Palloseura kohtasi viikon toisessa ottelussaan vieraissa Kiekko-Espoon, jonka kanssa pelattiin keväällä tiukka playoffs sarja.

Avauserää kotijoukkue K-Espoo hallitsi melko selkeästi. 1-0 johtomaali syntyi ylivoimalla Julius Rantaeskolan etukulma tulkkauksella Konsta Ketelin istuessa korkeasta mailasta saamaansa rangaistusta. 2-0 maalia edelsi pitkä pyöritys ja lopulta väsyneen Palloseuran puolustajan heikko purku jonka jälkeen Janne Hämäläinen pääsi laukomaan suoraan syötöstä osuman. Palloseura sai viimeisen kuuden minuutin aikana otetta ja pystyi rakentamaan maalipaikkoja. Samuli Aaltonen jätti hyvin taakse, mutta Konsta Ketelin laukaus kilahti tolppaan. Tilanteen jälkeen Palloseura pyöritti hyvin, kuitenkin ilman tulosta joten toiseen erään lähdettiin numeroista 2-0.

Toisessa erässä K-Espoo sai jälleen pelistä paremmin otetta, tosin Mika Huhtasalo pääsi laukomaan hyvästä paikasta , mutta päin Waltteri Ignatjewiä. Kotijoukkue meni 3-0 johtoon Oskari Lemetyisen ohjauksella toisen erän kuudennella minuutilla ja parisen minuuttia myöhemmin tilanne oli jo 4-0 kun Atro Leppänen pääsi ajamaan vauhdilla maalille ja laukoi jäitä pitkin kiekon maalin. Samalla Palloseura vaihtoi maalille Eetu Niemisen.
Palloseuralle tarjottiin kavennusmahdollisuus kun Morten Jürgens kolhi korkealla mailalla Niko Ervastin naaman verille. Viiden minuutin ylivoiman aikana ei maalia kuitenkaan syntynyt vaikka muutama laukaus saatiinkin aikaiseksi. Toisen erän jälkeinen tilanne oli 4-0.

Kolmannen erän seitsemännellä minuutilla Jakub Ruzek laukoi komeasti ja veto ohitti Ignatjewin, tolppa pelasti jälleen kotijoukkueen.
Hyvin torjunut Eetu Nieminen joutui lopulta antautumaan 5 minuuttia ennen loppua, kiekko lipui Eetun torjunnasta hänen taaksensa ja Arttu Tuomaala siirsi kiekon verkkoon. Pari minuuttia myöhemmin Waltteri Ignatjew seikkaili mutta kiekkoa ei saatu edes tyhjään maaliin ja kun Ignatjew vielä torjui viime sekunneilla Miku Ronkaisen yrityksen niin loppunumerot olivat selkeät 5-0 kotijoukkueelle.

Eemeli Parikka Palloseuran valmennuksesta totesi lyhyesti seuraavaa: Tänään vastustaja selkeästi edellä. Ei jäänyt tästä pelistä paljon käteen. Ensi viikolla uudet suunnitelmat.

Maalilla reilut 30 minuuttia pelannut Eetu Nieminen torjui ottelussa 11 kertaa ja päästi yhden maalin. Petrus Lintonen torjui 14 kertaa. Kotijoukkueen maalilla Waltteri Ingnatjew tarvitsi nollapeliin 18 torjuntaa ja vähän apuja tolpilta..

Kuva: FPS Fan Club / Tytti Tukia

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa