Palloseura sai viikon ainoaan otteluunsa vieraita Vantaalta.

Avausviitosen aikana molemmille joukkueille tuomittiin rangaistus. Ensin Malte Hasselgren joutui jäähypenkille ja kun Palloseura oli alivoimalla pääsemässä vastaiskuun joutui K-Vantaan Leevi Karjalainen rikkomaan. Palloseura sai oman minuutin yv.n aikana kehitettyä huippupaikan, mutta Kasper Seppälän ohjaus lipui maaliviivaa hipoen ohi maalin.

11 minuutin kohdalla Palloseura joutui uudelleen vajaalukuiseksi kun Joonas Liimatainen joutui boxiin korkeasta mailasta. Palloseuran alivoima oli hyvää ja tilanne säilyi maalittomana.

Kiekko-Vantaalla oli loistotilanne kun Santeri Hartikainen karkasi nokikkain Alex Mäkelän kanssa, mutta Mäkelä torjui upeasti.

Palloseuran rangaistukset jatkuivat, ensin ajassa 17:11 Tomi Niku joutui koukkaamisesta ja vajaata minuuttia jäähylle joutui Oskari Lahtinen joten K-Vantaa pääsi kahden pelaajan ylivoimalle käyttäen tämän hyväkseen. Totte Moberg rokotti entistä seuraansa nätillä rystynostolla. Tämä jäi erän ainoaksi maalilksi joten numeroista 0-1 toiseen erään.

Toisen erän viidenellä minuutilla Jakub Michalek nousi hienosti K-Vantaan maalin ja laukoi, mutta Paavo Hölsä onnistui torjumaan.

Seuraavalla minuutilla alkoivat jälleen vaikeudet jäähyjen muodossa, ensin Jiri Pärssinen joutui varsin heppoisesti kampituksesta penkille ja minuutin kuluttua sai seuraakseen Samuli Virtasen. Nyt Palloseuran alivoima taisteli upeasti ja jäähyistä selvittiin.

Ottelun puolivälissä Eetu Santanen pääsi yrittämään saatuaan yllättäen kiekon Vantaalaispuolustukselta , mutta Paavo Hölsä onnistui torjumaan vedon.

Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle Oliver Tuhkasen jäähyn myötä ja juuri kun Tuhkanen pääsi jäähyltä syntyi Palloseuran tasoitus. Michal Kvasnica laukoi ja kiekko löysi tiensä verkkoon. Palloseuran kauden ensimmäisen kotihallissa tehdyn maalin syöttivät Jakub Michalek ja Miro Lehtimäki.

Palloseura pääsi yrittämään uudelleen Miro Rautaman jäähyn aikana, Tomi Palo laukoi hyvästä paikasta mutta ilman tulosta. K-Vantaalla oli vaaran paikka,mutta Alex Mäkelä pelasti mailallaan maaliviivalta. Palloseura pääsi vielä kerran kokelemaan ylivoimalla kun Ville Rautila joutui jäähylle joka jatkui hetken vielä kolmannessa erässä.

Palloseuralla oli upea tilanne kolmannen erän viiden minuutin kohdilla, Samuli Virtanen oli noussut maalille ja pääsi ohjaamaan,mutta Paavo Hölsä kesti.  Erän puolivälissä Joel Ratkovic Berndtsson hakeutui laukaisupaikkaan, mutta veto suuntautui Hölsän syliin.

Palloseura otti 2-1 johdon ajassa 55:47. Tomi Palo ja Joel Ratkovic Berndtsson karkasivat läpi, Hölsä torjui. Paikalle nousi puolustaja Viljami Jokirinne ja siirsi kiekon verkkoon.

Puoliminuuttia myöhemmin Palloseuralle avautui paikka varmistaa voitto, kun Vantaan Ville Rautiala joutui jäähylle..valitettavasti minuuttia myöhemmin Malte Hasselgren joutui jäähylle ja puntit tasoittuivat. K-Vantaan tultua täyteen Hölsä luisteli pois maaliltaan ja kuudenneksi pelaajaksi kaukaloon hypännyt Perttu Iso-Kuortti luisteli suoraan keskelle maalintekoon ajassa 58:20 eli tilanne oli 2-2. Ottelussa odoteltiin jo jatkoaikaa kun K-Vantaa pääsi rakentamaan maalipaikan ja Santeri Hartikainen pääsi laukomaan voittomaalin ajassa 59:45. Palloseura otti vielä 32 torjuneen maalivahti Alex Mäkelän pois maalilta, mutta ei päässyt enää laukomaan joten pisteet matkasivat Vantaalle Palloseuran hyvästä taistelusta huolimatta.

Palloseuran kausi jatkuu ensi viikolla kolmella ottelulla. Ensin vieraissa keskiviikkona kohdataan KOOVEE. Loppuviikosta Forssaan saapuvat Hermes ja TUTO.

Teksti ja kuva : Timo Tukia