Palloseuran kolmen ottelun viikko päättyi kotiotteluun johon vieraaksi oli saapunut Kiekko-Vantaa.

Avauserä oli vauhdikasta viihdettä jossa molemmilla maaleilla riitti tilanteita. Yli 800 henkinen kauden ennätysyleisö piti mukavaa meteliä molempien joukkueiden saadessa kannatusta ja pelaajat yrittivät parhaansa. Vaikka Eetu Niemiselle kertyi avauserässä vain 3 torjuntaa niin jokainen näistä oli vaarallisen tilanteen jälkeen.

Palloseura sai vahvan otteen pelistä siirryttyään 1-0 johtoon ajassa 9:02. Niclas Tenhovuori syötti ensin Miku Ronkaiselle, Miku huomasi että puolustaja Joni Kuoppala hakeutui hienoon laukaisupaikkaan ja syötti kiekon hänelle. Terävä veto takakulmaan painui verkkoon ohi Samuli Tervon ja Palloseura otti johdon.

Samainen ykköskentällinen oli asialla 3 ja puoliminuuttia myöhemmin, nyt Miku Ronkainen syötti ensin Niclas Tenhovuorelle joka näki takatolpalla vapaana Michal Kvasnican, Kvasnicalla oli ilo laukoa kiekko verkkoon ohi ulospelatun Tervon ja tilanne oli 2-0.

Heti toisen erän alussa Kiekko-Vantaa hyökkäsi vaarallisesti ja pelaamaan lähes 4 minuuttia ylivoimaa kun ensin Samuli Virtanen ja vajaata paria minuuttia myöhemmin Topi Hägg joutuivat jäähypenkille. Palloseuran alivoima oli hyvää eikä kavennusta syntynyt. Myös Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa, ilman tulosta.

Vieraat pääsivät Emil Oksasen terävällä one-timer vedolla kaventamaan ajassa 34:21. Oksanen oli jäänyt yllättävän vapaasti keskelle ja tykitti kavennuksen. K-Vantaan kultakypärää kantanut Oksanen oli muutenkin joukkueensa näkyvin ja Eetu Nieminen sai olla valppaana tämän kaverin kanssa. Oksanen laukoi koko ottelussa peräti 11 kertaa, mutta Nieminen torjui mm.läpiajon toisen erän puolivälissä. Kolmanteen erään lähdettiin Palloseuran johtaessa 2-1.

Kolmas erä ei olisi voinut Palloseuralta paremmin alkaa, sillä heti ensimmäisellä minuutilla Joni Kuoppala vapautti Miku Ronkaisen läpi, komea harhautus ja nosto maalin kattoon onnistui ja tilanne oli 3-1 ajassa 40:19. Syöttöpiste myös Niclas Tenhovuorelle.

K-Vantaa onnistui kaventamaan numeroiksi 3-2, kun erää oli pelattu viitisen minuuttia. Leevi Kannisto syötti ja Jaakko Kuusisto pääsi laukomaan kiekon ohi Eetu Niemisen.

Palloseura kesti alivoiman, Totte Moberg istui erän puolivälin jälkeen ja minuutti jäähyn päättymisestä Palloseura huudatti jälleen kotiyleisöä. Aapo Alapuranen ja Konsta Keteli tekivät esityön ja kukapa muu kuin Joni Kuoppala parkkerasi itsensä maalineteen ja viimeisteli hienon kuvion päätteeksi illan toisen maalinsa ajassa 54:15.

Kiekko-Vantaa pääsi vielä ylivoimalle, kun Aapo Alapuranen joutui jäähylle. Samalla vieraat ottivat vaihtoivat Tervon kenttäpelaajaan ja yrittivät kavennusta 6vs4 pelillä. Emil Oksasella oli huippupaikka, mutta niin vaan Eetu Nieminen venyi todella hienoon torjuntaan joten tilanne säilyi ja hetkeä myöhemmin Joni Kuoppala vapautti Michal Kvasnican laukomaan kiekon tyhjiin, illan toinen maali Kvasnicalle ja Kuoppala illan neljäs tehopiste! Syöttöpiste myös Erkki Laiholle.

Eetu Niemiselle kertyi lopulta 34 torjuntaa. Kiekko-Vantaan Samuli Tervo torjui 20 kertaa.

Pizzeria Mali lahjakortit menivät avausmaalin ja kokonaistehot 2+2 tehneelle Joni Kuoppalalle ja parhaasta suorituksesta Eetu Niemiselle.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa