Palloseura sai perjantai-illan vieraakseen tiukasti pudotuspelien villikorttipaikasta taistelevan KeuPa Ht:n Keuruulta.

Ottelu vanheni kolmisen minuuttia kun Palloseura meni 1-0 johtoon. Otto Pasonen harhautti komeasti KeuPa pakin ja laukoi tarkan vedon verkkoon ohi Erik Vitolsin. Maalin syöttivät Risto Saarinen ja Viljami Jokirinne.
KeuPa pääsi kokeilemaan ylivoimaa , kun Oskari Lahtinen joutui jäähypenkille. Palloseuran alivoima kesti helposti tilanteen.
Palloseura meni 2-0 johtoon ajassa 16:28 kun Samuel Zahradnik sai maalin kulmalla kiekon lahjaksi KeuPa puolustajalta, kääntyi ja tuikkasi uransa ensimmäisen Mestis maalin.  Avauserän jälkeiset numerot olivat 2-0 .

Toisen erän Palloseura aloitti ylivoimalla, kun vieraiden Tomi-Petteri Ansio oli joutunut avauserän viimeisellä minuutilla jäähylle, tulosta ei syntynyt.
Ottelun kolmannenkin maalin teki Palloseura, ajassa 25:05 kiekko pelattiin Jack Jeffersille joka laukoi Vitolsin kainalosta numeroiksi 3-0, maalin syöttivät Justus Ojala ja Devon Skoleski.
Palloseura joutui erän puolivälin jälkeen alivoimalle väärän vaihdon takia, alivoima kesti eikä vähiten maalivahti Alex Mäkelän ansiosta sillä hän venyi hyviin torjuntoihin.
Erän viimeisellä neljännekselle KeuPa HT kuitenkin onnistui maalinteossa kahdesti, ensin Miiro Linjala pääsi yksinläpi ja onnistui harhauttamaan Mäkelän ajassa 36:01. Tästä mentiin eteenpäin hieman yli minuutti ja tilanne oli jo 3-2 kun Tomi-Petteri laukoi tarkasti takakulmaan joten kolmanteen erään lähdettiin Palloseuran johtaessa ottelua 3-2.

Kolmannessa erässä Palloseura työllisti Erik Vitolsia 8 kertaa. Alex Mäkelä selvisi yhdellä torjunnalla. Erän ainoan maalin teki kuitenkin vierailija KeuPa HT , kun Joonas Parviainen löysi maaliedusruuhkasta kiekon sekä tilaa nostaa se maaliin ajassa 49:03. Lopussa, ajassa 58:30 Palloseura pääsi ylivoimalle kun Patrik Forsberg joutui jäähylle, tai oikeastaan pääsi, sillä Palloseura pyöritti lähes minuutin siirretyn rangaistuksen aikana Keuruulaisten alueella. Ylivoima ei kuitenkaan tuonut toivottua tulosta joten ottelun eteni jatkoajalle tilanteessa 3-3.

Jatkoajalla Palloseura haki vahvasti voittoa, Vitols joutui viiden minuutin jatkoajalla torjumaan 8 kertaa, tätä edesauttoi Forsbergin jäähyn puoliminuuttinen ja Jani Siekkisen jäähy joten Palloseura pelasi puolet jatkoajasta ylivoimalla. Viimeisen puoliminuutisen puolestaan KeuPa HT sai pelata ylivoimalla kun Devon Skoleski joutui hyökkäysalueen kamoituksesta jäähylle. Mäkelälle ei kertynyt torjuntoja, kun Jere Ohtonen ja Bryce Martin tekivät hyvät blokit. Ottelu siis eteni voittomaalikilpailuun.

KeuPa aloitti ja Oscar Lemström onnistui, mutta Jack Jeffers tasoitti taitavalla suorituksella. Otto Pasonen ja Viljami Jokirinne eivät onnistuneet, kuten eivät myöskään KeuPa:n kolme seuraavaa laukojaa. Samuel Zahradnik onnistui Palloseuran neljäntenä laukojana, mutta KeuPa nousi vielä Ansion maalilla tasoihin. Juuso Fagerströmillä oli voiton avaimet,mutta Vitols torjui joten mentiin jatkokierroksille. Järjestys vaihtui ja Samuel Zahradnik aloitti ja onnistui toistamiseen joten Lemströmin oli pakko onnistua, mutta Alex Mäkelä otti torjunnan joten Palloseura pääsi pitkästä aikaa tuulettamaan kotivoittoa loppunumeroiden ollessa FORSSA 4 – Keuruu 3 (vl)

kuva: Kari Vahaniitty

teksti: Timo Tukia

PIZZERIA MALI

Pizzeria Mali palkinnot menivät avausmaalista Otto Pasoselle sekä parhaasta suorituksesta joka paikkaan ehtineelle Bryce Martinille joka kellotti peliaikaa 25:45 ja tehotilastoon +1.

Lisäksi Pizzalahjakortti annettiin Samuel Zahradnikille!