Mestis jatkuu Palloseuran osalta tällä viikolla kahdella ottelulla. Keskiviikkona Vihreäpaidat matkaavat Vantaalle ja launtaina Forssaan saapuu Peliitat.

Keskiviikon K-Vantaa ottelu on jatko-osa lauantaina Forssassa pelatulle kamppailulle. Ja siitä tietenkin lähdetään että pisteet otetaan Forssaan kuten viime viikollakin! Kyseessä on joukkueiden 4.s ja viimeinen kohtaaminen runkosarjassa.
Lauantaina Palloseuran esitys oli kauden parhaita ja pisteet jäivät Forssaan maalein 5-2. Joni Kuoppala ylsi Mestis-uransa parhaisiin tehoihin, 2+2. Michal Kvasnica viimeisteli 2 maalia ja Miku Ronkainen teki komeasti voittomaalin ja saalisti yhteensä 3 pistettä. Eetu Nieminen tolppien välissä esitti muutaman upean torjunnan kokonais torjuntamäärän ollessa 34.

Kiekko-Vantaan kultakyparänä jatkaa Forssassakin pirteästi esiintynyt (laukoi lauantain ottelussa 11 kertaa!) Emil Oksanen tehoin 16+13, Jaakko Kuusisto (15+14) ja Tomi Purmola (13+16) ovat niin ikään saalistaneet 29 pistettä. Oksanen ja Kuusisto tekivät Lohi-paitojen maalit lauantaina.
K-Vantaan maalilla Samuli Tervo oli vailla mahdollisuuksia kun Palloseura onnistui hienojen syöttökuvioiden jälkeen laukomaan 3 maalia ja Mikun maali syntyi läpiajosta. Palloseuran viidennen maalin Tervo katseli vaihtoaitiosta jätettyään maalinsa tyhjäksi valmennuksen käskystä. Tervon torjunta % on 26:ssa ottelussa mainio 90,42. Ennen Forssan vierailua Tervo päästi kahdessa Zemgale ottelussa vain 2 maalia. Ensimmäisen K-Vantaa voitti 4-1, mutta kärsi toisessa ottelussa 0-1 tappion.
Kauden aiemmat kohtaamiset : FPS – K-Vantaa 1-5, 5-2. K-Vantaa – FPS 9-3. Suomen cup FPS – K-Vantaa 1-3.

K-Vantaa vs FPS keskiviikkona 11/1/23 klo 18:30 Tikkurilan Areena , CMore Sport

Lauantaina Forssaan saapuu siis Peliitat joka on viimeaikoina napannut yllättäviäkin voittoja, kun esim Ketterä kaatui Heinolassa numeroin 6-4. Tämän jälkeen kovavireinen Hokki haki Heinolasta jatkoaika voiton numeroin 2-3. Viime lauantaina Peliitat kaatoi kotonaan KOOVEE:n numeroin 5-2. Ennen Forssaan saapumistaan Peliitat kohtaa vielä kotonaan RoKi:n perjantai iltana.
Peliittojen paras pistemies Niklas Virtanen tehnyt tehopisteet 15+6, Juuso Arola (7+13) ja Konsta Jaakola (5+13) seuraavat. Eetu Selänne on tehnyt pelaamissaan 21:ssä ottelussa pisteet 3+4. Peliittojen maalilla on viime ajat pelannut Riku Räihä, Eetu Uotinen on joutunut tyytymään varamiehen rooliin. Räihän torjunta % on 89,51 (20 ottelua) ja Uotisen 88,48 (12 ottelua).

Palloseuran viime viikko oli kaksi jakoinen, Kajaanissa oltiin pitkään kiinni voitossa, mutta Hokki kiri ohi ja voitti 4-2( viimeinen tyhjään). Iisalmessa ei peli sujunut ja IPK voitti 5-1. Joukkue sai kuitenkin hienosti ladattua itsensä lauantain K-Vantaa peliin jossa kauden yli 800 päinen ennätysyleisö näki hienosti taistelevan Palloseuran, tuloksena hieno 5-2 voitto.

Palloseurassa kultakypärä päässä jatkaa Miku Ronkainen, jonka kauden maalimäärä nousi jo kymmeneeen, tehoin 10+15. Michal Kvasnica nousi kahdella maalillaan tasoihin Mika Huhtasalon kanssa Palloseuran parhaana maalintekijänä, molemmat ovat nyt laukoneet 11 osumaa. Kvasnican tehot ovat 11+12. Palloseuran sisäisen pörssin kolmanneksi nousi Konsta Keteli tehoin 4+11.

Kauden aiemmat kohtaamiset: Peliitat – FPS 0-4, FPS – Peliitat 3-2. Harjoitusottelu FPS – Peliitat 2-0

FPS vs Peliitat lauantaina 14/1/23 klo 17:00 Forssan Jäähallissa

Launtain Peliitat otteluun mukaan ehtinee myös 22-vuotias, rightilta laukova, ruotsalaishyökkääjä Philip Pallin.

Tämän viikon mahdolliset liigalainat selviävät lähipäivinä.

Poissa vahvuudesta:

Mika Huhtasalo (päivä kerrallaan, alavartalo vamma)

Samuli Aaltonen (viikko kerrallaan, ylävartalo vamma)

Eemeli Mäki (viikko kerrallaan, ylävartalo vamma)

Jere Ohtonen (viikko kerrallaan, alavartalo vamma)

Miska Ronkainen (toistaiseksi)

Kuva : Kari Vahaniitty