Palloseura sai kauden ensimmäiseen kotiotteluunsa vastaansa yhteistyöseuransa , liigassa pelaavan Hämeenlinnan Pallokerhon.

Avauserä mentiin kohtuullisen tasaisissa merkeissä. Palloseura pääsi heti alussa kokeilemaan ylivoimaa kun Steve Moses taklasi Erkki Laihoa 2+2 minuutin arvoisesti. Ylivoima kuitenkin jäi kesken kun pian Aapo Alapuranen joutui viereiseen jäähyaitioon. Erän lopulla Moses otti vielä uudelleen jäähyn joka jatkui toiseen erään, mutta tulosta ei syntynyt joten toiseen erään lähdettiin maalittomasta 0-0 tilanteesta. Avauserässä Petrus Lintonen torjui 8 kertaa ja vastaavasti Daniel Lebedeff 6 kertaa.

Toisen erän seitsemännellä minuutilla syntyi HPK:n avausmaali. Michael Joly käytti Joona Talan erheen hyväkseen ja karkasi läpi sijoittaen kiekon varmasti ohi Petrus Lintosen. Ja 40 sekuntia myöhemmin tilanne oli jo 0-2. Markus Nenonen haki vapaan tilan ja saatuaan syötön oikeasta laidasta terävä one-timer veto yllätti Lintosen.

Maalin jälkeen Palloseura pyöritti hyvin HPK:n päädyssä, mutta tehottomasti. HPK sai purettua tilanteen ja karkasi samantien kahdella-yhtä vastaan hyökkäykseen jonka päätteeksi Eskil Wold teki avausmaalinsa HPK:n paidassa otteluajassa 29:02.

Erän toiseksi viimeisellä minuutilla HPK kasvatti johtonsa neljään maaliin. Aleksi Mustonen pääsi Palloseuran paidasta tutun Jere Jokisen ja Kultaleijona Juuso Hietasen passeista nostamaan etukulmasta numeroiksi 0-4.

Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 10 kertaa. HPK:n maalilla Lebedeff torjui kolmesti ja ajassa 29:02 maalille luistellut Sami Rajaniemi 5 kertaa.

Kolmannessa erässä HPK osui kolmesti eikä Palloseura saanut parista hyvästä tilanteesta huolimatta kuparista rikki joten loppunumerot olivat viimekauden 4-2 tappionsa korkojen kera kuitanneen Kerhon hyväksi 0-7.

0-5 ohjasi taidokkaasti maalin edestä aina välillä Forssassakin käynyt Oliver Kiljunen ajassa 48:04. Illan tehomies Michael Joly(2+1) teki illan toisen maalinsa aikaan 52:49 jäätyään aivan vapaaksi maalin lähettyville, numerot 0-6. Loppunumerot 0-7 viimeisteli myös illan toisen maalinsa tehnyt Aleksi Mustonen, tämänkin maalin syöttivät Mustosen ensimmäisen maalin tavoin Jokinen ja Hietanen. HPK pääsi vielä pelaamaan ylivoimalla kun Samuli Virtanen joutui jäähypenkille, tulosta ei syntynyt vaikka Joly pääsi pariin otteeseen ampumaan vaarallisesti. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 10 kertaa (yhteensä 28 kertaa) ja Sami Rajaniemi 6 kertaa (HPK vahdit yhteensä 20 kertaa)

Palloseurasta parhaiten peliä kohti HPK päätyä pyöritti ykkökenttä Aaltonen-Kvasnica-Huhtasalo.

Palloseura jatkaa harjoitusotteluita heti perjantaina jolloin Loimaalla pelattavaan otteluun vastaan asettuu TuTo Hockey.

Palloseuran kokoonpano HPK ottelussa 25.8-22

Samuli Aaltonen – Michal Kvasnica – Mika Huhtasalo ; Kasperi Lehtonen – Zack Malik

Topi Hägg – Eetu Moberg – Erkki Laiho ; Samuli Virtanen – Niko Ervasti

Eppu Varjamo – Jere Ohtonen – Eemeli Mäki ; Joona Tala – Joni Kuoppala