Palloseura saa joukkueeseensa runsaasti kokemusta , kun liigassa 493 runkosarja ottelua pelannut Janne Laakkonen liittyy Vihreäpaitoihin toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.

Voidaan ajatella että jos 41 vuotias Laakkonen olisi pelannut koko uransa liigassa niin otteluita olisi jo yli tuhat, mutta Liigakaukaloiden jälkeen tie vei Ruotsiin, Kazakstaniin, Venäjälle, Valko-Venäjälle, Ranskaan, Puolaan, Englantiin, Norjaan, Itävaltaan ja viime kaudeksi Skotlantiin. Kun on noin monessa paikassa pelannut niin hyvä se on Forssakin kokea! Janne Laakkonen pelasi Kazakstanissa Anssi Rantasen joukkuetoverina parin kauden ajan.

Kuopiolaislähtöinen Laakkonen siirtyi kaudella 01-02 kasvattiseura KalPa:sta, joka silloin pelasi Mestistä, liigaan HPK:n riveihin. HPK:n lisäksi Laakkonen on pelannut Liigassa HIFK:n, KalPa:n ja Ilveksen riveissä. Liigaotteluita on siis kertynyt 493 joissa on syntynyt tehot 106+229. Lisäksi Janne Laakkonen on pelannut 74 liigan playoffs ottelua tehoin 12+26. Kaudella 9-10 Laakkonen voitti pudotuspelien pistepörssin numeroin 5+11 HPK:n saavuttaessa hopeamitalit.

Viime kauden Laakkonen siis pelasi Skotlannissa Fife Flyersin riveissä 53 ottelua tehoin 12+22.

Janne Laakkonen tuskin on vielä tänään 11.10 kokoonpanossa, mutta mahdollisesti jo viikonlopun otteluissa.

TERVETULOA FORSSAAN JANNE!

Janne Laakkonen ELITEPROSPECTS