Palloseura lähti katkaisemaan yhdeksään otteluun venynyttä tappioputkeaan kun Kajaanin Hokki saapui Forssaan.

Avauserä mentiin pitkään tilanteessa 0-0. Palloseuralla oli parikin läpiajoa ,ensin alivoimalla Jere Ohtonen karkasi läpi ,mutta Eetu Nieminen venyi entisessä kotihallissaan torjuntaan. Toinen oli kun jäähyltä päästyään Oskari Lahtinen pääsi puolittain läpi mutta myöskään Oskari ei onnistunut viimeistelyssään. Molemmat joukkueet pääsivät kokeilemaan ylivoimaa , Palloseura pääsi toistamiseen vielä erän lopulla ja tämä yv.tuotti tulosta kun Jere Ohtonen pääsi maalin edestä siirtämään joukkueensa 1-0 johtoon 8 sekuntia ennen erän päätöstä, maalin syöttivät Miro Lehtimäki ja Viljami Jokirinne joten toiseen erän nähtiin palloseura johtaessa 1-0.

Toinen erä mentiin myös pitkään ilman osumia, kunnes ajassa 28:30 Palloseura otti 2-0 johdon Mika Huhtasalo laukoi ohi ja kiekko pomppasi sopivasti maalin kulmalle Eetu Santaselle joka nosti kiekon verkkoon kauden toisella maalillaan. Maalin toinen syöttäjä oli Jiri Pärssinen.
Tästä ei menty kun minuutti eteenpäin kunnes Miro Lehtimäki karkasi läpiajoon ja nosti varmasti rystyltä tilanteeksi 3-0 ajassa 29:31. Maalin syötti kauden ensimmäisellä tehopisteellään Santtu Rantanen ja toinen syöttäjä oli Viljami Jokirinne. Tämän jälkeen Hokki otti aikalisän, mutta se ei paljon auttanut sillä heti keskialoituksesta Joel Ratkovic Berndtsson karkasi Hokki puolustukselta ja nosti kiekon ohi Eetu Niemisen,  Michal Kvasnica aloittajana oli maalin syöttäjä. Tämän jälkeen Hokki vaihtoi Eetu Niemisen maaliltaan pois ja maalille luisteli Faustas Nauseda. Palloseuran kolmannen ja neljännen maalin väliä oli ainoastaan 7 sekuntia. Tämän jälkeen Hokki pääsi pelaamaan ylivoimaa , hetken jopa 5vs3 mutta se ei tuottanut tulosta joten kolmanteen lähdettiin Palloseuran johtaessa peliä 4-0.
Kolmannen erän alussa Palloseura pääsi heti ylivoimalla kun Juuso Aaltonen kolhi Oskari Lahtista korkealla mailalla, tämä ei kuitenkaan tuottanut tulosta.  Kolmannen erän  kuudennella minuutilla Hokki onnistui kaventamaan kun Palloseurassakin esiintynyt Janne Jokinen survoi maalinkulmalta kiekon ohi Alex Mäkelän ja tilanne oli 4-1 ajassa 45:11. Tästä ottelu eteni vajaan 3 minuuttia kunnes Janne Jokinen oli jälleen asialla päästyään yksin läpi ja sijoittaen kiekon varmasti ohi Mäkelän ja tilanne oli jo 4-2 kun pelaamatta oli vielä 12 minuuttia.
Tilannetta helpotti se että Eetu Selänne otti kiinnipitämisestä hyökkäyspäässä jäähyn ja Palloseura pääsi palamaan ylivoima , tämä ei kuitenkaan tuottanut tulosta, mutta sitten 54 minuutin pelin jälkeen Hokki sai väärästä vaihdosta kaksiminuuttisen ja tämän jäähyn aikana syntyi ottelun ratkaisu. Michal Kvasnica syötti ja Miro Lehtimäki laukoi illan toisen maalinsa ajassa 55:08. Viljami Jokirinteelle illan kolmas syöttöpiste. Näin ollen Palloseura nappasi 5-2 voiton mukavan esityksen päätteeksi ja päätti tappioputkensa.
Alex Mäkelälle kertyi 26 torjuntaa. Hokin maalilla Eetu Nieminen 16 kertaa kunnes lähti vaihtoon . Faustas Nausedalle kertyi yhdeksän torjuntaa.

Kuva: Kari Vahaniitty
Teksti: Timo Tukia