Palloseuran kauden viimeinen peliviikko tarjoaa vähintään kaksi ottelua, mahdollisesti jopa neljä! Viikon aluksi, maanantaina pelataan Kalajoella ja keskiviikkona puolestaan JHT saapuu Forssaan. Jos sarjaa 2-1 johtava Palloseura voittaa nämä molemmat ottelut, niin kausi on paketissa. Muussa tapauksessa jatketaan pitkäperjantaina Kalajoella ja ehkä jopa lauantaina Forssassa.

JHT on osoittautunut hyvin puolustavaksi joukkueeksi jolla on myös hyvät maalivahdit. Forssassa avausottelussa Palloseura otti puhtaan 4-0 voiton, mutta perjantaina pelatussa ensimmäisessä JHT:n kotiottelussa kotijoukkue onnistui voittamaan jatkoerässä maalein 4-3 ja tasoitti sarjan. Heti perään joukkueet siirtyivät lauantaiksi Forssaan, myös tässä ottelussa jouduttiin hakemaan ratkaisu jatkoerästä. Ratkaisua ei jouduttu odottamaan edes täyttä kolmea minuuttia kun Veikka Kärjä nousi sankariksi illan toisella maalillaan. Lopputulos oli täten 4-3 ja sarjan kuskin paikka Palloseuralle.

Palloseuran ylivoima on tökkinyt eikä Vihreäpaidat ole onnistuneet kuin kahdesti vaikka ovat saaneet yrittää 14 kertaa. Tässä oli perjantain tappioon päättyneen ottelun akilleen kantapää, sillä 3-3 tilanteessa kolmannessa erässä Palloseura pääsi kolmesti yrittämään maalintekoa ylivoimalla muttei onnistunut kertaakaan.

Sen sijaan Palloseuran alivoima on toiminut mainiosti, sillä JHT on päässyt yrittämään ylivoimalla 12 kertaa onnistumatta kertaakaan.

Joni Kuoppala kaipasi FPS Fan Clubin kolmannen ottelun jälkeisessä haastattelussa jämäkkämpää puolustuspeliä sanoen että JHT:n maalin hinta on turhan halpa. Totta onkin että lauantain Forssassa pelatussa ottelussa JHT:n avausmaali sekä tasoittava kolmas maali tulivat pitkän kuljetuksen päätteeksi.

Palloseuran pelaajista Kalajoelta kotoisin oleva Veikka Kärjä on onnistunut mainiosta tehden kolmeen otteluun 2+3. Samaan on yltänyt Miku Ronkainen. Konsta Keteli on saalistanut tehot 1+3 ja lauantain ottelussa joukkuettaan kauden ensimmäisellä taklauksellaan (CMore Sport selostaja Toni Långin mukaan) herätellyt Mika Huhtasalo on myös saalistanut neljä pistettä (0+4)

Sen sijaan Michal Kvasnica, joka oli runkosarjassa Palloseuran paras pistemies ,on tähän asti kerännyt 0+1. Tehoja odotetaan myös ruotsalaiskaksikolta Emil Ström ja Philip Pallin, jotka ovat molemmat kiikareilla. Ström väläytti perjantaina voittamalla aloituksen eteenpäin ja rynnimällä suoraan maalille, mutta mv.veti pidemmän korren. Pallin kilautti myös tolppaa joten toiveita on paremmasta!

Palloseuran pelaajista eniten on urakoinut Joona Vainio, keskimäärin 27,50 min / ottelu. Tehotilasto näyttää +3. Tehotilaston kärkimies (+4) Joni Kuoppala on pelannut toiseksi eniten , 26,06 min/ottelu. Hyökkääjistä eniten on pelannut Michal Kvasnica, keskimäärin 20,55 min/ ottelu. Kvasnica on myös aloittanut eniten, 72 kertaa ja voittanut näistä vajaa puolet. Muutenkin JHT on ollut aloituksissa parempi joten siinä on yksi kohde jossa on mahdollisuus skarpata.

JHT:n tehokkaampana pelaajana on tähän saakka ollut Tatu Pulkkinen tehoin 2+2. Molemmat maalit syntyivät perjantaina. Niko Himmanen on tehoissa 2+0 ja Niklas Murto 1+1. Jarno Palola on syöttänyt pari maalia ja osaa edelleen kaatua pienestäkin töytäisystä.

JHT maalilla kaksi ensimmäistä ottelua torjui Elias Korpela torjunta prosentilla 92,0% . Kolmannessa ottelussa maalilla oli Santeri Metsänen joutuen neljästi antautumaan torjunta prosentin ollessa 90,9%

Palloseuran maalilla on jokaisen ottelun pelannut Petrus Lintonen. Avausottelussa Petu piti nollan, tämän jälkeen on selän taakse mennyt 4+3 , torjunta prosentti on 92,3%

JHT – FPS maanantaina 3.4 klo 18.30 Kalajoen Jäähallilla CMore Sport

FPS – JHT keskiviikkona 5.4 klo 18.30 Forssan Jäähallilla