kuva: Kari Vahaniitty

Mestiksen Pronssiottelussa kohtasivat kauden suurimmat yllättäjät Forssan Palloseura ja RoKi Hockey Rovaniemeltä.

Avauserässä ei osumia vielä nähty vaikka vieraat pääsivät kokeilemaan kahdesti ylivoimaa Karri Forsblomin jouduttua kahdesti erässä jäähypenkille. Torjunnat menivät silti tasan 11-11.

Toinen erä ehti toiselle minuutille kun Palloseura siirtyi 1-0 johtoon. Aleksi Karlsson ja Aapo Alapuranen toimivat syöttäjinä ja Ivan Rybchyk laukoi ruuhkan läpi Vihreäpaidat johtoon ajassa 21:36. Pari minuuttia myöhemmin Palloseuralle tarjoutui yv-mahdollisuus kun Janne Ulkuniemi joutui jäähylle. Yv ei kuitenkaan tuottanut tulosta vaikka Leevi Kannisto pääsikin läheltä yrittämään. Palloseura meni 2-0 johtoon ajassa 27:40. Joona Vainio kiersi ensin koko RoKi aluueen ja jätti kiekon siniviivalle Miku Ronkaiselle joka huomasi Veikka Kärjän vapaana maalin kulmalla, syötti tavoitti Kärjän ja tämä taitavasti sijoitti kiekon verkkoon.

Palloseura ei kuitenkaan päässyt kahden maalin johdossa kolmanteen erään, sillä ajassa 36:20 Miks Tumanovs laukoi ja kiekko pomppi Rasmus Smedbergin kautta verkkoon. Kavennusta ei toki voi pitää ansaitsemattomana, sillä Petrus Lintonen oli joutunut venymään aiemmin komeisiin torjuntoihin. Erän lopulla Palloseura pääsi uudelleen ylivoimalle. Nikita Dolgopyatovin rangaistus jatkui kolmanteen erään.

Kolmannen erän alun lyhyt yv ei tuottanut toivottua ratkaisua ja hetkeä myöhemmin RoKi pääsi ylivoimalle Atso Lehtisen jouduttua jäähylle. RoKi ei montaa sekuntia tarvinnut yv-maalin tekoon. Zdenek Sedlak laukoi terävästi ranteella etukulmaan tasoituksen ajassa 41:32.

Enempää maaleja ei hyvistä paikoista (mm.Topi Hägg artikkelikuvassa punnersi hienosti maalille) huolimatta nähty joten ottelun ratkaisu ja Pronssien kohtalo jouduttiin hakemaan jatkoerästä.

Ensimmäisen jatkoerän avauspuoliskoa hallitsi Palloseura , Mika Huhtasalo laukoi hieman etukulmasta ohi ja Aapo Alapuranen ohjasi näppärästi ilmasta. Jatkoerän loppua kohti ote siirtyi vieraille, toki tähän oli osasyynä Joona Talalle tuomitu rangaistus. Hyvistä paikoista huolimatta ratkaisua ei syntynyt joten peli eteni toiseen jatkoerään.

Toisen jatkoerän alussa Mika Huhtasalo oli todella lähellä maalintekoa. Maalia ei syntynyt ja lopulta ajassa 82:51 kiekko tuli keskelle Nicholas Canadelle joka laukoi sen maalin yläkulmaan ohi hienosti pelanneen Petrus Lintosen ja Pronssit matkasivat Roavniemelle.

Petrus Lintonen torjui ottelussa 45 kertaa ja RoKi maalilla Vilho Heikkinen otti 51 torjuntaa.

Pizzeria Mali pizza lahjakortit kuittasivat avausmaalista Ivan Rybchyk ja FPS Fan Clubin valitsemana Petrus Lintonen. Palkinnot jakoi FPS Fan Clubin kunniajäsen Kaj Kunnas.

teksti ja parhaiden pelaajien kuva : FPS mediaryhmä / Timo Tukia