Palloseura pelaa kuluvalla viikolla vain yhden ottelun, vastustajaksi lauantain kamppailuun Forssaan saapuu Kiekko-Vantaa. K-Vantaa pelaa jo perjantaina pääkaupunkiseudun paikalliskamppailun Jokereita vastaan Helsingin Jäähallissa joten joukkue saa esimakua Forssan tunnelmasta jo perjantaina Nordiksella 🙂

FPS vs Kiekko-Vantaa Forssan Jäähallilla lauantaina 7.10 klo 17:00

Kiekko-Vantaa ja Palloseura ovat alkaneella kaudella kohdanneet jo kolmesti. Harjoituskaudella molemmat voittivat vierasottelunsa, mutta Mestis avausviikonloppuna K-Vantaa piti sarjapisteet kotonaan selvällä 5-0 voitolla.

K-Vantaa on kärsinyt toistaiseksi ainoan tappionsa sarja-avauksessa Keuruulla, jossa Lohipaidat hukkasivat 1-4 johdon ottelun päättyessä 5-4 Keuruulaisten eduksi. Tämän jälkeen K-Vantaa on pelannut vain kotonaan Tikkurilassa, josta Palloseuran lisäksi tappion kärsineenä ovat poistuneet RoKi  (3-2) ja Ketterä (5-3),

K-Vantaan kultakypärää kantaa Santeri Hartikainen tehoin 1+5. Okko Kangasniemi ja Ville Sivonen ovat tehneet tehot 2+2. Forssalaisille tutuista pelaajista Totte Moberg on aloittanut mukavin tehoin 1+3, Joona Vainio 0+2, Olli Maansaari 1+2 ja Leevi Kannisto 1+0.

Palloseuraa vastaan nollapelin torjunut Paavo Hölsä on torjunut kaikki 3 voitto-ottelua torjuntaprosentin ollessa komea 94,57% , Keuruun tappio ottelussa maalilla oli Aleksi Seppälä (70,59%)

Palloseuran viime viikko meni tuloksellisesti heikosti, mutta jos katsoo tulosten taakse niin K-Espoo peli oli erittäin hyvä, Kajaanissa oli hieman vaisumpi esitys ja Iisalmessa puolestaan oltiin hyvin pelissä mukana, mutta kiekonmenetyksistä tulleet vastahyökkäykset avasivat kotijoukkueelle tilanteita, joista he rankaisivat armotta.

Palloseuran kultakypäräksi nousi viikon ainoan maalin ohjannut Miro Lehtimäki tehoin 2+0, Risto Saarinen seuraa tehoin 1+1 ja kolmantena on viime viikon otteluista pois ollut Tomi Palo (1+0)

Palloseuran maalin suulla Alex Mäkelä on esittänyt varmoja otteita, neljässä pelaamassaan ottelussa torjuntaprosentti on mainio 93,23. Iisalmessa Kaj Saarinen pelasi Mestis debyyttinsä, torjuntoja kertyi 24 torjuntaprosentin ollessa 85,71. Thomas Sigouin on myös toipunut pelikuntoon.

Päävalmentaja Christer Nylund mietiskeli tulevaa kamppailua seuraavin sanoin : Hieman syysflunssaa on iskenyt ryhmään ja muutama pelaaja on ollut alkuviikosta pois treeneistä, mutta tänään kaikki ovat taas terveitä ja voidaan ruveta keskittymään lauantain peliin. Maalintekoa ja kaksinkamppailuja on treenattu sekä erikoistilanteita. Tärkeä peli lauantaina ja lähdetään taistelemaan pisteistä.
K-Vantaa on hyvin luisteleva joukkue ja iskevät heti jos teemme virheitä. Hyökätään fiksusti viidellä ja luotetaan siihen että onnistuttaisiin maalinteossa lauantaina.

Poissa vahvuudesta:

Mika Huhtasalo , ylävartalo (Viikkoja)