Kolmen ottelun viikon ensimmäinen ottelu pelattiin keskiviikkona Tampereella Hakametsässä.

Palloseura aloitti väkevästi ja heti ensi sekunneilla kiekko pyöri vaarallisesti Patrik Hamrlan vartioimalla KOOVEE maalilla. Kahdeksannella minuutilla Palloseuralla oli loistopaikka kun ykkösketju pääsi kolmella yhtä vastaan, mutta kiekkoa ei onnistettu saamaan verkkoon.
Palloseuran paremmista paikoista huolimatta kotijoukkue KOOVEE meni 1-0 johtoon kun Nikolai Hakala pääsi ohjaamaan kiekon ohi Alex Mäkelän ajassa 16:30.
Molemmat joukkueet pääsivät ylivoimalle avauserässä. Palloseura kahdesti, mutta tulosta ei syntynyt.

Toisen erän aluksi Palloseura joutui alivoimalle, kun Tomi Niku nosti epäonnekseen kiekon verkkoihin.  Palloseuran alivoima kesti Alex Mäkelän johdolla. Jäähyn jälkeen ote pysyi KOOVEE:llä mutta Mäkelä jatkoi hyviä otteitaan. Palloseuran erän enaimmäinen paikka oli neljännellä minuutilla, mutta Hamrla torjui Miro Lehtimäen vedon.
Palloseura sai pikkuhiljaa otetta ja nousi 1-1 tasoihin ajassa 29:07. Otto Pasonen nosti rystyvedolla Mestis uransa avausmaalin. Osuman syöttivät Mikael Tapio ja Joel Ratkovic Berndtsson.
Palloseuralle oli hyvä pyöritys viitisen minuuttia ennen erän loppua, Palloseuralla oli useampi tilanne, mutta Hamrla kesti.
Ajassa 37:20 KOOVEE:n Samu Markkula joutui hyökkäyspään kiinnipitämisestä jäähylle ja Palloseura käytti paikan hyväkseen, Miro Lehtimäki laukoi poikittaissyötöstä Palloseuran 1-2 johtoon ajassa 38:31. Maalin syöttivät Joel Ratkovic Berndtsson ja Michal Kvasnica. Toiselle erätauolle lähdettiin Palloseuran johtaessa 1-2.

Kolmas erä oli pitkään melko tarkkaa peliä eikä todella vaarallisia tilanteita ollut.  KOOVEE pääsi tasoittaamaan Niko Lahtisen maalilla ajassa 48:18. Lahtisen veto muutti hieman suuntaa ja yllätti Mäkelän. Palloseura kehitteli hyviä tilanteita, onnistumatta maalinteossa ja puolestaan onnistui Vili Kukkolan yksilösuorituksella ottamaan 3-2 johdon ajassa 50:53. KOOVEE:n hyvä ote jatkui ja ajassa 52:53 kotijoukkue meni 4-2 johtoon. Kotijoukkue voitti  hyökkäyspään aloituksen ja Emil Järventie laukoi kiekon maaliin.

Lopussa Palloseura pyöritti parisen minuuttia ilman maalivahtia ja pääsi muutamaan hyvään maalipaikkaankin, mutta tulosta ei syntynyt ja lopulta KOOVEE onnistui tekemään tyhjiin loppunumeroiksi 5-2 ajassa 59:29 Niko Lahtisen illan toisella maalilla.

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: Timo Tukia