Palloseuran harjoitusottelut jatkuivat Vantaalla ottelulla Kiekko-Vantaata vastaan.

Ottelu sai Palloseuran osalta heikon alun kun Michal Kvasnica joutui heti avaus minuutilla jäähyboxiin ja Kiekko-Vantaa käytti tilanteen hyväkseen siirtyen Olli Maansaaren maalinedus hässäkästä tuikkaamalla osumalla 1-0 johtoon.

Erän puolivälin nurkilla Palloseura pääsi ylivoimalle, mutta Mika Huhtasalon tolppavetoa lähemmäksi ei päästy.

Enempää maaleja ei avauserässä nähty joten toiseen erään lähdettiin kotijoukkueen johtaessa ottelua maalein 1-0.

Jakub Michalik oli noussut ylös ja oli nokikkain K-Vantaan maalivahti Aleksi Seppälän kanssa , mutta ei onnistunut saamaan kiekkoa maaliin. Hetkeä myöhemmin Palloseura nousi tasoihin ,ajassa 25:20, kun Malte Hasselgren karkasi laidalta ja lirutti kiekon verkkoon. Tasoituksen syöttivät Miro Lehtimäki. Palloseura sai otetta ja erän puolivälissä Otto Pasonen kilautti K-Vantaan maalin tolppaa.
Palloseura meni 1-2 johtoon ajassa 32:03 Samuli Aaltosen päästessä siirtämään kiekon lähietäisyydeltä verkkoon, syöttäjinä ketjukaverit Otto Pasonen ja Mika Huhtasalo. Maalin jälkeen Palloseura kesti Eetu Santasen kaksi minuuttisen. Jäähyltä vapautunut Santanen pääsi Hasselgrenin passista nokikkain Seppälän kanssa, mutta laukoi ohi.

Palloseura osui vielä kertaalleen toisessa erässä, ajassa 38:53 ,Michal Kvasnica syötti ja Miro Lehtimäki laukoi takatolpalta Palloseuran kolmannen maalin. Malte Hasselgren oli maalin toinen syöttöjä. Tämänkin jälkeen oli vielä maalipaikka, mutta Viljami Jokirinne ei onnistunut ohittamaan Seppälää joten toisen erän jälkeinen tilanne oli 1-3.

Palloseura siirtyi 1-4 johtoon, kun ottelua oli pelattu 43:11. Jakub Michalik nousi hienosti kulmasta maalin eteen ja tuikkasi ensimmäisen maalinsa Palloseuran paidassa, syöttäjinä Michal Kvasnica ja Kasper Seppälä. Ajassa 46:46 Samuli Aaltonen karkasi iskemään illan toisen maalinsa ja tilanne oli 1-5. Avaus syötön antoi Joonas Liimatainen.
Erän puolivälin jälkeen K-Vantaa kavensi Oskari Lahtisen istuessa 2 minuuttista ja tilanne oli 2-5. Lahtinen joutui seuraavassa vaihdossaan uudelleen jäähypenkille, tällä kertaa Palloseuran alivoima kesti ja tilanne säilyi. Palloseuran jäähyaition ovi jälleen reilua neljää minuuttia ennen summeria kun Joonas Liimatainen joutui kiinnipitämisestä jäähylle. Alex Mäkelä venyi hyviin torjuntoihin eikä Vantaalaiset onnistuneet tekemään kolmatta ylivoima maaliaan. Samuli Aaltonen sen sijaan osui vielä kolmannen kerran, ottelun viimeisellä minuutilla Mika Huhtasalon syötöstä.
Täten Palloseura onnistui näin ollen nappaamaan harjoituskauden ensimmäisen voiton loppunumeroiden ollessa 2-6.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä torjui varmoin ottein 34 kertaa. Kotijoukkueen Aleksi Seppälä onnistui pysäyttämään 22 laukausta.

kuva: Tytti Tukia

teksti: Timo Tukia