Joulutauko on vietetty ja Palloseura palaa tänään keskiviikkona harjoituksiin. Torstaina illalla joukkue pelaa ensimmäisen ottelunsa Asko Rantasen johtamana, kun TUTO Hockey saapuu ”10-tien derbyyn” Forssaan. Lauantaina puolestaan matkataan Keravalle jossa kohdataan Helsingin Jokerit.

TUTO Hockey ollaan kohdattu tällä kaudella sarjaotteluissa 2 kertaa, sarja-avauksessa Turussa Palloseura otti puhtaan 3-0 voiton. Forssasta TUTO onnistui nappaamaan matkaan pisteen, mutta voitto jäi Forssaan Michal Kvasnican laukoessa jatkoajalla 4-3 voittomaalin. TUTO on heikon alkukauden jälkeen parantanut paljon peliään ja on nyt neljän ottelun voittoputkessa. Sijoitus sarjassa on kuudes, pisteitä joukkueella on 41.

TUTO Hockeyn kultakypäräksi on noussut Miika Tiihonen tehoin 6+18. Tiihonen on käynyt myös Sportin paidassa pelaamassa Liigaa. Kokenut Turo Asplund seuraa tehoin 9+12 ja kolmanneksi on noussut tehonsa jälleen löytänyt Oskari Siiki joka on tehnyt 8+13. Forssalaisille tutuista pelaajista Karri Forsblom on TUTO-pörssissä neljäntenä tehoin 6+15. Erkki Laiho on tehnyt 18.sta pelissä 1+1.

Turkulaisten maalilla Emil Vuorio on pelannut enemmän, 14 ottelua (6-4-4), torjuntaprosentti hänellä on 88,57.  Jere Huhtamaa on pelannut 11 ottelua (4-4-2) , torjuntaprosentin ollessa Vuoriota hieman parempi eli 90,61.

TUTO Hockeyn edelliset ottelut: TUTO – Hokki 4-1 , TUTO – IPK 6-2, RoKi – TUTO 2-3 (ja) , RoKi – TUTO 2-4, TUTO – KOOVEE 1-3

FPS – TUTO Hockey TO 28.12 klo 18.30 Forssan Jäähalli. Tauoilla livemusiikkia esittää GREEN RIVER

Lauantaina kohdataan Keravalla Helsingin Jokerit. Jokerit haki pari viikkoa sitten näytöstyyliin Forssasta pisteet maalein 12-2, Keravalta sen sijaan Palloseura onnistui viimeksi nappaamaan pisteen matkaan, kun ottelu eteni voittolaukauskilpailuun joka ratkesi vasta yhdeksännellä kierroksella isäntien eduksi 3-2 (vl) Ennen Palloseuran kohtaamistaan Jokerit pelaa TUTO Hockeyn vieraana Turussa perjantaina.

Jokereiden kultakypäränä jatkaa Alexander Forslund tehoin 5+23. Palloseuraa vastaan Forssassa hattutempun tehnyt Oskari Kalajanniska on seuraavana tehoin 13+11. Erkka Seppälä on Jokeri-pörssin kolmas tehoin 6+17. Palloseurassakin pelanneista pelureista Niclas Tenhovuori on tehnyt 8+6. Tenhovuori oli muuten jo pelaamassa ennen joulua tiistaina Jokereiden kohdatessa K-Vantaan, eli hän selvisi Forssan loukkaantumisestaan ilman vakavampia vammoja. Atso Lehtinen on tehnyt 1+4.

Jokereiden maalilla Henri Risikko on pelannut 13 ottelua (7-2-2) torjuntaprosentin ollessa 92,77. Kokenut Ville Kolppanen pelasi Palloseuraa vastaan Forssassa, hänellä on nyt 6 ottelua (3-1-2) , torjuntaprosentti on 87,59. Keravalla Palloseuraa vastaan pelannut Severi Auvinen on pelannut 9 ottelua (1-4-3) , Auvisen torjuntaprosentti on 88,48.

Jokereiden edelliset ottelut: K-Vantaa – Jokerit 3-5, FPS – Jokerit 2-12, Jokerit – RoKi 2-3 (vl) , Jokerit – KOOVEE 6-1, Ketterä – Jokerit 5-0

Jokerit – FPS LA 30.12 klo 17 Keravan Jäähalli. MTV Urheilu. FPS Fan Club fanimatka

Palloseuran valmennuksessa siis on tapahtunut muutos sitten edellisen ottelun, kun VT vastuuvalmentajana toiminut Rauli Raitanen siirtyi takaisin valmentajan rooliin ja uudeksi Päävalmentajaksi valittiin Asko Rantanen. Rakun johdolla Palloseura pelasi 2 ottelua, joista voitti toisen ja hävisi toisen. Myös pelaajisto tapahtui muutoksia, kun usein HPK lainapelaajana Palloseuraa edustanut Mikael Tapio jätti HPK:n taakseen ja siirtyi Joensuun Kiekko-Poikiin. Tulopuolella puolestaan on hyökkääjä Markus Lahtinen joka saapuu Forssaan Keuruulta. Lisäksi saamme Porista viikon otteluihin puolustukseen nuorten maajoukkueessa pelanneen Topi Vuoren. HPK:sta on lisäksi tulossa 2-3 pelaajaa. Jokerit ottelun loppupuolella pelirangaistuksen vuoksi ulos ajettu Michal Kvasnica ei saanut lisärangaistusta joten hän on käytettettävissä viikon otteluissa.

Palloseuran kultakypärä pysyy tiukasti Miro Lehtimäen päässä, Miron tehopisteet ovat 13+10. Joel Ratkovic Berndtsson on lähin ”uhkaaja” tehoin 4+7. Viljami Jokirinteellä on 3+7.

Jokerit ottelussa turhan pahaan ryöpytykseen joutunut Alex Mäkelä pääsi vaihtoon vasta 0-9 tilanteessa, torjuntaprosentti on nyt 90,36. Axu kuitenkin huilaa ainakin TUTO ottelun. Ville Viskari päästi Jokereita vastaan 3 takaiskua, Villen torjuntaprosentti kauden aikana on 84,73. HPK-laina Kaj Saarinen on tulossa paikkaamaan Axun poissaoloa, Kaj pelasi alkukaudesta yhden ottelun torjuntaprosentilla 85,71.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – Jokerit 2-12 , FPS – Hokki 5-2, KeuPa HT – FPS 7-3, FPS – JoKP 2-5, FPS – IPK 2-6

Poissaolijat :

Malte Hasselgren / alavartalovamma / viikko kerrallaan