Mestiskarsinta jatkui tiiviillä tahdilla lauantaina Forssassa. Kalajoella ottelu päättyi perjantaina noin klo 22 joten joukkueiden palautumisaika on minimaalinen.

Avauserässä rasituksen huomasi ja Palloseuralla oli suuria vaikeuksia saada konetta käyntiin. Erän ainoan maalin laukoi ajassa 5:20 Eetu Kukka joka eteni vasenta laitaa ja laukoi tarkasti takayläkulmaan. Erän lopussa JHT:n toinen maali oli todella lähellä joukkueen pelatessa ylivoimaa kun Tatu Pulkkisen veto osui ylärimaan. Palloseuran parhaat paikat olivat myöskin ylivoimalla, Miku Ronkainen ja Erkki Laiho pääsivät yrittämään maalinkulmalta, mutta Santeri Metsänen JHT:n maalilla kesti.

Toiseen erään Palloseura tuli väkevämmin ja kiekko pyöri itsepintaisesti JHT:n alueella. Tulosta vaan ei syntynyt ja kun vierailija JHT onnistui yhdestä vastahyökkäyksestään siirtymään 0-2 johtoon erän puolivälin jälkeen alkoi tilanne näyttää huolestuttavalta. Niko Himmanen pääsi laukomaan suoraan poikittaisyötöstä osuman,

Miku Ronkainen karkasi seuraavalla minuutilla läpi ja Niklas Murto joutui rikkomaan Mikua, seurauksena rangaistuslaukaus jota asettui suorittamaan sarjan ensimmäisessä ottelussa rankkarissa onnistunut Eppu Varjamo, Santeri Metsänen onnistui torjumaan Epun laukauksella ja tilanne säilyi ennallaan.

Erän lopulla Palloseura vihdoin onnistui, Totte Moberg syötti ja Joni Kuoppala sijoitti varmasti numeroiksi 1-2 ajassa 36:16, syöttöpiste myös Konsta Ketelille.

Ja kun vauhtiin päästiin niin erän viimeisellä minuutilla syntyi tasoitus ajassa 39:20, Veikka Kärjä oli sopivasti paikalla ja tuikkasi tärkeän tasoituksen Mika Huhtasalon ja Topi Häggin esityöstä.

Kolmannessa erässä Palloseura haki johtomaalia. Eetu Moberg osui maalikehikkoon ja seuraavalla minuutilla Vihreäpaidat onnistuivat siirtymään 3-2 johtoon Miku Ronkaisen ohjauksella ajassa 47:13. Konsta Keteli piti hyvin kiekon alueella ja syötti kohti maalia josta Miku ohjasi kiekon ohi Metsäsen. Maalin toinen syöttäjä Zack Malik.

Palloseuralla oli paikkoja lisätä maalitiliä, toki JHT rakensi pari hyvää maalipaikkaa myös. Tilanne säilyi pitkään numeroissa 3-2, mutta viitisen minuuttia ennen summeria Niklas Murto pääsi turhan helposti nousemaan Palloseuran maalille tasoittamaan ottelun tilanteeseen 3-3.

Palloseura haki voittomaalia, mutta Miku Ronkaisen viimeisen minuutin tolppavetoa lähemmäksi ei päästy joten ottelu eteni perjantain tavoin jatkoerään.

Jatkoerässä Palloseura oli aktiivisempi, toki JHT:n Jani Nurkkalan laukaus joka pomppi korkealle Petrus Lintosen torjunnasta aiheutti pientä pulssin nousua Forssalais-leirissä. Jatkoerä vanheni lopulta vain 2:48, vieraille oli jäähy tulossa ja lopulta 6vs5 pyöritys tuotti ratkaisun. Veikka Kärjä pääsi rokottamaan kasvattajaseuraansa lähietäisyydeltä illan toisella maalillaan ja Palloseura otti tuikitärkeän kotivoiton numeroin 4-3 siirtyen sarjassa 2-1 johtoon. Sarja jatkuu maanantaina Kalajoella ja Forssassa pelataan seuraavan kerran keskiviikkona.

Pizzeria Malin lahjakortit löysivät jälleen ottajansa. Joni Kuoppala teki tärkeän avausmaalin ja Veikka Kärjän voittomaali oli myös Pizza lahjakortin arvoinen suoritus.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa