Palloseuran kauden ensimmäinen Pohjoisen kiertue alkoi perjantaina Rovaniemellä. Palloseuran esitys oli selkeästi parempi kuin parissa edellisessä ottelussa, mutta ilman Paavo Tyniä pelannut kotijoukkue onnistui pitämään pisteet Lapissa maalein 5-2

Heti ensimmäisellä minuutilla RoKi pääsi kokeilemaan kahdesti vaarallisesti mutta Eetu Nieminen Palloseuran maalilla oli hereillä ja torjui. Seuraavalla minuutilla kuitenkin kotijoukkue onnistui, Lauri Heino sai kiekon b-pisteen kaarelle ja laukoi kiekon muutamasta metristä etukulmaan ajassa 1:57.
Palloseura onnistui tasoittamaan pari minuuttia myöhemmin, Mika Huhtasalo sai kiekon maalin kulmalla ja hienosti siirsi kiekon maalin eteen ja maltilla nosti kiekon ohi Cody Porterin joten tilanne oli 1-1 ajassa 4:20.
Pari minuuttia myöhemmin RoKi otti uudelleen johdon, Miks Tumanovsin syöttö tavoitti Valtteri Sunin ja viime kaudella muutamaan otteeseen Palloseuran paidassa HPK lainana pelannut Suni laukoi isännät uudelleen johtoon.
Palloseura onnistui tulemaan 2-2 tasoihin hienolla maalilla ajassa 10:54. Michal Kvasnica avasi Miku Ronkaiselle, joka jatkoi hienosti vasenta kaistaa kohti maalia luistelleelle Samuli Aaltoselle jolla oli helppo työ sijoittaa kiekko Porterin selän taakse.
Erätauolle ei kuitenkaan päästy tasatilanteessa kun RoKi puolustaja Tom Grönblom laukoi kotijoukkueen siniviivalta lähteneellä rannelaukauksella 3-2 johtoon ottelu ajassa 18:52.
Tasaisessa avauserässä Eetu Nieminen torjui 4 kertaa ja RoKi vahti Cody Porter 6 kertaa. Palloseura pääsi kertaalleen kokeilemaan ylivoimalla, kun isäntien Aleksi Kenttämaa istui 2 minuuttisen kiinnipitämisestä, mutta tulosta ei syntynyt.

Toisen erän ensimmäisellä minuutilla RoKi otti 4-2 kun Miika Tiihonen laukoi terävästi yläkulmaan. Samalla Eetu Nieminen luisteli vaihtoon ja Petrus Lintonen siirtyi tolppien väliin.
Neljännellä minuutilla Petrus Lintonen torjui hyvin Valtteri Sunin suoraan syötöstä lähteneen vedon. Vajaa minuuttia myöhemmin Topi Hägg taklasi komeasti pari metrisen Brittipakki Joshua Tetlowin Palloseuran vaihtopenkille!
Heikki Huttusella oli hyvä paikka lisäosuman tekoon, mutta Petrus Lintonen piti etukulman kiinni. Palloseuran tilanteet olivat vähissä, Severi Savijoelle avautui erän puolivälissä hyvä paikka, mutta RoKi:n Jaani Holopainen heittäytyi eteen oikea-aikasesti.
Miku Ronkainen tarjoili Samuli Aaltoselle erän 12 minuutin paikkeilla maalipaikan, mutta laukaus suuntautui Porterin syliin. Erän viimeisen kuuden minuutin aikana myös Palloseura pitämään kiekkoa hyökkäysalueella. Eppu Varjamo taklasi Tetlowin selän puolelta ja sai tempustaam 2+10 , mutta Tetlow hermostui sen verran että otti väkivaltaisuudesta myös rangaistuksen.
Toisessa erässä Cody Porter torjui 6 kertaa. Palloseuran maalilla Eetu Nieminen ehti torjua kerran ja Petrus Lintonen 6 kertaa.

Kolmannen erän alkupuolella Palloseura sai mahdollisuuden kavennukseen ylivoimalle kun Santeri Peltola joutui koukkaamisesta istunnolle, paras tilanne syntyi kun Peltola oli jo jäällä, Totte Moberg yritti läheltä mutta ilman tulosta. Pian seurasi uusi ylivoima , kun Jaako Manninen kaatoi Veikka Kärjän. Tällä yv:llä Palloseura sai hyvää pyöritystä. Mika Huhtasalon veto pomppi maalinkatolle, ja jäähyn lopulla Aapo Alapuranen pääsi laukomaan keskeltä, mutta päin Cody Porteria. Kavennus oli lähellä myös kun Rene Pylvänäisen laukaus osui ylärimaan.

Ensimmäistä kymppiä kolmannessa erässä Palloseura hallitsi, mutta kotijoukkue onnistui lisäämään johtoaan Arttu Rämön kauden ensimmäisellä maalilla joka syntyi erän puolivälissä ja RoKi otti 5-2 johdon.

Palloseura sai uuden ylivoiman kun Topi Häggin kaatanut Elias Kaarela sai rangaistuksen. Paikkoja oli, mutta Cody Porter kesti. Kun kolmaskaan ylivoima ei tuottanut tulosta niin Palloseuran suurin rynnistys loppui ja RoKi sai varmistella voittoaan. Parisen minuuttia ennen loppua Veikka Kärjä laukoi tolpan kautta ohi ja kiekko pomppasi puolustajasta maaliverkon ulkopuolelle ja tuomaristo näytti ensin maalia, mutta korjasi pikaisesti virheensä.  Kolmannessa erässä Cody Porter torjui 15 kertaa ja Petrus Lintonen 4 kertaa joten tuostakin näkee sen missä päässä peliä enemmän pelattiin.

Teksti FPS Mediaryhmä / Timppa