Palloseuran ja JHT:n Mestiskarsinta jatkui Pitkäperjantaina Kalajoella Palloseuran johtaessa sarjaa 3-2.

Palloseura hallitsi avauserää JHT:n istuessa kolmesti kaksi minuuttisen. Parhaat tilanteet olivat Mika Huhtasalolla, Topi Häggillä, Veikka Kärjällä, Michal Kvasnicalla ja Philip Pallinilla JHT:n maalilla Elias Korpela venyi kuitenkin hienoihin torjuntoihin pitäen maalinsa puhtaana. Erän lopulla JHT pääsi ylivoimalle, kun Topi Hägg joutui istumaan huitomisesta. Rangaistus jatkui toiseen erään. Maalittomana päättyneessä avauserässä Petrus Lintonen torjui 6 kertaa ja JHT:n Elias Korpela 10 kertaa.

Toisen erän alun av:n Palloseura kesti ja pääsi hetkeä myöhemmin yv.lle kun Erik Naroma kolhi Eppu Varjamoa korkealla mailalla. Erkki Laiholle pelattiin hyvä paikka maalin eteen , mutta Korpela torjui jälleen.

JHT kesti alivoiman ja jäähyn jälkeen Niklas Murto laukoi siniviivalta ja Erik Naroma ohjasi JHT:n johtoon ajassa 24:28. Palloseuran tasoitus tuli tasan minuuttia myöhemmin, Joona Vainio laukoi siniviivalta ruuhkan takaa yläkulmaan, maalin syöttivät Konsta Keteli ja Michal Kvasnica.

Palloseura pääsi erän puolivälissä jälleen ylivoimalle, kun Daniel Haverinen tarjosi poikittaista mailaa. Palloseuralla oli yksi hyvä paikka, mutta Erkki Laiho ei osunut maalin edessä kunnolla kiekkoon. Alivoimalla Stevie O´Connor pääsi läpi, mutta Petrus Lintonen torjui. Jäähyn päätyttyä JHT sai otetta ja yv:n kun Samuli Virtanen joutui huitomisesta jäähypenkille. JHT pyöritti vahvasti, mutta Palloseuran alivoima kesti.

Selvittyään pyörityksestä Palloseura sai otetta ja siirtyi 1-2 johtoon, Miku Ronkainen syötti ja Konsta Keteli sijoitti Palloseuran johtoon ajassa 36:25. Maalin toinen syöttäjä Zack Malik. Tästä eteenpäin mentiin vain vajaa minuutti kunnes tilanne oli 1-3, Mika Huhtasalo vapautti Eppu Varjamon läpi ja Eppu viimeisteli varmasti ajassa 37:12, maalin toinen syöttäjä oli Joni Kuoppala.

Erän lopulla JHT jälleen jäähyili , ensin Eetu Unikki joutui jäähylle noin minuutti ennen summeria ja muutama sekuntia ennen loppua Tatu Pulkkinen koki saman kohtalon joten kolmannen erän Palloseura sai aloittaa kahden miehen ylivoimalla.

Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 6 kertaa ja Elias Korpela 4 kertaa.

Kolmannen erän alun kahden miehen yv ei tuottanut ylivoimaa ja ajassa 43:09 puolestaan Palloseura joutui alivoimalle Veikka Kärjän jouduttua jäähypenkille, Palloseura kesti alivoiman melko helposti. 47:06 oli pelattu kun alkoi JHT:n uusi ylivoima kun Erkki Laiholle tuomittiin hyökkäyspään 2 minuuttinen mailasta kiinnipitämisestä. Tilanne hankaloitui kun Topi Hägg joutui minuuttia myöhemmin jäähylle, Palloseuran alivoima oli rautaa ja toisen jäähyn lopulla pääsi Michal Kvasnica karkuun ja Arttu Venäläinen huitoi, tuloksena rankkari jota suorittamaan meni Eppu Varjamo, Elias Korpela onnistui torjumaan ja tilanne säilyi numeroissa 1-3.

Vajaa 8 minuuttia ennen summeria joutui Anton Hannula jäähylle, mutta Palloseuran yv oli mitäänsanomatonta. JHT otti Korpelan pois maaliltaan 3 ja puoliminuuttia ennen loppua. JHT saikin aikamoisen mylläkän aikaiseksi, mutta Palloseura kesti ja lopulta Konsta Keteli pääsi kiertämään Eetu Kukan ja sijoitti loppunumeroiksi 1-4 tyhjään verkkoon ajassa 58:46.

Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 10 kertaa, koko ottelussa 22 kertaa. Elias Korpela torjui koko ottelussa 19 joista kolmannessa erässä 5.

Asko Rantanen ilmoitti että tämä oli tällä erää viimeinen ottelu Palloseuran peräsimessä. Katso haastattelu CMore linkistä.

Mediaryhmän puolesta suuret kiitokset Askolle näistä vuosista. On ollut ilo työskennällä kanssasi!

Teksti: Timppa

Kuva: Tytti Tukia