseuran ottelut lokakuussa : FPS – K-Vantaa 2-3; KOOVEE – FPS 5-2; FPS – Hermes 2-1(vl) ; FPS – TUTO 4-3(ja)

Päävalmentaja Christer Nylund kommentoi tulevaa K-Espoo ottelua näin: Hyvällä mielellä lähdetään Espooseen taistelemaan pisteistä. Hyvä henki joukkueessa ja saatiin vähän itseluottamusta viime viikon voitoista ja onnistumisista. Puolustuksen kautta kurinalaisella joukkuepelillä ja kovalla työmoraalilla. Iso haaste edessä mutta uskotaan menestysmahdollisuuksiin.

POISSAOLIJAT:

Mika Huhtasalo (ylävartalovamma) viikkoja

Tomi Palo (armeijassa) ainakin K-Espoo ottelu

Greendanger viikkokatsaussarjassa haastateltavana Janne Laakkonen!