Palloseuran tiukka ottelutahti jatkuu, sillä myös tällä viikolla pelataan kolme ottelua.

Keskiviikkona Forssan saapuu Helsingin Jokerit. Ottelu on joukkueiden välillä kauden neljäs. Keravalla Jokerit otti ensin 3-2 voiton voittolaukausten jälkeen. Toista peliä Palloseura johti kahden erän jälkeen 0-1, mutta taipui lopulta 4-1 tappioon. Forssassa pelatussa ottelussa Jokereilta onnistui kaikki ja vieraat ottivat murskavoiton maalein 2-12.

Jokerit ovat voittaneet 6 viimeistä kamppailuaan ja nousseet sarjassa kolmanneksi.

Joukkueen paras pistenikkari on Aleksander Forslund, joka on tehnyt 5+34 pistettä. Oskari Kalajanniska pelaa vahvaa kautta ja on Jokereiden paras maalintekijä ja pisteissä toisena tehoin 18+14. Kolmantena tulee Erkka Seppälä jolla on pisteet 7+22. Palloseuraa edustaneista Niclas Tenhovuorella on tehot 9+6 ja puolustaja Atso Lehtisellä 1+4.

Jokereiden ykkömaalivahti on Henri Risikko torjuntaprosenttilla 91,52. Hän on pelannut 20.ssä ottelussa saldolla 9-6-2. Ville Kolppanen on ollut tolppien välissä kymmenessä ottelussa, saldo hänellä on 4-3-3 torjuntaprosentin ollessa 88,73.

Jokerit ovat viimeaikoina pelanneet näin: K-Espoo – Jokerit 0-1(vl) , Jokerit – Ketterä 4-3 (vl) , KOOVEE – Jokerit 2-6, Jokerit – K-Vantaa 5-3 , Jokerit – Hermes 5-4(ja)

FPS vs Jokerit , Keskiviikkona 31.1 klo 18.30 Forssan Jäähallilla. Liput ennakkoon Lippu.fi

Perjantaina Palloseura matkustaa Keuruulle, jossa vastassa on KeuPa HT . Joukkueet ovat kohdanneet ennen tätä 2 kertaa, ensin Forssasta KeuPa HT haki 3-5 voiton, ottelusta alkoi Palloseuran heikompi jakso. FPS johti vielä muutamaa minuuttia ennen loppua 3-2 ,mutta taipui lopulta tappioon. Keuruulla ottelu päättyi kotivoittoon maalein 7-3, tätäkin ottelua FPS johti vielä ottelun puolivälin jälkeen 2-3. KeuPa HT on taulukossa kymmentenä viimeisellä ”villi kortti” paikalla.

KeuPa HT:n kultakypärää kantaa Mestiksen pistepörssiä johtava Leo Ring pistein 13+37. Joni Airo seuraa pistein 18+17 ja kolmantena tulee Miiro Linjala tehoin 10+16. Palloseuran kannattajille tutuista pelaajista Konsta Keteli on tehoissa 9+8 ja Joni Kuoppala 2+9.’

Keuruulaisten maalilla Latvialainen Eriks Vitols on pelannut 25.ssä ottelussa saldolla 8-8-8 , ”koppi” on tarttunut 90,73 % varmuudella. Juho Helander on torjunut 11 ottelua tilastolla 2-3-5. Torjuntaprosentti Helanderilla on 89,56.

KeuPa HT:n edelliset kamppailut: Hokki – KeuPa HT 2-1, RoKi – KeuPa HT 3-5, KeuPa HT – RoKi 2-4, K-Vantaa – KeuPa HT 5-0, RoKi – KeuPa HT 4-3(ja)

KeuPa HT vs FPS , Perjantaina 2.2 klo 18.30 , Metsä-Multia Areena, Keuruu. MTV Katsomo

Lauantaina Forssaan saapuu Joensuun Kiekko-Pojat. Kyseessä on myös joukkueiden kolmas kohtaaminen. Outokummussa JoKP voitti 3-1 ja toisti temppunsa Forssassa, josta pisteet lähtivät Pohjois-Karjalaan numeroin 2-5. Kiekko-Pojilla oli joulukuun puolivälistä tammikuulle heikompi jakso, jossa joukkue hävisi 6 ottelua putkeen. Sattumoisin HIFK-laina maalivahti Eemil Vinni oli juuri tämän ajan U20 MM-kisoissa.. Kiekko-Poikien sijoitus on tälläerää yhdeksäs, 3 pistettä KeuPa HT:n edellä.

Kiekko-Poikien kultakypärä on jo pitemmän aikaa ollut Virolais hyökkääjä Kristjan Komben pitkien hiuksien peittona, Komben pisteet ovat 13+27. Niklas Meriläinen seuraa tehoin 10+17 ja kolmantena tulee Ivo Sedlacek pistein 11+12. Alkukaudella useasti FPS paidassa HPK-lainana pelannut Mikael Tapio ei ole (yhtä VL-kisa maalia lukuunottamatta) tehnyt vielä pistettäkään JoKP paidassa. Viime kaudella Palloseurassa pelannut Severi Savijoki on tehnyt 2+6 vaikka on kärsinyt loukkaantumisista.

Eemil Vinni on maalivahti joka on monessa ottelussa torjunut pisteet Kiekko-Pojille. Vinni on pelannut 24 ottelua saldolla 13-5-6, torjuntaprosentti hänellä on 89,80. Veeti Koppinen otti koppia pelaamisesta , kun Vinni oli U20 kisoissa, hänellä on 9 ottelua tilastoin 0-3-6, koppi on tarttunut 84,65% varmuudella.

Kiekko-Poikien edelliset ottelut: JoKP – TUTO 6-1, JoKP – K-Espoo 1-2 (ja), JoKP – Jokerit 1-2 (vl) , JoKP -Hermes 3-2 (vl), KeuPa HT – JoKP 6-1. Ennen Forssaan saapumistaan Kiekko-Pojat pelaa vielä Turussa TUTO:n vieraana perjantai-iltana.

FPS vs JoKP , Lauantaina 3.2 klo 17.00 Forssan Jäähallilla

Palloseuran otteet viime viikolla olivat lupauksia herättäviä, vaikka joka ottelussa tulikin kuokkaan. Sekä TUTO että Hermes ottelussa taisteltiin pisteistä loppuun saakka. Myös IPK:ta vastaan saatiin hyviä painostusjaksoja, mutta kärkijoukkue viimeisteli jäätävästi. Yhteensä kolmessa pelissä tehtiin 7 maalia kun edellisissä neljässä ottelussa syntyi vain 2 maalia. U20 joukkueen puolustaja Matej Petretic debytoi edustusjoukkueessa Hermes ottelussa pelaten reilun 10 minuuttia, tilastoihin tuli -1, kun Hermeksen 2-2 maali pomppi sisään , esitys kuitenkin lupauksia herättävä. Uutena puolustajana Vihreä paitoihin liittyy >Kanadalaispakki Bryce Martin, joka saapuu Suomeen loppuviikosta.

Palloseuran kultakypärän kantaja selviää kun tietää että kuinka Viljami Jokirinne saa lomaa varusmiespalveluksesta. Viljamin pisteet ovat 3+11. Vilun poissaollessa kultakypärää kantaa Justus Ojala tehoin 3+10. Risto Saarisella on 6+5 (oikeemmin 5+6) ja Erik Heikkilä nousi joukkueen parhaaksi maalintekijäksi osuttuaan sekä IPK että Hermes otteluissa. Hänen tehot ovat 6+1.

Alex Mäkelä otti jälleen muutaman haamutorjunnan viime viikon kamppailuissa. Axun torjuntaprosentti on nyt 89,58. Axun viime viikkoon kuului myös yksi penkillä istuttu Liiga ottelu kun TPS tarvitsi FoPS-junioreiden kasvatti Noa Valille varamaalivahtia. Ville Viskari jatkaa luotettavana varamiehenä.

Palloseuran edelliset ottelut:  FPS – Hermes 3-4, FPS – IPK 2-5, TUTO – FPS 3-2, IPK – FPS 5-0, Hokki -FPS 4-0

Pois vahvuudesta , tilanne 29.1

Viljami Jokirinne  ( SA-int, ke ilmeisesti pois)

Juuso Fagerström (päivä kerrallaan)