Mestiskarsinnan neljäs ottelu pelattiin Kalajoella, otteluun lähdettiin Palloseuran johtaessa sarjaa 2-1.

Aikaisemmista otteluista poiketen Palloseura hallitsi avauserää melko selkeästi.  Toki myös Petrus Lintonen joutui torjumaan avauserässä 8 kertaa. JHT laukoi erässä 10 kertaa sinänsä hyvällä tarkkuudella koska 8 meni kohti maalia. Palloseura laukoi 20 kertaa josta Eelis Korpela napsi 13 torjuntaa. Molemmat joukkueet pääsivät kertaalleen pelaamaan ylivoimaa, sillä erotuksella että JHT:n ylivoima alkoi tasavajaalla eli isännät pääsivät 4vs3 ylivoimalle.  Palloseuran paras tilanne oli alivoimalla kun Niko Ervasti ja Erkki Laiho pääsivät kahdestaan karkuteille. Ervasti jätti kiekon taakse, mutta Eki ei osunut kunnolla kiekkoon joten toiseen erään lähdettiin maalittomassa tilanteessa.

Toisessa erässä Palloseura haki todella ärhäkkäästi johtomaalia. Mutta vaikka kiekko pyöri itsepintaisesti JHT päädyssä ja kerran päästiin ylivoimallekin niin maalia ei vaan tullut. Palloseuralla oli hyvä kolmella-yhtä vastaan tilanne joka kuitenkin hukattiin..

Erän puolivälissä kotijoukkue JHT onnistui siirtymään 1-0 johtoon Teemu-Petteri Lappalaisen ohjauksella. Erän toisella puoliskolla Petrus Lintosen maalilla oli pari kertaa pahaa mylläkkä, mutta näistä ei syntynyt onneksi lisäosumia. Palloseura laukoi kyllä paljon, mutta Eelis Korpela näki vedot ja napsi ne kaikki joten kolmanteen erään lähdettiin kotijoukkueen johtaessa peliä 1-0.

Toisessa erässä 6 minuuttia ennen erätaukoa nähtiin myös valitettava loukkaantuminen kun JHT peluri sai pahasti kiekosta ja jouduttiin viemään paareilla pois kaukalosta.

Heti kolmannen erän alussa Palloseura survoi kiekkoa maaliin, ja todennäköisesti kiekko jopa kävi maalissa, mutta tuomaristo hylkäsi maalin tutkittuaan CMoren läppäristä tilannetta. Syynä maalivahdin häirintä. No JHT pakki työnsi Michal Kvasnican maalivahdin päälle. Palloseuran yritykset olivat väkinäisiä eikä tulosta syntynyt ja kun JHT meni pienen painostus jakson päätteeksis ajassa 46:48 2-0 johtoon niin alkoi ottelussa olla ratkaisun makua. Maalintekijänä Daniel Haverinen joka oli noussut maalille ja sai kulmasta hyvän syötön.

Niko Ervasti oli lähimpänä maalin tekoa kilauttamalla tolppaa ruuhkan takaa, mutta vaikka lopussa haettiin kavennusta ilman maalivahtiakin niin tulosta ei syntynyt vaan kotijoukkue JHT onnistui tasoittamaan sarjan 2-0 voitolla.

Petrus Lintonen torjui 21 kertaa, kotijoukkueen Elias Korpela pelasi nollan 28 torjunnallaan.

Molempien joukkueiden puolustus ja maalivahdit olivat onnistujia, nyt ei helppoja maaleja annettu. Palloseura laukoi monesti ilman maskia ja Korpela näki vedot, samoin monesti lauottiin hieman yli. JHT kyllä puolusti todella hyvin, eikä vapaata tilaa ollut.

Sarja jatkuu Forssassa keskiviikkona klo 18.30 ja Kalajoella pelataan vielä kerran, Pitkäperjantaina klo 17. Jos nämä ottelut eivät tuo ratkaisua pelataan Forssassa vielä lauantaina klo 17.

Teksti ja kuva : Timppa