Palloseuran tämän viikon ottelut pelataan Kajaanissa ja Iisalmessa. Palloseura lähtee kohti Kajaania jo torstaina aamujäiden jälkeen.

Perjantaina Kajaanissa vastaan asettuvaa Hokkia vastaan Palloseura on pelannut 2 kertaa, ensin Kajaanissa Hokki voitti 3-0, Forssassa puolestaan Palloseura otti toistaiseksi viimeisimmän voittonsa, kun Hokki kaatui joulukuussa numeroin 5-2.

Hokki on se joukkue joka on Palloseuralle lähin tavoitettava Mestis-taulukossa, sillä on 11 pistettä enemmän kuin meillä, mutta Kainuulaiset ovat pelanneet 3 ottelua enemmän kuin me.

Hokin paras pistemies on Tuomas Komulainen tehoin 6+17. Puolustaja Niko Mikkola tulee toisena tehoin 5+16. Joukkueen paras maalintekijä Juuso Aaltonen on Hokki-pörssin kolmas numeroin 9+10. FoPS junioreiden kasvatti Kasperi Heinänen on tehnyt 2+8. Ex-FPS peluri Janne Jokinen on tehnyt 8+3. Palloseurasta Hokkiin siirtynyt Tomi Niku sai tehtyä kauden avausmaalinsa, ja tehot yhteensä ovat 1+8, joista Hokki-paidassa 1+4.

Hokin maalilla Ex-Fopsilainen Eetu Nieminen joutui antauntumaan keskiviikkona Ketterää vastaan 9 kertaa, viime kauden seurakaveri Miku Ronkaisen onnistuessa peräti 4 kertaa maalinteossa. Eetun torjuntaprosentti on 87,65, hänellä on 20 ottelua saldolla 3-7-8. Palloseuraa vastaan nollan pitänyt Faustas Nauseda on pelannut 16 ottelua saldolla 2-2-11, torjuntaprosentti Liettualais vahdilla on suunnilleen sama kuin Niemisellä eli 87,56%.

Hokin viimeisemmät ottelut: Ketterä – Hokki 9-0, Hokki – RoKi 3-4, Hokki – K-Vantaa 3-4, KeuPa HT – Hokki 2-3(ja) , K-Espoo – Hokki 4-0

Hokki – FPS Perjantaina 19.1 klo 18.30 Kajaanin Jäähalli , MTV Katsomo

Lauantaina Palloseuraa isännöi Mestiksen kärjessä pitkään viihtynyt Iisalmen Peli-Karhut. IPK on nyt toisena, mutta kärjessä oleva Ketterä on pelannut 5 ottelua enemmän. IPK:n Palloseura on kohdannut myös 2 kertaa, ensin Iisalmessa IPK voitti 4-1, Forssasta IPK haki pisteet numeroin 2-6.

IPK:n ulkomaalaisvahvistukset ovat onnistuneet mainiosti. Neljästä parhaasta pistemiehestä kolme on ulkomaalaispelureita. Kultakypärä Ludwig Persson on Mestis pörssissä toisena tehoin 8+34. Alex Berardinelli on tehnyt 18+20. Kotimaisista tehokkain on Juuso Heikkilä tehoin 10+20. Austin Alger on tehnyt Berardinellin tavoin 18 maalia, syöttöjä hänellä on 11.

Maaliavahdeista Paavo Kohonen on urakoinnut suurimman osan otteluista , 27 ottelua (18-5-3) torjuntaprosentilla 91,71. Olli Taimilla on myös mainio torjuntaprosentti 91,49. 4 ottelua (1-0-1)

IPK on pelannut viime aikoina näin: IPK – Jokerit 5-0, KeuPa HT – IPK 5-4(vl), K-Espoo – IPK 1-3, Jokerit – IPK 2-3 (ja), IPK – Hokki 6-1

IPK – FPS Lauantaina 20.1 klo 17.00 Iisalmen Jäähallissa, MTV Katsomo

Palloseuraan on liittynyt sitten viime viikon uutena puolustajana Vertti Vuoksiala. Lisäksi saamme poissaolijoita paikkaamaan näihin kahteen otteluun lainaksi TUTO Hockey:sta Esko Gröhnin. Devon Skoleski debytoi viime viikolla varsin maallikkaasti, joten häneltä sopii odottaa jatkossa tehoja.

Palloseuran Kultakypärä on Viljami Jokirinteen poissaollessa edelleen Justus Ojalalla tehoin 3+8. Ketterää vastaan 7 kertaa laukonut Risto Saarinen seuraa tehoin 4+5 ja kolmantena tulee Mika Huhtasalo numroin 3+3.

Maalilla Alex Mäkelän torjuntaprosentti putosi Ketterä tappion myötä ensi kertaa alle 90% sen ollessa nyt 89,78. Ville Viskari jatkanee varalla.

Palloseuran poissaolijoita:

Viljami Jokirinne (intti/ viikonlopun pois)

Markus Lahtinen (kipeä / viikonlopun pois / päivä kerrallaan)

Otto Pasonen (kipeä / viikonlopun pois / päivä kerrallaan)

Santtu Rantanen (alavartalovamma / päivä kerrallaan)

Malte Hasselgren (kausi ohi)