Palloseura jatkaa Mestis taivaltaan tällä viikolla kolmen ottelun verran. Päällimmäinen tavoite on katkaista viiden ottelun mittaiseksi venynyt tappioputki mahdollisimman pian. Ensimmäinen mahdollisuus tähän on heti keskiviikkona Tampereella, jossa Palloseura kohtaa Hakametsässä KOOVEE:n

KOOVEE on aloittanut sarjan vahvasti ja on voittanut pelaamistaan kuudesta ottelusta neljä. Huomionarvoista kuitenkin on se että joukkue on kärsinyt molemmat tappionsa kotikaukalossaan. Ensin JoKP haki pisteet Tampereelta maalein 2-4 ja toisessa kotipelissään KOOVEE taipui Kokkolan Hermekselle numeroin 3-5. Vieraissa sen sijaan on kulkenut, KOOVEE on aiheuttanut IPK:lle kauden ainoan tappion numeroin 7-4. Lisäksi vierasvoiton joukkue on hakenut Keravalta Jokereita vastaan, Kajaanin Hokista ja viimeksi Imatran Ketterästä numeroin 2-4.

KOOVEE:n kultakypärää kantaa Janne Seppänen pistein 3+6, toisena on IPK:ta neljällä maalillaan kurittanut Niko Laitinen tehoin 5+3. Kolmantena tulee Vili Kukkola (3+2)

KOOVEE:n maalilla Tsekki-vahti Patrik Hamrla torjunnut neljä ottelua (2v – 2h) torjuntaprosentin ollessa 88. Verneri Virtanen on torjunut kahdessa voitto ottelussa torjuntaprosentilla 92.

KOOVEE – FPS Keskiviikkona 11.10-23 Hakametsä, Tampere klo 18:30 , MTV Urheilu , FPS Fan Club Fanibussi

Perjantaina Forssaan saapuu Kokkolan Hermes, joka on pelannut kahdeksan ottelua saldolla 2-2-1-3 . Kolmen pisteen voiton Hermes on saalistanut KOOVEE:n lisäksi Kiekko-Pojista, joka kaatui lauantaina numeroin 7-2 Kokkolassa. Hermeksellä on tiukka ohjelma, sillä Kokkolaiset pelaavat ennen Forssaan saapumistaan vielä torstaina kotonaan RoKi:a vastaan.

Hermeksen parhaana pistemiehenä on tällä hetkellä Sisu Yliniemi tehoin 4+5. Kalle Matikainen on myös yhdeksässä pisteessä numeroin 3+6. Viime viikon Mestiksen viikon pelaajaksi valittu Eero Klintrup on seuraavana tehoin 4+4, nämä ovat syntyneet kuudessa ottelussa. Pari kautta Palloseuraa edustanut Veikka Kärjä on tehoissa 0+4.

Hermes maalilla  Sveitsiläinen Mathieu Croce on torjunut 5 ottelua (1-3-1), torjuntaprosentti 90,73. Jesse Haukka on ollut tolppien välissä kolmesti (1-0-2) torjuntaprosenttilla 87,95.

FPS – Hermes Perjantaina 13.10-23 Forssan Jäähalli klo 18:30

Lauantaina Forssaan tulee TUTO Hockey. Joukkueet kohtasivat sarja-avauksessa Turussa josta Palloseura otti komean 3-0 vierasvoiton.

TUTO otti kauden ensimmäisen voittonsa viime perjantaina voittamalla KeuPa HT:n Keuruulla numeroin 1-6, mutta lauantaina Jokerit pudottivat Turkulaiset takaisin jäänpinnalle hakemalla Turusta 5-1 vierasvoiton. TUTO pääsee keskittymään otteluun koko viikon, sillä lauantain ottelu on heidän viikon ainoa ottelu. TUTO on kerännyt viidessä pelaamassaan ottelussa 4 pistettä, kaikki KeuPa HT:lta.

TUTO Hockeyn kultakypärää kantaa RoKi:sta siirtynyt Miika Tiihonen tehoin 1+3, Hokista tullut paluumuuttaja Oskari Siiki on samoissa tehoissa. Kolmantena on kokenut Turo Asplund, 2+1. Harjoitusotteluissa vahvasti pelannut ex-Fopsilainen Karri Forsblom on viidessä ottelussa tehnyt pisteet 0+2. Toinen ex-FPS peluri Erkki Laiho on pelannut 4 ottelua, mutta pistetili on vielä avaamatta. Viime viikon vaihteen otteluissa TUTO:a vahvisti Jukureista Markus Oden joka tekikin kahdessa pelissä tehot 1+1.

Maalivahdeista Emil Vuorio on pelannut 3 ottelua (0-1-2) torjuntaprosentin ollessa 84,88. Jere Huhtamaa on ollut kahdessa ottelussa maalin suulla (1-0-1) paremmalla torjuntaprosentilla, 90,91%

FPS – TUTO Hockey Lauantaina 14.10-23 Forssan Jäähalli klo 17:00

Palloseuran hyvä esitys viime lauantaina K-Vantaata vastaan valitettavasti ei tuottanut lisäpisteitä vaan vieraat rankaisivat viime hetkillä aiheuttaen Vihreäpaidoille viidennen perättäisen tappion.

Palloseuran kultakypärää kantaa keskiviikon ottelussa Miro Lehtimäki tehoin 2+1. Tomi Palo ,Risto Saarinen ja Michal Kvasnica seuraavat numeroin 1+1. Puolustuksessa Jakub Michalekin otteet mielyttävät allekirjoittaneen silmää, pari hienoa nousua K-Vantaa ottelussa, kauden tehot 0+2 ja +- tilastossa +1 jolla on Tomi Palon (+2) jälkeen Palloseuran tilastossa toisena.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä jatkoi hyviä otteitaan, torjuntaprosentti on nyt 92,86%.

POISSA

Mika Huhtasalo , ylävartalo (viikkoja)

Teksti : Timo Tukia

Miska Vilppola oli Greendanger viikkokatsauksessa haastateltavana , tulevia otteluita kommentoidaan kohdasta 4:20 alkaen.