Palloseuran viikon kolmas ottelu pelattiin lauantaina kotihallissa TUTO Hockeyta vastaan.

Ottelu ehti tuskin lähteä käyntiin kun tuomarilla oli jo käsi pystyssä Oskari Lahtisen estämisrangaistuksen merkiksi. Palloseuran alivoima kesti TUTO:n pyörityksen.
Palloseura otti jäähyn päättymisen jälkeen 1-0 johdon, Miro Lehtimäki ja Janne Laakkonen rakensivat siniviivalta nousseelle Joonas Liimataiselle paikan ja hän laukoi uran ensimmäisen Mestis maalinsa hienolla rannevedolla.
Pari minuuttia myöhemmin Viljami Jokirinne joutui jäähylle ja nyt TUTO onnistui laukomaan pelin tasoihin Miika Heiskarin siniviivavedolla.
Myös Palloseura pääsi ylivoimalle, kun Turo Asplund joutui koukkaamisesta jäähylle. Ylivoima kuitenkin jäi kesken Otto Pasosen jouduttua kampituksesta boxiin.
Jäähyjen jälkeen Palloseura sai hyvän pyörityksen aikaiseksi, mutta Pasonen laukoi ohi eikä Mikael Tapion nousukaan tuottanut tulosta joten avauserä tasan 1-1.

Toisen erän kahdeksan minuutin paikkeilla Palloseuralla oli vahva ote, Tomi Niku nousi komeasti maalille,  kiekko tuli jatkotilanteessa Joel Ratkovic Berndtssonille, mutta ei vaan löytänyt reittiä maaliin.
Palloseura pääsi ylivoimalle Daniel Takkusen kampitusjäähyn myötä, ylivoima oli todella hyvää Janne Laaksosen toimissa kapellimestarina, TUTO kuitenkin selvisi alivoimasta.
Jäähyn jälkeen ote siirtyi TUTO:lle ja Karri Forsblom oli lähellä maalintekoa.
Kun erää oli jäljellä 15 sekuntia tuomittiin vieraille rangaistus väärästä vaihdosta. Palloseura kehitti vielä loistavan paikan Viljami Jokirinteelle, summeri pelasti vieraat.

Kolmannen erän alussa jatkunut Palloseuran yv ei toiminut ja päästyään täysilukuiseksi Daniel Takkunen tykitti vierailijat 1-2 johtoon. Palloseura nousi tasoihin ajassa 46:40. Miro Lehtimäki kiersi maalin ja haki omien sanojensa mukaan syöttöä takatolpalle, mutta kiekko kääntyi mv Huhtamaan mailasta verkkoon ja tilanne oli 2-2. Maaliin syöttöpisteet saivat Janne Laakkonen ja Mikael Tapio.

Palloseura kesti Otto Pasosen rangaistuksen ja pääsi itse ylivoimalle kun TUTO:n Niklas Grönlund joutui poikkarista istumaan ajassa 56:02. Palloseura onnistui nyt ylivoimalla, Janne Laakkonen syötti siniviivalle Viljami Jokirinteelle joka nosti kiekon kohti maalia ja Miro Lehtimäki ohjasi suoraan ilmasta kiekon verkkoon hienolla suorituksella ja Palloseura johti 3-2. Laakkoselle siis illan kolmas syöttöpiste.

Tämä ei kuitenkaan riittänyt täyteen pistepottiin kun Joel Kerkkänen onnistui laukomaan kiekon Alex Mäkelän ohitse verkkoon ajassa 59:01 vieraiden pelatessa ilman maalivahtia. Näin ollen ottelu eteni jatkoajalle numeroissa 3-3.

Jatkoaika kesti vain reilun minuutin! Jiri Pärssinen avasi Miro Lehtimäelle joka syötti toista laitaa maalille rynnineelle Michal Kvasnicalle jonka hieno laukaus upposi verkkoon ja Palloseuran viikonvaihteen toinen voitto oli tosiasia!

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: Timo Tukia