Mestiskarsinta jatkui keskiviikkona Forssan Jäähallissa. Palloseura oli toisen erän alusta eteenpäin tyly isäntä ja takoi loppuluvuiksi 8-0. Voitto tiesi sitä että Palloseura siirtyi sarjassa 3-2 johtoon ja pääsee näin ollen yrittämään kauden päättämistä pitkäperjantaina Kalajoella. Tarvittaessa pelataan vielä lauantaina Forssassa.

Avauserä oli tasaisin, Palloseuran parhaat paikat olivat Topi Häggillä joka karkasi läpi. Erässä 14 kertaa torjunut Elias Korpela onnistui torjunnassaan. Petrus Lintonen torjui avauserässä 11 kertaa. Erätauolle mentiin maalitomassa tilanteessa.

Palloseuran sai maalihanat auki heti toisen erän ensimmäisellä minuutilla. Mika Huhtasalon laukauksen Korpela onnistui torjumaan , mutta Zack Malikin pienestä kulmasta rebondista lähtenyttä vetoa ei enää, joten Palloseura otti johdon ajassa 20:55, maaloin toinen syöttäjä oli Eppu Varjamo.

2-0 syntyi puolitoista minuuttia myöhemmin, Petrus Lintonen torjui ensin JHT:n yrityksen ja kiekko tuli Konsta Ketelille joka avasi täyteen vauhtiin Miku Ronkaiselle, Miku toi kiekon maalin kulmalle ja löysi Michal Kvasnican joka viimeisteli varmasti ajassa 22:32.

Palloseuran kolmas maali syntyi viisi minuuttia myöhemmin, Jere Ohtonen kiersi maalin ja syötti siniviivalle josta Joona Vainio laukoi, Eetu Moberg sai mailan väliin ja ohjasi Palloseuran 3-0 johtoon.

Ottelun puoliväliä ennen alkoi pilli soida jäähyjen merkiksi, ensin Michal Kvasnica joutui kampituksesta jäähylle, JHT:n yv katkesi väärään vaihtoon. Tasavajaalla Emil Ström sai kiekon harhasyötöstä b-pisteen kaarelle ja laukoi numeroiksi 4-0. Pelia oli pelattu tällöin 29:27.

Saman JHT:n joukkuerangaistuksen aikana Palloseura meni 5-0 johtoon, JHT:n maalilla oli melkoinen hässäkkä ja lopulta Miku Ronkainen sai kiekon yli maaliviivan, syöttöpisteet Erkki Laiholle ja Konsta Ketelille. Maalia tarkistettiin videolta monta minuuttia ja näytettiin lopulta maalia, maalin jälkeen Michal Kvasnica sai poikittaisesta mailasta jäähyn. Pari minuuttia myöhemmin Miku Ronkainen taklasi keskialueella vanhan ajan ”perstaklauksen” , tuomarin mielestä kyseessä oli leikkaaminen joten Mikulle boxia, JHT:n Eetu Kukka tuli kostoreissulle ja sai samanaikaisesti sitten väkivaltaisuudesta jäähyn. Erän lopulla tuli vielä lisää rangaistuksia , muttei enää maaleja joten kolmanteen erään mentiin numeroissa 5-0. Petrus Lintoselle kertyi toisessa erässä 8 torjuntaa. Elias Korpela torjui 14 kertaa ja päästi siis 5 maalia ja tämä riitti tällä kertaa Korpelalle sillä kolmanteen erään vieraiden maalin suulle luisteli Santeri Metsänen.

Kolmas erä vanheni 3:26 kunnes Metsänen oli yllätetty ensimmäisen kerran, Philip Pallin laukoi, Metsänen pudotti, Jere Ohtonen yritti ensin ja sitten paikalle tuli Eetu Moberg joka nosti kiekon patjan yli verkkoon.

Palloseura osui vielä kahdesti, Niklas Murron istuessa kaksiminuuttista syntyi 7-0 ajassa 49:07, JHT epäonnistui purussa ja Philip Pallin ja Emil Ström syöttelivät Eppu Varjamon maalipaikkaan josta Eppu ei erehtynyt.

Eppu Varjamo oli vahvasti mukana myös illan viimeisessä osumassa, Mika Huhtasalo syötti maalin kulmalle Epulle, joka näki taustalta nousevan Joona Vainion. Syöttö lapaan ja Joona kiersi Metsäsen tehden numeroiksi 8-0 ajassa 52:04. Kolmannessa erässä Petrus Lintoselle kertyi 7 torjuntaa eli Petu tarvitsi nollapeliin 26 torjuntaa. Santeri Metsänen torjui 10 kertaa.

FPS Fan Club ry jakoi Pizzeria Malin palkinnot, kauden ensimmäisen pizzan kuittasi itselleen avausmaalista Zack Malik, Parhaasta suorituksesta vastasi Eetu Moberg.

Lisäksi Fan Club palkitsi Fanien suosikkipelaajaksi äänestämän Erkki Laihon kunniakirjalla jonka ojensi Fan Clubin puheenjohtaja Kirsi Toivonen.

Kuva ja teksti : Tukian Timppa

Ekin kuva: Katri Virtanen