Palloseuran kauden ensimmäisen pohjoisen-kiertueen toinen osa pelattiin paluumatkalla Kokkolassa

Avauserä mentiin melko vahvasti Hermeksen komennossa. Tätä toki edes auttoivat ylivoimat. Ensin Konsta Keteli joutui kampituksesta istumaan, Hermes pyöritti ilman että Palloseura pääsi kertaakaan purkamaan, mutta Petrus Lintonen Palloseuran maalilla oli vahvassa torjuntavireessä. Hetken aikaa Hermes pääsi pelaamaan jopa viidellä-kolmea vastaan kun Joni Kuoppala syyllistyi laitaväännössä poikittaiseen mailaan. Viis-kolmosen aikana kuitenkin saatiin purku ja Konsta Keteli karkasi jäähyaitiosta läpiajoon, mutta ei hyvästä yrityksestä huolimatta onnistunut veivaamaan kiekkoa ohi Kristian Tammisen. Hermes onnistui hukatusta ylivoimastaan huolimatta menemään 1-0 johtoon, ottelua oli pelattu 8:17 kun Wiljami Myllylä pääsi keskeltä laukomaan tarkasti kiekon Petrus Lintosen ohitse. Enempää maaleja ei erässä syntynyt. Petrus Lintonen torjui avauserässä 8 kertaa ja Kristian Tamminen neljästi.

Toiseen erään Palloseura tuli hyvällä asenteella, heti ensimmäisellä minuutilla Miku Ronkainen pääsi laukomaan hyvästä paikasta ja seuraavalla minuutilla Veikka Kärjä punnersi väkevästi maalille, mutta Kristian Tamminen Hermes maalilla oli ohittamaton. Palloseura oli selkeästi kuskin paikalla yli puoli erää, erän loppua kohden ottelu tasoittui ja myös Hermes pääsi työllistämään Petrus Lintosta. Erän lopulla Hermeksen Miki Jurmu kolhi korkealla mailalla Michal Kvasnicaa joten Palloseura pääsi ylivoimalle. Yv lähti haparoiden käyntiin, mutta toisella minuutilla Aapo Alapurasen vedon edessä Kristian Tamminen joutui venymään hyvään torjuntaan. Erän viimeisellä minuutilla Veikka Kärjä oli vielä lähellä maalin tekoa, mutta kahden erän jälkeen Tammisen maali pysyi edelleen puhtaana.  Toisessa erässä Tammiselle kertyi 13 torjuntaa kun Petu Lintonen selvisi kuudella kopilla.

Kolmaskin erä alkoi Palloseuran komennossa, pirteästi pelannut Veikka Kärjä oli taas Tammisen kiusana. Viidennellä minuutilla Palloseura pääsi 2vs1 hyökkäykseen, mutta Erkki Laiho ei osunut kiekkoon. Seuraavalla minuutilla puolestaan Hermeksen Juuso Nykänen pääsi laukomaan hyvästä paikasta, mutta Petrus Lintonen torjui varmasti. Palloseuran rynnistys rauhottui erän puolivälin nurkilla ja Hermes pääsi paremmin kiekolle. Ajassa 51:33 Hermes siirtyi 2-0 johtoon Juha Rautiaisen rystynostolla. Palloseura ei kuitenkaan lannistunut vaan nousi maalin päähän Michal Kvasnican nätillä rystyvedolla ajassa 52:50, Palloseuran avausmaalin syöttivät Miku Ronkainen ja Jakub Ruzek, jolle piste oli ensimmäinen Mestiksessä. Heti seuraavassa vaihdossa Veikka Kärjä oli taas yrittämässä, mutta Tamminen torjui tämän. Vajaa viisi minuuttia ennen summeria Aapo Alapuranen nousi hyvin maalille, mutta jälleen Tamminen onnistui torjunnassaan. Pari minuuttia ennen loppua Konsta Ketelin laukaus kilautti maalikehikkoa. Palloseura haki tasoitusta vaihtamalla Petrus Lintosen kenttäpelaajaan , mutta toivottua tasoitusta ei syntynyt Topi Häggin vahvasta maalille noususta huolimatta vaan Hermeksen 2-1 johto kesti loppuun saakka. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 8 kertaa (yhteensä 22), samoin Kristian Tamminen 8 kertaa (yhteensä 25)

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti: Tänään oltiin kaksi erää pelin päällä. Oltaisiin ansaittu jotain, mutta katseet kohti ensi viikkoa. Pienet asiat kun saadaan toteutumaan niin tulos tulee mukana.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa