Palloseuran tämän kauden runkosarjan viimeinen vierasottelu pelattiin lauantaina Kokkolassa.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä joutui heti toisella minuutilla venymään huippupelastuksiin, kun Topias Liljamo ja Eemeli Takala pääsivät yrittämään lähieteäisyydeltä. Seuraavalla minuutilla puolestaan Palloseuralla oli huippupaikka, Samuel Zahradnik järjesteli ja Juuso Fagerström pääsi laukomaan, mutta Hermeksen puolustus pelasti tilanteen.
Palloseura piti hyvin kiekkoa ja pääsi muutaman kerran hyviin paikkoihin. Toki Hermes laukoi enemmän , mutta Alex Mäkelä oli vedossa.
Palloseura otti 0-1 johdon, Oskari Lahtinen nousi hyvin laitaa pitkin ja löysi keskeltä vapaana olleen Samuel Zahradnikin jonka laukaus suoraan syötöstä painui verkkoon. Ajassa 16:51 syntyneen maalin toinen syöttäjä oli Samuli Virtanen.  Justus Ojala oli vielä minuuttia myöhemmin lähellä maalintekoa, mutta Haukka torjui. Avauserä Palloseuralle 0-1.

Toinen erä alkoi Hermeksen tasoituksella, Tommi Laakson terävä rannari upposi takayläkulmaan ajassa 20:32. Minuuttia myöhemmin Kasper Seppälä passitettiin poikittaisesta mailasta jäähypenkille ja kotijoukkue pääsi ylivoimalle joka tuotti tulosta kun Topias Liljamo laukoi kiekon verkkoon ajassa 22:39. Palloseuran vaikeudet jatkuivat kun Hermes pääsi väärän vaihdon takia jälleen ylivoimalle, joka onneksi kestettiin.
Palloseuran Vertti Vuoksiala joutui melko heppoisesti jäähylle ennen erän puoliväliä ja Hermes pyöritti vahvasti, Jerkko Rämö pääsi laukomaan varmasta paikasta, mutta Alex Mäkelä venyi haamutorjuntaan räpylällään.
Palloseura pääsi ensimmäisen kerran ylivoimalle, kun ex-FPS peluri Michal Kvasnica taklasi selästä Oskari Lahtista ja sai 2+10 minuuttisen. Ylivoima toimi hienosti, Jack Jeffers laukoi poikittain Bryce Martinin poikittaissyötöstä, Justus Ojala yritti ensin ja Devon Skoleski laukoi lopulta kiekon verkkoon ajassa 32:12. Näytti ensin että Skoleskin veto oli tolpassa ja Jere Ohtonen puttasi kiekon verkkoon, mutta Skoleskin veto oli jo käynyt maalissa.  Enempää maaleja ei toisessa erässä nähty , joten kolmanteen erään tilanteessa 2-2.

Kolmannen erän alussa Jere Ohtonen joutui kampituksesta jäähylle ja sai pian seuraa Samuli Virtasesta joten Hermes pääsi pelaamaan viidellä kolmea vastaan. Tämä tuotti heti tulosta kun Jerkko Rämö pääsi laukomaan suoraan syötöstä isännät johtoon ajassa 42:54. Samassa ajassa Bryce Martin hermostui Eemeli Takalaan joka esti häntä. Molemmille jäähy ja pian Martinille lisää mussutuksesta joten Hermes pääsi pelaamaan pyörittämään jatkuvaa ylivoimaa. Tämä tuotti Hermekselle lisäosuman kun Aapo Ahola tykitti ruuhkan takaa numeroiksi 4-2 ajassa 44:16.
Palloseuran erän ensimmäinen tilanne tuli kahdeksan minuutin kohdalla , kun Justus Ojala pääsi laukomaan, mutta Jesse Haukka torjui.
Palloseura pääsi kuin varkain maalinpäähän kun Santtu Rantasen veto yllätti täysin Haukan. Risto Saarinen syötti ja Santtu Rantanen laukoi numeroiksi 4-3 ajassa 51:12, toinen syöttäjä oli Samuli Virtanen.
Lopullinen ratkaisu syntyi kun Tomi Palo joutui huitomisesta jäähylle ajassa 53:50. Vain 7 sekuntia myöhemmin Eemeli Takala teki numeroiksi 5-3. Tästä mentiin eteenpäin 21 sekuntia niin Tommi Laakson illan toisella maalilla tilanne muuttui numeroihin 6-3.
Palloseura kesti vielä Otto Pasosen jäähyn . Viimeisen minuutin alkaessa Hermeksen Arttu Heikkilä törmäsi Mäkelään, seurauksena tuomaristo näytti kotijoukkueelle rankkaria josta sentään Heikkilä ei kehdannut tehdä maalia joten loppunumerot olivat lopulta 6-3.

kuva: Sami Mutka

teksti: Timo Tukia